تجربه سفر به جزیره کیش با کشتی

جاذبه‌های گردشگری کیش
تجربه سفر به جزیره کیش با کشتی

هر ایرانی یک بار هم که شده باشد باید با تور کیش سفر کرده و از این جزیره زیبا و دیدنی واقع در جنوب کشور دیدن کند. جزیره کیش همچون مرواریدی زیبا در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است. بنابراین افرادی که قصد سفر به این مقصد گردشگری را دارند می‌توانند به صورت هوایی و زمینی (از طریق دریا) به این جزیره دسترسی پیدا کنند. هر چند سفر هوایی آسان و سریع است اما برخی از افراد دوست دارند که تجربه سفری دریایی را با رفتن به جزیره کیش به دست آورند. اگر شما نیز دوست دارید تا سفری به جزیره کیش داشته باشید و از طرفی دیگر عاشق سفرهای دریایی هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. چرا که قصد داریم در مورد سفر به کیش با کشتی صحبت کنیم.

 

سفر به جزیره کیش با کشتی

با توجه به موقعیت جغرافیایی کیش و قرار گرفتن آن در میان آب‌های درخشان خلیج فارس علاقه‌مندان می‌توانند تجربه سفری دریایی را به منظور دسترسی به آن داشته باشند. چرا که کشتی‌های مسافربری در سواحل خلیج فارس قرار داشته و روزانه مسافران بسیاری را از طریق مسیر دریا به مقصد جزیره کیش همراهی می‌کنند. برای داشتن سفری بی‌دغدغه و راحت می‌توانید تورهای دریایی کیش را از طریق آژانس‌های مسافرتی رزرو کرده و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. اغلب کشتی‌های مسافربری در این مسیر دارای امکانات رفاهی خوبی برای مسافران در طول مسیر هستند. از جمله این امکانات می‌توان به تعبیه شدن مکانی برای استراحت مسافران، بوفه، پذیرایی وعده غذایی و ... اشاره کرد.

 

هزینه تفریحات جزیره کیش برای گردشگران

نکات ضروری برای سفر به جزیره کیش با کشتی

از آنجایی که سفر دریایی با کشتی، متفاوت با سفرهای هوایی و زمینی می‌باشد توصیه می‌کنیم قبل از سفر تمامی جوانب کار را سبک و سنگین کرده و از نکات ضروری لازم در این خصوص مطلع شوید. برای این منظور در ادامه چند نکته مهم را در خصوص این موضوع جمع‌آوری و معرفی می‌کنیم:

 

در مورد کشتی مسافرتی خود تحقیق کنید

اولین موردی که باید قبل از سفر دریایی به آن توجه کنید، آشنایی با کشتی مسافرتی خود است. پس حتما از آژانس مسافرتی خود سوال‌هایی در مورد خدمات ارائه شده در طول مسیر، امکانات کشتی، تجهیزات کشتی و ... بپرسید.

شکم خود را سیر نکنید

توجه داشته باشید که سفر به جزیره کیش با کشتی با سفرهای زمینی یا هوایی که قبلا رفته‌اید، متفاوت خواهد بود. برخی از افراد در سفرهای دریایی دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌گردند. پس اگر برای اولین بار است که با کشتی سفر می‌کنید هرگز قبل و طول سفر پرخوری نکنید. چرا که شکم سیر می‌تواند در طول سفر شما را مریض حال کرده و فرصت لذت بردن از مسیر دریایی و آب‌های نیلگون خلیج فارس را از دست دهید. همچنین برای احتیاط توصیه می‌شود، قرص ضد تهوع با خود به همراه داشته باشید.

وسایل ضروری خود را در یک کیف دستی قرار دهید

قسمت باربندی کشتی با اتوبوس متفاوت است. به این معنا که شما در طول مسیر هیچ گونه دسترسی به آن‌ها نخواهید داشت. به همین دلیل اگر دارویی خاص مصرف می‌کنید و یا به وسیله مهم دیگر مثل کرم ضد آفتاب و غیره حین سفر نیاز خواهید داشت حتما آن را در یک کیف دستی کوچک قرار داده و با خود به درون کشتی ببرید.

فصل مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید

جزیره کیش در قسمت جنوبی کشور ایران قرار دارد. بنابراین دارای آب و هوایی گرم و شرجی است. به همین دلیل انتخاب بهترین زمان برای سفر با تور کیش با کشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. برای اینکه از گرمای هوا و آفتاب سوزناک در طول مسیر اذیت نشده و از منظره زیبای دریا در طول سفر نهایت لذت را ببرید، توصیه ما به شما فصل‌هایی به غیر از تابستان است. بهترین زمان نیز پاییز و زمستان خواهد بود.

قوانین کشتی را در طول مسیر رعایت کنید

سفر کردن با کشتی یک سری قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال باید از دویدن در عرشه کشتی، خم شدن به سمت دریا، شیطنت‌های کودکانه و ... خودداری کنید. با رعایت تمامی این موارد می‌توانید سفری بی‌خطر را تجربه کرده و بهترین سفر دریایی خود را به جزیره کیش با کشتی تجربه کنید.

هزینه سفر به جزیره کیش با کشتی

هزینه سفر به جزیره کیش با کشتی می‌تواند متفاوت باشد. چرا که کشتی‌های مسافربری امکانات مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و این خود باعث می‌شود تا قیمت بلیط‌ها متفاوت باشند. معمولا کشتی‌هایی که مسافران را به سمت جزیره می‌برند در سه نوع کشتی اوستا، قایق بادبانی و کشتی نوید دریا هستند. قیمت هر کدام از این‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت سفر دریایی به جزیره کیش همین حالا با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

آشنایی با مرکز خرید شارستان کیش

۲۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران