تجربه جایروکوپتر سواری در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
تجربه جایروکوپتر سواری در جزیره کیش

کیش را به جرات می‌توان محبوب‌ترین نقطه گرمسیری کشور برای تفریحات آبی و تعطیلاتی همه چیز تمام دانست. وقتی به عکس‌های ماسفید و دریای آبی نقاط دیگر دنیا نگاه می‌کنید حس می‌‌کنید حتما باید به سفری پرهزینه و خارجی بروید در حالی که همین کنارمان داخل مرزهای سرزمین‌مان کیش زیبا با محیظی زیبا و امکاناتی مدرن و لوکس در دسترس قرار گرفته است. خوشبختانه تور کیش فرصتی برای تجارب مهیج و مدرنی است که هر روز در حال گسترش و نوآوری هستند. یکی از این فعالیت‌های جذاب و لوکس جایکوپتر سواری است. با سفر به تور کیش فرصت تجربه فعالیت‌های دریایی، زمینی وهوایی جذابی را دارید که یکی از آن‌ها جایروکوپتر سواری است.

 

تفریح در کیش

کیش شامل طیف بسیار وسیعی از فعالیت‌های مختلف است که برای همه‌های بودجه‌ها در دسترس هستند اگرچه نمی‌توان منکر شد که هرگز نمی‌توان قدم زدن در امتداد ساحل را مثلا با پاراسلینگ مقایسه کرد اما همه بودجه‌ها در تور کیش خوش خواهند گذراند. بیشتر مسافران کیش سودای گردش و تفریح در سواحل نیلگون همیشه فارس را در سر دارند در حالی که شما می‌توانید خیلی کارهای متنوعی خارج از سواحل و دریا انجام دهید که یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین آن‌ها جایروکوپتر سواری است.

 

تفریحات تابستانه در کیش

جایروکوپتر چیست؟

شاید قبلا هرگز اسم جایروکوپتر را نشنیده باشید که حق هم دارید. زیرا این وسیله هوایی که در رنده پرنده‌های سبک وزن قرار دارد ترکیب بی‌ریختی از هلی کوپتر و هواپیما است که اصلا تفریحی نبوده است. داستان از این قرار است که سال‌ها قبل در سال ۱۹۲۳ این ماشین ابداعی در اسپانیا ساخته شد اما آنچنان مورد بازخورد قرار نگرفت در عوض، در طول جنگ جهانی دوم نازی‌ها برای عملیات نظامی از آن‌ها استفاده می‌کردند. در نهایت استفاده از این پرنده به دست فراموشی سپرده شد تا این دوره که با اوج گرفتن صنعت توریستی چشم‌ها برای استفاده تفریحاتی به این ماشین پرنده افتاد. جزیره کیش به عنوان مقصد پیشروی گردشگری در ایران با استقبال از این پرنده امکان سواری بر فراز آب‌های کیش را فراهم آورده است. جایروکوپتر پرنده‌ای با ظرفیت دو سرنشین است که شامل خلبان در قسمت دماغه هواپیما و سرنشین، درست پشت خلبان می‌شود. شما می‌توانید این تجربه شگفت‌انگیز را در تور کیش داشته باشید.

تجربه جایروکوپتر در کیش

جایروکوپتر در کیش تجربه‌ای بی‌نظیر و جدید در کیش است که هیجان و آدرنالین فراوان را تقدیم مسافران کیش می‌کند. اگرچه که بالاتر گفتیم این وسیله اساسا مربوط به سده‌‌های پیشین است و در جنگ جهانی مورد استفاده قرار می‌گرفته اما حقیقت این است که جایروکوپترهای امروزی با همان شمایل از لحاظ سخت افزاری باکیفیت‌تر و مدرن‌تر هستند و با وجود این که به نظر سبک و نامطمئن می‌رسند اما کاملا امن و قابل اطمینان هستند. با این تفاسیر از لحاظ امنیت اطمینان داشته باشید که اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

تفریحات رایگان در جزیره کیش

پرواز با جایروکوپر کیش

همانطور که می‌دانیم اساس هر پروازی این است که در مسیرهای مشخص و با ارتباط رادیویی در آسمان به پرواز در بیاید. جایروکوپتر کیش هم از این قاعده مستثنی نیست بنابراین شما در این سواری هوایی از طریق جایروکوپتر امتداد سواحل خلیج همیشه فارس را زیر پا می‌گذارید که زیبایی بی‌نظیر آب‌های آبی و سواحل ماسه طلایی را به رخ می‌کشد.

شرایط و ضوابط در جایروکوپتر سواری کیش

جایروکوپتر تنها برای دو سرنشین جا دارد که یکی از آن‌‌ها خلبان است. همچنین وقتی برای ثبت نام و رزرو می‌روید از شما درباره سلامت جسمی و روحی‌تان سوالاتی پرسیده می‌شود که موظف هستید به درستی پاسخ دهید. افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند، حمله‌های عصبی و سرع را تجربه می‌کنند و یا ناراحتی قلبی دارند عموما از پرواز منع می‌شوند و سواری برای خانم‌های باردار نیز به کل ممنوع است. از آنجایی که هر چیزی مقدماتی دارد شما حداقل باید یک ربع زودتر در سایت پرواز حضور داشته داشته باشید.

اگر تابستان به سفر می‌روید باید بدانید به خاطر گرمای هوا زمان پرواز تنها از ۵ تا ۸ عصر است اما در خارج از فصل گردشی که هوا معتدل‌تر است از طلوع تا غروب خورشید سایت پروازهای تفریحی برگزار می‌کند. مدت زمان این پرواز بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است.

چه کسانی از پرواز منع می‌شوند؟

همیشه شرایطی وجود دارد مثلا بانوان باردار حق پرواز ندارند، یا کودکان زیر ۱۰ سال یا زیر ۱۲۰ سانتی متر قد نمی‌توانند پرواز کنند. از آنجایی که جایروکوپتر وسیله‌ای سبک وزن است افرادی که دارای وزن بالا هستند از پرواز منع می‌شوند زیرا وزن زیاد احتمال بروز خطر را زیاد می‌کند.

 

گشتی جذاب در اسکله تفریحی کیش

هزینه‌های پرواز

قیمت به روز جایروکوپتر ۴۸۰ تومان برای هر نفر است که می‌توانید بلیط آن را از جاهای مختلف و وبسایت‌های تفریحی تهیه کنید. نکته بعدی این که هزینه بلیط شامل هزینه استفاده از کافی شاپ و یا عکاسی از پرواز نمی‌شود و در صورت استفاده از هر کدام باید هزینه جداگانه بپردازید. به علاوه اگر به هر دلیلی از جمله شرایط نامساعد آب و هوایی پرواز شما کنسل شود عینا هزینه‌های پرداختی به شما بازگردادنده می‌شود.

آدرس: کیش، بلوار میر مهنا، میدان ملل، سایت پروازی جزیره کیش

۰۹ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران