تجربه پدل بورد در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
تجربه پدل بورد در کیش

تفریحات آبی یکی از بهترین نوع ورزش‌ها و سرگرمی‌هایی است که می‌توانید در سفر خود با تور کیش انجام دهید. یکی از انواع آنها، پدل‌بورد است که هیجان زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پدل‌بورد تخته‌ای محکم با مقاومت بالا و مناسب برای هر نوع وزنی است که از جنس فیبرکربن، فیبرگلاس، چوب گامبویا پی‌وی‌سی ساخته می‌شود. اشخاص پاهای خود را روی این تخته قرار می‌دهند و بر روی آب حرکت می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم درباره سواری پدل‌برد بر روی آب‌های خلیج فارس در جزیره کیش بیشتر بخوانیم.

 

پدل بورد چیست؟

پدل‌ بورد یا Stand Up Padddling تخته‌ای از جنس‌های فیبر و چوب است که در انواع متفاوت و برای هر سلیقه‌ای از گردشگران وجود دارد. شما حتی قادر خواهید بود به همراه فرزند خود سوار بر این تخته‌ها شده و کودکتان را در جلوی تخته نگه دارید. یا ممکن است بخواهید بر روی آن ورزش یوگا انجام دهید. در جزیره کیش برای انجام تفریحات کیش توسط مربی آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود و با ارائه جلیقه‌های نجات، امنیت شما تضمین می‌شود. همچنین تخته‌ای با نام Flat Water با عرض بیشتر وجود دارد که برای افراد مبتدی مناسب‌تر است. این تخته‌ها وزن بیشتری را تحمل می‌کند و زمان بیشتری روی آب شناور می‌ماند. به همین دلیل برای تمرین افرادی که تازه شروع می‌کنند گزینه بهتری است. اگر شما برای بار اول می‌خواهید این ورزش را انجام دهید، با مراجعه به مجموعه‌های ورزشی کیش، آموزش‌های لازم توسط مربیان حرفه‌ای آموزش داده شده و ابزارهای لازم در اختیارتان قرار می‌گیرد. کافی است که به سخنان و آموزش‌ها دقت لازم را انجام دهید تا بهترین تجربه را در خلیج فارس به دست بیاورید.

پدل بورد به عنوان یک ورزش و تفریح آبی برای اولین بار توسط موج‌سواران و دریانوردان وایکیکی در سال ۱۹۴۰ میلادی به دنیا معرفی شد. شما به غیر از دریا می‌توانید این ورزش را حتی در یک استخر بزرگ هم تجربه کنید. البته اگر قرار است این ورزش را برای اولین بار و به صورت تفریحی انجام دهید، بهتر است لذت تجربه آن را در سکوت و آرامش دریا پیدا کنید.

 

راهنمای سفر ماه عسل در جزیره کیش

پدل بورد در کیش

پدل بورد یک تفریح آبی پر هیجان است که باعث تقویت عضلات، تعادل بدن و در نهایت ایجاد آرامش می‌شود. این ورزش برای همه افراد خوب است. در کیش سواری پدل‌بورد برای خانم‌ها نیز آزاد و بدون محدودیت است. برای افرادی که یوگا کار می‌کنند نیز جذاب است. شما با این تفریح از ساحل فاصله می‌گیرید که هیجان‌انگیز است و آدرنالین تولید می‌شود و پس از آن آرامش خاصی برقرار می‌شود که برای تمرکز خوب است.

انواع پدل بورد در کیش

پدل بورد در میان تفریحات و شگفتی‌های جزیره کیش همیشه معروف بوده است. کیش جزیره‌ای سرشار از هیجان و شادی است که گردشگران را به تجربه انواع تفریحات ترغیب می‌کند. بی‌شک همه تفریحات و ورزش‌ها را می‌توانید در سفر با تور کیش پیدا کنید. حتی اگر در هیچ کدام از شهرهای دیگر ایران وجود نداشته باشد. دو نوع پدل‌بورد وجود دارد:

  • پدل بورد معمولی
  • رد پدل بورد که ساخت کشور انگلستان و به نسبت پدل بورد معمولی بزرگتر، پایدارتر و زیباتر است.

 

راهنمای کامل قایق سواری در کیش

در کیش هم همین دو نوع پدل بورد وجود دارد و یک ورزش و تفریح آبی منحصر به فرد محسوب می‌شود که ورزشکاران و گردشگران می‌توانند به انتخاب خود، سواری بر روی یکی از آن‌ها را تجربه کنند. در واقع بورد معمولی همان تخته مرسومی است که در همه جای دنیا به عنوان پدل بورد شناخته می‌شود و هم افراد آماتور و هم حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. اما رد بورد کمی تفاوت دارد. رد بورد یا رد پدل بورد، تخته‌ای است که در کشور انگلستان تولید شده است و نسبت به نوع معمولی خود، عرض و پهنای بیشتری دارد. چنین تخته پدل بوردی می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با یک همراه این تفریح آبی را تجربه کنند، گزینه بهتری باشد. حتی اگر جزو افرادی هستید که استرس دارید و ممکن است نتوانید تعادلتان را بر روی تخته معمولی حفظ کنید، به جای انجام ندادن این تفریح، رد پدل را انتخاب کنید تا از لحظاتی که تجربه می‌کنید، نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان برای پدل بورد در کیش

بهترین زمان انجام این تفریح هیجان‌انگیز در فصل تابستان و بهار است. هنگامی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به کیش هستید، اطمینان حاصل کنید که در ماه‌هایی به این جزیره بروید که بهترین زمان برای ورزش‌های آبی باشد تا بتوانید بیشترین استفاده را از روزهای مسافرت خود داشته باشید و تفریحات موردعلاقه‌تان را انجام دهید. در فصل‌های بارندگی انجام این تفریح توصیه نمی‌شود.

 

آشنایی با قوانین جالب رانندگی در جزیره کیش

تفاوت پدل بورد با موج‌سواری

پدل بورد یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در کیش است. در این ورزش، علاقه‌مندان بر روی بورد یا تخته می‌ایستند و این تفریح را انجام می‌دهند. به همین دلیل ممکن است در نگاه اول پدل بورد شبیه به  موج‌سواری به نظر بیاید. اما اینطور نیست. پدل‌بورد تفاوت زیادی با موج‌سواری دارد. حتی می‌توان به دلیل داشتن پارو، آن را به نوعی قایق‌سواری تشبیه کرد. شاید بتوان اینطور گفت که پدل‌بورد ترکیب جالبی از این دو تفریح است. اگر قصد دارید که حسی مابین موج‌سواری و قایق‌سواری را همزمان با هیجان و آرامشی وصف‌نشدنی تجربه کنید، پدل بورد را امتحان کنید.

هزینه پدل بورد در کیش

پدل بورد یک شناور مخصوص حرکت روی آب است که معمولا در آب‌های جاهای مرجانی مانند خلیج فارس بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بلیط این تفریح را می‌توانید با قیمتی در حدود ۵۴۵ هزار تومان برای یک ساعت در سال ۱۴۰۱، بنا به زمان سفر خود از سایت‌های تفریحی و ورزشی کیش با تخفیف‌های آنلاین به قیمت روز خریداری کنید. اگر از سامانه رزرو تفریحات کیش بلیط تفریحات آبی را خریداری کنید، احتمالا بتوانید تخفیف بگیرید و ارزانتر آن را تجربه کنید. مدت زمانی که در کیش برای پدل بورد در نظر گرفته می‌شود، معمولا بیشتر از یک ساعت نیست و هزینه انجام این ورزش هم بسته به زمانی که به این جزیره می‌روید متفاوت خواهد بود.

 

بهترین هتل‌های استخردار کیش

مارینا کیش بزرگترین کلوپ پدل بورد کشور

انجام دادن تفریح پدل بورد تا حدودی از جاذبه‌های تفریحی و ورزشی جزیره کیش به شمار می‌رود. پدل‌بورد علاوه بر اینکه حس خوشانیدی به ورزشکار می‌دهد، یک ورزش بین‌المللی آبی هم محسوب می‌شود که می‌توانید آن را به صورت حرفه‌ای ادامه دهید. پدلبوردینگ شاخه‌ای از ورزش‌های آب‌های آرام و موج‌سواری است که فرد را قادر می‌کند تا پاروزنان مسافت بیشتری به سمت دریا برود و از موج‌های کوچک لذت ببرد. همچنین می‌تواند در آب‌های آرام برای پیش‌روی به صورت ایستاده پارو بزند. انجام این ورزش در دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگ نیز امکان‌پذیر است. یادگیری این ورزش بسیار سریع است و آرامشی بی‌نظیر به همراه دارد.

مارینا کیش به عنوان برگزار کننده اولین دوره مسابقات پدل‌بوردینگ به صورت حرفه‌ای، یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید برای انجام پدل بورد به آنجا مراجعه کنید. اگر چندان اهل سرعت یا ورزش‌های مهیج نیستید پدل‌بورد انتخابی مناسب برای شماست. شما در این ورزش به کمک پارو  بر روی تخته به عنوان رایدر ایستاده و آرام شروع به حرکت می‌کنید. تخته شما ممکن است یکی از جنس‌های کامپوزیت، فایبرگلاس، بوردهای بادی پی‌وی‌سی،چوب یا فیبر کربن باشد. در هر صورت برای تفریح در دریا همان نتیجه را خواهید گرفت. برای ورزشکاران نیز تفریحی عالی است. چرا که عضلات شانه ، بازوها، کمر و پا را درگیر کرده و آنها را تقویت می‌کند. همچنین اگر اهل ماجراجویی هستید پدل‌بورد بهترین انتخاب در میان تفریحات آبی است. برای این منظوز می‌توانید مارینا کیش، بزرگترین مجموعه تفریحات دریایی کشور را با حوضچه اختصاصی برای پدل بورد و مربیان رسمی انجمن موج سواری ایران انتخاب کنید.

کلوپ مارینا کیش مجهز به رختکن بزرگ، کمد اختصاصی و دوش برای مشتریان و ورزش‌دوستان است. شما در این مجموعه می‌توانید درخواست کنید که از شما عکس یا فیلم گرفته شود تا این تجربه جدید را در خاطرتان ثبت کند. این کلوپ بیش از چهل پدل برد از برند انگلیسی دارد که شما را مطمئن‌تر می‌کند تا با خیالی آسوده به این ورزش روی بیاورید. سپس با پرسنل آموزش دیده آن را یاد گرفته و در یک روز آفتابی در دریا تفریح کنید.

 

مراکز و سایت‌های غواصی در کیش

 

از آنجایی که جزیره کیش همیشه محل تفریحات و سرگرمی‌های جالب در کشور بوده است، سازمان گردشگری کیش برای استقبال از گردشگران و ایجاد یک تجربه لذت‌بخش برای مسافران، امکانات لازم را برای خوشگذرانی و تفریح فراهم کرده است. کلوپ‌هایی همانند مارین دریا، سی من، پارک آبی بادی مارینا و پارک کیب اسکی، همگی از مکان‌های تفریحی و گردشگری مهم در جزیره کیش به شمار می‌روند که می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید و آرامش دریای جزیره مرجانی را چندین برابر حس کنید. شما برای لذت بردن از این ورزش هیچ محدودیتی ندارید. یعنی پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال، همه می‌توانند با در نظر گرفتن راهنمایی‌های مربی این تفریح آبی را تجربه کرده و از آن لذت ببرند. روش انجام آن هم اصلا سخت و پیچیده نیست. کافی است که با تعادل و آرامش روی تخته پدل بورد قرار بگیرید و آرام آرام شروع به پارو زدن کنید. در واقع، نحوه قرار گرفتن بر روی پدل بورد بسته به تعادل و تسلطی که شما روی حرکاتتان دارید، چه به صورت ایستاده و چه نشسته اهمیت دارد تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

 

بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

 منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

۱۵ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران