راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش

وقتی به جزیره‌ای بسیار زیبا همچون کیش پای می‌گذارید، باید در نظر بگیرید که زیبایی‌های این جزیره تنها مختص به سواحل نشده و در زیر آب نیز دنیایی رنگارنگ و جذاب وجود دارد که اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید با رفتن به غواصی در تور کیش، از آن‌ها نیز دیدن کنید.

برای این کار نیاز به داشتن مدرک غواصی یا آموزش‌های مختلف نیستید و با یکی دو ساعت آموزش و حضور مربیان کاربلد و البته شرکت در تور غواصی می‌توانید وارد آب شده و منظره‌ی زیبای زیر آب را در خلیج فارس تماشا کنید.

 

تجربه‌ی غواصی در کیش

برای بسیاری از افراد غواصی کردن خیلی دور از انتظار به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که شما به راحتی می‌توانید به صورت تفریحی غواصی را در کیش تجربه کنید. برای این کار باید یک تور مناسب پیدا کنید و سپس همه‌ی کارها به دست مربی انجام شده و شما در تمام طول غواصی همراه او خواهید بود و این کار برای شما بیشتر به یک تفریح زیر آبی شبیه می‌شود تا یک فعالیت جدی و سخت.

وقتی تور غواصی را در سفر به کیش خریداری می‌کنید، برای ساعتی به آموزش‌های ابتدایی خواهید پرداخت و سپس با قایق‌های تندرو به محل‌های مناسب برای غواصی آماتور برده می‌شوید. سپس بعد از این که مربی به داخل آب شیرجه زد، شما نیز به آب می‌روید و باید در تمام طول مسیر او را دنبال کنید. زیر آب شما ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های زیبا و رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد و بدون شک خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم می‌زنید. این فعالیت به صورتی که گفته شد خیلی ساده‌ست و حتی نیاز نیست شنا بلد باشید، همچنین شرایطی فراهم شده تا بانوان و نوجوانان نیز بتوانند از این فعالیت استفاده کرده و لذت آن را در تور کیش تجربه کنند.

 

روزی جذاب در پارک ساحل مرجان کیش

نکات مهم در مورد تورهای غواصی در کیش

  • تور غواصی عموما دو ساعت به طول می‌انجامد که بخش زیادی از این مدت برای مسیری که قایق سواری می‌کنید اختصاص دارد و خود غواصی ۲۰ دقیقه خواهد بود
  • برای غواصی شما به عمق ۴ تا ۸ متری برده خواهید شد (غیر از تورهیا حرفه‌ای)
  • تجهیزات به صورت کامل در اختیار شما قرار داده می‌شود و فقط باید حوله و لوازم شخصی همراه داشته باشید

چه زمان از سال می‌توانید به غواصی در کیش بپردازید

یکی از امتیازهای کیش این است که همیشه هوایی ایده‌آل برای غواصی دارد. پس اگر در همان روز خاص که برنامه‌ی رفتن به تور غواصی را دارید، هوا بارانی و دریا متلاطم نباشد، با خیال راحت می‌توانید برای رفتن به آب اقدام کنید.

 

اقامتی جذاب در هتل‌های ساحلی کیش

مناطق مختلف کیش برای غواصی

شما کلاب‌های غواصی مختلفی در کیش پیدا خواهید کرد که بر اساس قیمت گذاری و همچنین امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید، در تور آن‌ها شرکت کنید. چهار مکان بیشتر به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد:

ساحل اسکله تفریحی کیش: این ساحل معروف مرکزی برای انواع تفریحات آبی در کیش است و با توجه به نزدیکی به بسیاری از هتل‌های معروف کیش، احتمالا به محل اقامت شما نیز نزدیک باشد. تورهای غواصی از این ساحل، عموما نزدیک ساحل و در میان ماهی‌های رنگی خواهد بود.

ساحل مرجان کیش: یکی از زیباترین سواحل کیش که نزدیک به سایت غواصی عالی بیگ کورال است و در آن شما مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از انواع مرجان‌های زنده را خواهید دید. این مکان یکی از زیباترین مناظر زیر آبی در کیش محسوب می‌شود.

ساحل سیمرغ کیش: این ساحل در شرق جزیره واقع شده و چند کلاب معروف در این منطقه هستند. از این ساحل نیز تورهای مختلف غواصی برای بیگ کورال برده می‌شود.

ساحل دامون: ساحل شمالی کیش نیز جایی عالی برای غواصی به حساب می‌آید و شما به مناطق عمیق‌تر و با تنوع ماهی‌های بالاتر برده می‌شوید.

نکات آخر در مورد غواصی در کیش

  • حتما هزینه‌ی اضافی برای فیلم‌برداری و عکاسی زیر آب بپردازید تا این خاطره‌ی فراموش نشدنی، همیشه در آلبوم شما باقی بماند.
  • کودکان بالای ۱۰ سال همراه با والدین خود می‌توانند در تور شرکت کنند.
  • غواصی برای بانوان هیچ محدودیت مکانی نداشته و مربی خانم با آن‌ها وارد آب می‌شود. البته سایت‌ها ویژه بانوان هستند و عموما فاصله‌ی ۵۰ متری تا سایت آقایان دارند.

 

معرفی پارک‌های شهری و ساحلی در کیش

۲۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران