راهنمای دوچرخه سواری در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای دوچرخه سواری در کیش

بدون شک دوچرخه سواری، فعالیتی بسیار سرگرم کننده است و مهم نیست این کار را به چه بهانه‌ای انجام می‌دهید: برای شروع یک ماجراجویی جدید؟ به دلایل سلامتی؟ یا صرفا برای لذت بردن از طبیعت بین راه؟

در هر صورت دوچرخه سواری، فواید زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، اگر یک مقصد عالی مانند جنگلی زیبا یا یک ساحل آرام را برای این امر انتخاب کنید، لذتی دوچندان را تجربه خواهید کرد. در این میان، مسیر دوچرخه سواری در سفر با تور کیش، شاید بهترین و یا متفاوت‌ترین تجربه را برای شما رقم ‏بزند. با دوچرخه سواری در پیست مخصوص، نه تنها می‌توانید ورزش و تفریح سالمی را تجربه کنید، بلکه ‏از طبیعت زیبا و دیدنی‌های طول مسیر هم بازدید خواهید کرد.

 

مسیر دوچرخه سواری در کیش

کیش، یکی از شگفت انگیزترین جزایر ایران است. این جزیره که در خلیج فارس زیبا در استان هرمزگان قرار دارد، فضایی تفریحی با وسعت ۹۱.۵ کیلومتر مربع به شمار می‌آید. بنابراین در کنار انبوه جاذبه‌های گردشگری، مکانی عالی برای دوچرخه سواری را نیز ارائه می‌دهد.

خبر خوب این است که مسیرهای دوچرخه سواری بسیاری در کیش، جهت تسهیل این فعالیت هیجان انگیز برای گردشگران و مسافران فراهم شده‌اند. برای گشت و گذار در جزیره، به راحتی می‌توانید دوچرخه یا حتی اسکوتر اجاره کنید. در فصول گرم سال نیز، دوچرخه سواری عصرهنگام در ساحل، تجربه لذت بخشی را از سفر با تور کیش به همراه خواهد داشت.

گفتنی است مسیر اصلی دوچرخه سواری در کیش، مسیری ۷۵ کیلومتری است که دور تا دور جزیره و قسمت‌هایی از داخل شهر را شامل می‌شود. این مسیر بطور کلی، در بلوار ساحلی کیش یا همان بلوار جهان اتفاق می‌افتد و مدت زمان طی کردن آن ۲-۳ ساعت است.

در طول این مسیر از پارک‌ها، پلاژها و دهکده‌های ساحلی کیش خواهید گذشت. با اینحال برای اینکه در طول مسیر به داخل شهر وارد شوید، باید به میدان جاسک رفته و ضمن عبور از مجموعه ورزشی میر مهنا، به اولین فرعی وارد شوید و درفضای شهری قرار بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری کیش در مسیر دوچرخه سواری

جذابیت‌ای تفریحی و بصری بسیاری در طول مسیر دوچرخه سواری در کیش به استقبال علاقمندان خواهند آمد. خصوصا اینکه در مسیر اصلی دوچرخه سواری، معمولا هیچ خودرویی تردد نمی‌کند و امنیت کافی برای هر رده سنی، حتی کودکان در حین دوچرخه سواری وجود دارد. بعلاوه زیبایی مناظر و بافت شهری فوق العاده، حظ بصری بالایی را در این گشت و گذار برایتان رقم خواهند زد. اما از جاذبه‌های مهم در این مسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکله و پلاژ

با عبور در سمت شرقی جزیره، به اسکله تفریحی و پلاژ آقایان خواهید رسید که فضایی فوق العاده برای دورهمی و استراحت خانوادگی را به ارمغان می‌آورد و درختان نارگیل سرسبز و سربه فلک کشیده و منظره دریا در پس زمینه، سوژه‌ای عالی برای عکس گرفتن هستند. بعلاه در این محدوده، فرزندان دلبندتان نیز می‌توانند از دوچرخه‌های مخصوص کودکان استفاده کنند و همراه شما از این گشت و گذار مفرح لذت ببرند.

 

حیات وحش کیش را بیشتر بشناسید

  • کشتی یونانی

در حین رکاب زدن در بخش غربی جزیره، با کشتی یونانی روبرو خواهید شد. جالب است بدانید این کشتی، در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به ‌گل نشست و در حال حاضر، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی کیش به شمار می‌آید. و چنانچه این مسیر را همچنان ادامه دهید، فانوس دریایی کلبه هور و مجسمه نگهبان دریا، صخره‌های قارچی، لاکپشت‌ها، صدف‌های مختلف و مردمان ماهیگیر به استقبالتان خواهند آمد.

  • فرصت‌های خرید

مژده به علاقمندان خرید! در حین دوچرخه سواری در مسیر درنظر گرفته شده، از بازارچه های سنتی و مراکز خرید کیش خواهید گذشت که هر آنچه نیاز داشته باشید را ارائه می‌دهند.

  • باغ پرندگان و پارک دلفین

این مجموعه که از مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار برخوردار است، فرصت بازدید از انواع گونه‌های گیاهی، پستانداران دریایی نظیر دلفین و پنگوئن و شیر دریایی، و انواع منحصر به فرد گونه‌های پرندگان را فراهم می‌کند. در واقع باید گفت هیچ سفری با تور کیش، بدون دیدار از این جاذبه گردشگری کامل نخواهد شد.

  • آکواریوم کیش

آکواریوم کیش که جنب پارک آهوان، در خیابان فردوسی واقع شده، فرصتی ایده آل را برای تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس به مسافران تور کیش هدیه می‌دهد و در میان علاقمندان به آشنایی با حیات زیر آب، بسیار محبوبیت دارد. در مجموع ۲ آکواریوم، با ظرفیت‌های ۲۰۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ لیتر آب را در اینجا خواهید یافت. اولی زیست گاه ماهی‌های زیبا و تزئینی و گونه‌های نادر آبزی در ایران و جهان است. و دومی انواع ماهی‌های بزرگ، کوسه‌ها، تمساح‌ها، مارها و مرجان‌ها را در خود جای داده است.

  • پارک نیلوفر

این پارک ساحلی، دارای مساحتی بالغ بر ۲ هکتار بوده و از فضایی مفرح همراه با زمین و وسایل بازی کودکان، بوفه، رستوران و چشم اندازهایی جذاب به مناظر زیبای اطراف برخوردار است.

  • شهر تاریخی حریره

اینجا، یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های تاریخی در جزیره کیش بوده که در مسیر دوچرخه سواری قرار دارد. شهر تاریخی حریره کیش با قدمتی ۸۰۰ ساله، در شمال جزیره قرار دارد. در این محدوده ساحلی، شاهد بناهایی مستحکم از سنگ‌های آهکی و مرجانی خواهید بود. آثار به جا مانده از حمام‌ها، کارگاه‌های صنعتی، خانه اعیانی و اسکله شهر، بی گمان یکی از جذاب‌ترین سایت‌های توریستی این جزیره را رقم می‌زنند.

  • خانه مردم شناسی بومیان کیش

در طول مسیر دوچرخه سواری و در محدوده محله عرب‌ها، از این خانه گذر خواهید کرد. این خانه که سبک زندگی مردمان بومی جزیره را نشان می‌دهد، یکی از قدیمی‌ترین بناها در کیش بوده و فرصتی عالی را برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ جزیره رقم می‌زند.

 

 

جذابیت‌های خاص جزیره کیش

بهترین زمان دوچرخه سواری در کیش

به لحاظ زمانی باید بگوییم هرچه هوا خنک‌تر باشد، دوچرخه سواری در این جزیره لذت بخش تر خواهد بود. بنابراین بهار، اواخر پاییز و زمستان، از بهترین زمان‌ها برای برخورداری از این ورزش تفریحی بوده و ساعاتی مفرح را برای شما و عزیزانتان به ارمغان می‌آورند.

با این حال اگر در گرمای تابستان با تور کیش سفر کرده‌اید و می‌خواهید به هر نحو از دوچرخه سواری بهره مند شوید، توصیه می‌کنیم اوایل صبح، عصر هنگام و یا شب را برای این کار انتخاب نمایید و به هیچ وجه ظهرها را به این امر اختصاص ندهید، زیرا به هر حال در معرض گرمازدگی خواهید بود.

کرایه دوچرخه در کیش

برای کرایه دوچرخه، می‌توانید به مراکز مختلف درنظر گرفته شده در جزیره کیش مراجعه کرده و دوچرخه مناسب خودتان ار انتخاب نمایید. این مراکز در کنار اسکله تفریحی، فاز دو صدف،‏ کشتی یونانی، بازار مرجان، پرشین گلف، فانوس دریایی کلبه هور و بسیاری بخش‌های دیگر جزیره به چشم می‌خورند.

دوچرخه‌ها نیز، در انواع ساده و پیشرفته ارائه می‌شوند. می‌توانید از بین گزینه‌های تک نفره، ‏دو نفره، سه نفره و مخصوص کودکان، هر کدام را خواستید انتخاب نمایید. در ضمن اگر دوچرخه سواری بلد نیستید یا از این کار واهمه دارید، می‌توانید سه چرخه کرایه کنید. بعلاوه، اسکوتر و دوچرخه برقی نیز در این جزیره در دسترس هستند.

 

راهنمای سفر ماه عسل در جزیره کیش

هزینه کرایه دوچرخه در کیش

در این، رابطه هیچ جای نگرانی وجود ندارد! با وجود پیست اختصاصی و دوچرخه‌های هوشمند، انواع دوچرخه‌ها در کیش با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه کرایه داده می‌شوند. این مبلغ از ۳۰ هزار تومان به ازای هر ساعت شروع می‌شود. هر چند نوع دوچرخ روی این قیمت‌ها اثرگذار بوده و البته هر سال، تعرفه‌های متفاوت و بیشتری برای کرایه دوچرخه اعلام می‌شوند. همچنین بسته به اینکه چه روزهایی در هفته می‌خواهید دوچرخه کرایه کنید نیز، با قیمت‌هایی متفاوت مواجه می‌شوید.

بطور کلی روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، هزینه کرایه بالاتر هستند. در حال حاضر این قیمت‌ها از ۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ تومان به ازای هر نیم ساعت برای روزهای تعطیل و از ‏‏۳۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ به ازای هر نیم ساعت برای روزهای معمولی متغیر هستند.‏ ضمن اینکه این هزینه‌ها برای دوچرخه برقی، اسکوتر و هم رکاب دو نفره، به ازای هر ۱۵ دقیقه درنظر گرفته می‌شوند. بدیهی است مدت کرایه با پرداخت بیشتر، قابل تمدید است.

نکاتی برای کرایه دوچرخه در کیش

  • نوع دوچرخه مناسبتان را انتخاب کنید.
  • قبل از کرایه، از سالم و بی عیب بودن تمام قسمت‌های دوچرخه مطمئن شوید.
  • در هر ساعتی از شبانه روز، می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. با اینحال، وضعیت آب و هوای کیش را قبل از کرایه دوچرخه بررسی کنید. بدون شک بارندگی و هوای طوفانی، بخش اعظمی از لذت دوچرخه سواری را از شما دریغ خواهند کرد.
  • به دلیل عدم وجود تابلوهای راهنمای کافی در مسیر دوچرخه سواری، حتما از نقشه‌های مسیریاب استفاده نمایید.
  • از کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه آفتابی غافل نشوید.
  • و در نهایت به یاد داشته باشید در زمان کرایه دوچرخه، همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر نظیر کارت ملی و گواهینامه الزامی است.

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران