راهنمای سفر به کیش در ایام زمستان

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای سفر به کیش در ایام زمستان

تور کیش همیشه جزو اولین انتخاب‌های مردم کشورمان برای گذراندن تعطیلات بوده و هست. جزیره‌ای زیبا با جاذبه‌های گردشگری بسیار و انبوهی از فعالیت‌های تفریحی که روزهایی شاد و جذاب را برای شما رقم خواهد زد. مقصدی ایده‌آل که هم برای سفرهای خانوادگی مناسب است، هم جمع‌های دوستانه می‌توانند در آن‌جا خوش بگذرانند و هم زوج‌های جوان برای یک سفر عاشقانه عازمش می‌شوند. در زمستان دمای هوا در کیش بسیار پایین‌تر روزهای گرم تابستانی است اما همه چیز از این نظر ایده‌آل نیست. جزییات بیشتری در مورد سفر زمستانه به کیش وجود دارد که قصد داریم در این نوشته به آن‌ها بپردازیم.

 

آب و هوای زمستانه کیش

آب و هوای کیش در طول زمستان به مزاج آن‌هایی خوش می‌آید که نمی‌توانند گرمای هوای تابستانی کیش را تحمل کنند و ترجیح می‌دهند در هوایی بهاری به کیش برسند. البته زمستان در کیش بارندگی بیشتر بوده و خیلی اوقات پیش می‌آید که برای چند ساعتی، خبر از آفتاب نبوده و باران باعث می‌شود، نتوانید خیلی از تفریحاتی که برایش برنامه ریزی کرده بودید را انجام دهید.

البته هوای کیش در ماه اسفند یکی از بهترین زمان‌های خود را تجربه می‌کند. بارندگی‌ها کم‌تر می‌شود، دمای هوا به حدی مطلوب می‌رسد و همه چیز برای یک سفر عالی مهیا خواهد بود. این را هم در نظر بگیرید که اسفند و فروردین، پرطرفدارترین ماه‌ها برای سفر به کیش به حساب می‌آید و این جزیره در طی این ایام به شدت شلوغ می‌شود.

 

هزینه تفریحات جزیره کیش برای گردشگران

چرا باید در زمستان به کیش سفر کنیم؟

از آب و هوای خنک کیش در زمستان که بگذریم، این جزیره در اوایل این فصل کمی خلوت‌تر از حالت‌های دیگر است و اگر قبل از سفر، هوا را چک کنید و مطمئن باشید که درگیر بارندگی نمی‌شوید، خیلی راحت می‌توانید، تجربه‌ای عالی از سفر خود داشته باشید. آن هم زمانی که جزیره هم هوایی دلپذیر دارد و هم جمعیت کمی در آن‌جا بوده و خیلی راحت‌تر امکان تجربه فعالیت‌های تفریحی را خواهید داشت.

از نظر وضعیت بازارها و خرید، کیش در تمام فصول تقریبا به یک شکل است و بازارها  مثل همیشه دایر بوده و همه چیز در بهترین شرایط خود قرار دارد. البته نکته حائز اهمیت، ارزان‌تر شدن محصولات زمستانی در انتهای سال خواهد بود که باعث می‌شود، گاهی شما کاپشن‌ها و لباس‌های زمستانی خیلی خوبی را با قیمت بسیار پایین خریداری نمایید. همچنین حضور در ماه اسفند یا حتی بهمن به شما این امکان را می‌دهد تا خرید عید خود را نیز در کیش و از محصولات خارجی انجام داده و به شهر خود باز گردید.

 

تجربه هیجان در پارک هایلند کیش

آیا امکان انجام تفریحات آبی در زمستان کیش را دارید؟

در هر زمان از سال که به کیش سفر کنید، می‌توانید از تفریحات آبی در کیش لذت ببرید که زمستان نیز شامل آن می‌شود. البته همانطور که گفتیم، حتما باید پیش از سفر، برای برنامه ریزی بهتر، وضعیت آب و هوایی کیش را در روزهایی که می‌خواهید به این جزیره بروید چک کنید. در زمان‌های بارندگی و وضعیت طوفانی هوا، مسلما امکان تجربه فعالیت‌های آبی در کیش برایتان مهیا نخواهد بود.

اما چه فعالیت‌هایی را می‌توانید در طول زمستان در کیش انجام دهید؟ لیستی از محبوب‌ترین بازی‌ها و ورزش‌های آبی را در ادامه برایتان آورده‌ایم:

  • تفریحات عمومی آبی: شنا، جت اسکی یا رفتن به گردش‌های آبی با انواع قایق‌ها، جزو فعالیت‌هایی به حساب می‌آید که تقریبا اکثر گردشگران در سفر به کیش انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها را می‌توانید در تمام سواحل کیش تجربه کنید.
  • پاراسیلینگ: از جمله ورزش‌های مورد توجه گردشگران در سال‌های اخیر که در آن شما به یک چتر مخصوص وصل شده و توسط قایق‌های تندرو به جلو کشیده می‌شوید و در همین حین به پرواز در می‌آیید.
  • اسکی روی آب: ورزش محبوبی که از دیرباز به عنوان یکی از کارهای محبوب گردشگران شناخته می‌شده است. انواع قایق‌ها و تجهیزات مختلف برای انجام اسکی روی آب در کیش تهیه دیده شده است.
  • سواری‌های مختلف: از بانانا تا قایق‌های بادی و پدل بوردها، انواع سواری‌های متنوع را می‌توانید در کیش و در خلیج زیبای آب انجام دهید و از امکانات خیلی خوب این جزیره لذت ببرید.

قیمت تور کیش در زمستان

اوایل زمستان، هزینه‌ی سفر به کیش تفاوت چندانی با دیگر مواقع سال نداشته و بعضا می‌توانید در تورهای لحظه آخری کیش، قیمت‌های بسیار مناسبی برای سفر پیدا کنید. با این حال هر چه به پایان سال و نوروز نزدیک می‌شوید، هزینه‌ی سفر به کیش نیز بیشتر می‌شود.

 

تفریحات ارزان در جزیره کیش

۲۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران