خیابان‌های کیش را قبل از سفر به آن بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری کیش
خیابان‌های کیش را قبل از سفر به آن بشناسیم

جزیره کیش به دلیل داشتن سواحل و بافت شهری زیبا، جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و تفریحات لاکچری و سرگرم‌کننده خود به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در کشور تبدیل شده است. سالانه توریست‌های بسیاری با تور کیش سفر می‌کنند. اما در بین آن‌ها کمتر کسی وجود دارد که با تمامی نقاط و قسمت‌های این جزیره زیبا قبل از سفر آشنا باشد. برای اینکه بتوانید از تمامی لحظات خود در سفر لذت برده و استفاده کنید بهتر است تا با خیابان‌ها و مکان‌های مختلف آن نیز آشنا شوید. چنانچه با ما هم نظر هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با خیابان‌های کیش قبل از سفر آشنا کنیم.

 

معرفی خیابا‌ن‌های کیش

بدون اغراق می‌توان گفت که کیش یکی از سختگیرانه‌ترین شهرهای ایران از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی است. حتی در برخی از موارد قوانین خاص خود را نیز دارا است. خیابان‌های کیش همواره تمیز بوده و به ندرت می‌توان اتومبیلی را در حال تخلف دید. نکته جالب دیگر اینکه هر چند سالانه گردشگران بسیاری با تور کیش سفر می‌کنند و جالب‌تر اینکه در خیابان‌های کیش چراغ قرمز وجود ندارد؛ اما هرگز در خیابان‌های آن شاهد ترافیک‌های سنگین نخواهید بود. علت این موضوعات نهادینه شدن قوانین راهنمایی و رانندگی در فرهنگ بومیان این جزیره است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین خیابان‌های کیش می‌پردازیم:

خیابان سنایی کیش

خیابان سنایی در قسمت شرقی جزیره قرار گرفته و تقریبا در نزدیکی‌های ساحل است. شما می‌توانید در خیابان سنایی اقامتگاه‌های متعددی را مشاهده کنید. این هتل‌ها جز بهترین‌های کیش به حساب می‌آیند. از جمله هتل لوکس خیابان سنایی، هتل ۵ ستاره بین المللی کیش، هتل ویدا و مجتمع ویلایی سالار را می‌توان نام برد. همچنین در حین گشت و گذار در خیابان سنایی با مراکز خرید متعددی روبرو خواهید شد. یکی از معروف‌ترین این مراکز خرید، بازار مریم است که ساخت آن به سال‌های اول بعد از انقلاب برمی‌گردد. بازار مریم به دلیل فضای باز و حس و حال متفاوتی که در مقایسه با دیگر بازارهای اطراف دارد از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. بازار مریم دارای طراحی سنتی بوده و برای تزیین آن از چوب و گل‌های طبیعی استفاده شده است.

از دیگر مکان‌های مناسبی که برای سرگرمی و گذراندن وقت در خیابان سنایی می‌توان اشاره کرد، فرهنگسرا و کتابخانه سنایی است. این مکان در حال حاضر به عنوان موزه برای کمک به فرهنگسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در کنار تمامی این موارد آنچه خیابان سنایی را محبوب کرده دسترسی آسان به خلیج فارس و اسکله بزرگ تفریحی کیش است. چنانچه در این خیابان هستید می‌توانید دسترسی آسان و سریعی به تفریحات آبی مثل قایق سواری، غواصی و ... داشته باشید.

 

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ۵ ستاره کیش

خیابان ساحل کیش

همان طور که از نام آن پیدا است خیابان ساحل در امتداد دریا و ساحل قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید به سمت شرق جزیره حرکت کنید. این خیابان در فاصله کمی از خیابان‌های سنایی و رودکی کیش واقع شده است. از جمله هتل‌های معروف کیش که در خیابان ساحل قرار دارند می‌توان هتل ۵ ستاره شایان، هتل ۵ ستاره پانوراما،  هتل ۳ ستاره پارسیان، هتل ۴ ستاره گامبرون، هتل ۳ ستاره پارس نیک و بسیاری هتل‌های دیگر را نام برد.

همچنین در این خیابان می‌توان مرکز خرید زیتون را نام برد که با دارا بودن تعداد بالایی مغازه و تنوع اجناس یکی از مهم‌ترین مراکز خرید از نظر گردشگران است. اسکله قدیمی کیش و همچنین مرکز همایش‌های بین المللی کیش از دیگر مکان‌های مهمی است که می‌توان در خیابان ساحل به آن‌ها دسترسی آسانی داشت.

خیابان تهران کیش

در جزیره کیش خیابانی به نام تهران وجود دارد. معمولا از این خیابان به منظور دسترسی به شهرک صدف استفاده می‌شود. چنانچه در خیابان تهران هستید می‌توانید دسترسی آسان و سریعی به مراکز خرید چین و مروارید را داشته باشید. در دو سر این خیابان میدان‌های دلیران و امیرکبیر به چشم می‌خورند. در میان تمامی امکانات این بلوار آنچه سبب شهرت بالای آن شده قرار گرفتن هتل‌های متعدد در آن است. هتل‌های پارسیان، ققنوس، لوتوس، سورینت مریم، سورینت صدف، هتل فلامینگو کیش، هتل ۵ ستاره مریم تنها چند مورد از هتل‌های معروف این خیابان هستند.

 

بهترین هتل‌ها برای اقامت خانوادگی در کیش

خیابان خلیج فارس کیش

مورد بعدی از خیابان‌های کیش می‌توان خیابان خلیج فارس را نام برد. این خیابان محل قرار گیری هتل‌های ایران، کاردینا، سان رایز و هتل ۵ ستاره کوروش است. چنانچه قصد لذت بردن از تفریحاتی مثل کارتینگ و رفتن به شهربازی را دارید این مسیر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چرا که کارتینگ جزیره کیش و شهربازی هایلند در آن واقع شده اند.

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین خیابان‌های کیش آشنا کنیم. موارد فوق خیابان‌های اصلی جزیره برای دسترسی به ساحل، هتل‌های معروف و مراکز خرید محبوب در بین گردشگران بودند. البته همه چیز محدود به این موارد نبوده و خیابان‌های دیگری به نام‌های خیابان جهان، رازی، غروب کیش، ابن سینا، فردوسی، رودکی و خرمشهر را می‌توان در این جزیره نام برد.

 

معرفی هتل ۵ ستاره کوروش در کیش

۰۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران