آب و هوای کیش در فصل‌های مختلف

جاذبه‌های گردشگری کیش
آب و هوای کیش در فصل‌های مختلف

یکی از موضوعات مهمی که قبل از هر سفری باید به آن توجه شود شرایط آب و هوایی مقصد گردشگری است. از آنجایی که تور کیش یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تورها بین مسافران ایرانی است در این مقاله قصد دارم شما عزیزان را با شرایط هوایی این جزیره زیبا آشنا کنیم. برای درک بهتر در ادامه شرایط آب و هوایی هر یک از فصل‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

شرایط آب و هوای کیش در فصل بهار

فصل بهار در جزیره کیش دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و ایده‌آل است. چرا که در این فصل خبری از گرمای شدید زمستان نبوده و در نتیجه رطوبت بالای هوا سبب اذیت گردشگران نخواهد شد. در فصل بهار هوای جزیره کیش نه آنقدر سرد است که نتوان از تفریحات آبی لذت برد و نه آنقدر گرم است که آفتاب باعث اذیت مسافران شود. کسانی که دوست دارند از تمامی تفریحات تور کیش نهایت استفاده را بکنند می‌‌توانند تورهایی که در فصل بهار به مقصد کیش حرکت می‌کنند را رزرو کرده و خاطره‌ای بسیار زیبا و به یادماندنی را برای خود و خوانواده خود رقم بزنند. به خصوص اینکه تعطیلات عید نوروز در فصل بهار بوده و افراد شاغل می‌توانند از این ایام بهترین استفاده را داشته باشند. هوای بهاری در این جزیره از همان ابتدای فروردین شروع شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

ایرلاین‌هایی برای سفر به جزیره کیش

شرایط آب و هوای کیش در فصل تابستان

در حالت کلی جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در جنوب ایران آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. به همین دلیل تابستان‌هایی گرم و بسیار شرجی را شاهد می‌باشد. البته کسانی که دوست دارند سفری اقتصادی و کم هزینه به کیش را تجربه کنند تابستان بهترین زمان برای آن‌ها خواهد بود. چرا که در این فصل به دلیل گرمای هوا مسافران کمی به کیش سفر می‌کنند و قیمت تورها شکسته می‌شود. از طرفی دیگر جشنواره‌های مختلف تابستانی در کیش با هدف جذب توریست در این فصل سال برگزار می‌گردد. ناگفته نماند، به دلیل تجهیز بودن تمامی مکان‌های تفریحی و گردشگری به کولرهای گازی گرمای هوا باعث اذیت مسافران نشده و می‌توانند سفری خوب و به یادماندنی را تجربه کنند.

شرایط آب و هوای کیش در فصل پاییز

فصل پاییز در جزیره کیش فصلی برای تجربه انواع مختلفی از شرایط آب و هوایی است. این فصل در اغلب روزها آب و هوایی معتدل و ملایم دارد. تقریبا می‌توان گفت از لحاظ دمایی تقریبا شبیه به فصا بهار است با این تفاوت که برخی روزها با بارش‌ باران همراه خواهد بود. فصل پاییز از اواسط مهر ماه شروع شده و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد. پر بارش‌ترین ماه سال در جزیره کیش آذر است. اگر دوست دارید در فصلی خلوت به این جزیره زیبای جنوبی سفر کرده و بدون احساس ذره‌ای گرما به گشت و گذار بپردازید از همین حالا تصمیم خود را برای سفر به کیش در فصل پاییز بگیرید.

شرایط آب و هوای کیش در فصل زمستان

سردترین روزهای سال را در فصل بهار در جزیره کیش می‌توان تجربه کرد. البته منظور از سرما، سرمایی سوزناک و یخبندان نیست. بلکه در مقایسه با سایر روزهای سال هوا کمی خنک‌تر خواهد بود. اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در این فصل به جزیره کیش رفته و بدون محدودیت ناشی از گرمای هوا به انجام فعالیت‌ها و تفریحات دلخواه خود بپردازند. به همین دلیل تورهای فصل زمستان در مقایسه با فصل تابستان کمی گران‌تر خواهد بود. زیرا تقاضا برای رزرو هتل و بلیط هواپیما بالا بوده و قیمت‌های نیز به نسبت آن بالاتر می‌رود. به عبارتی در فصل زمستان بر خلاف هوا بازار گردشگری کیش داغ است. البته باید در نظر داشته باشید که زمستان برای شنا و تفریحات آبی در جزیره کیش نامناسب بوده و در اغلب روزها پلاژهایی که خدمات تفریحی آبی و ساحلی را ارائه می‌دهند بسته خواهند بود.

 

در سفر به کیش چه لباسی بپوشیم؟

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش از نظر شرایط آب و هوایی

هر کدام از فصل‌های سال برای سفر به جزیره کیش می‌تواند نکات مثبت خاص خود را داشته باشد. به همین دلیل افراد باید طبق سلیقه و انتظاراتی که از تور کیش دارند زمان مناسب را انتخاب کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرند. اما در حالت کلی اکثر توریست‌ها دوست دارند در فصل بهار و یا پاییز به این جزیره بی‌نظیر جنوب کشورمان سفر کنند. چرا که در این روزهای سال دمای هوا معتدل بوده و بدون اذیت شدن از گرما می‌توان به تمامی تفریحات پرداخت.

 

۷ تفریح بهاری در سفر به جزیره کیش

۱۴ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران