بازدید از درخت انجیر معابد در تور کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بازدید از درخت انجیر معابد در تور کیش

تور کیش به دلیل سواحل زیبا و طبیعت منحصر به فردش توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کند. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری که مسافران می‌توانند در سفر خود به کیش از آن دیدن کنند درخت انجیر معابد نام دارد. این درخت سالانه مورد بازدید بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. اگر شما نیز قصد سفر به کیش را دارید برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا همراه ما باشید.

 

آشنایی با درخت انجیر معابد در کیش

درخت انجیر معابد که بسیاری آن را با نام درخت لور نیز می‌شناسند یکی از جذاب‌ترین مکان‌های کیش است که هر گردشگری باید یک بار هم که شده باشد در سفر خود به کیش از آن دیدن کند. درخت لور در مکان‌هایی با آب و هوای گرم و شرجی رشد کرده و دارای برگ‌هایی قلب مانند هستند. رشد این درخت به گونه‌ای است که دانه‌های حاصل از آن بر روی زمین افتاده و دوباره رشد می‌کنند. گردشگران تور کیش می‌توانند نمونه‌ای از این درخت باشکوه و خاص را در سفر خود به این جزیره زیبا بازدید کنند. این مکان که یک گنجینه بزرگ طبیعی است این روزها به مکانی مقدس نیز برای مردم تبدیل شده است.

درخت انجیر معابد قدیمی‌ترین درختی است که می‌توانید در این جزیره زیبا پیدا کنید. آنچه در کنار شاخه‌های در هم تنیده و رشد کرده از دل زمین توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند پارچه‌های رنگینی است که از آن آویزان شده است. طبق افسانه‌های تعریف شده مردم با بستن تکه پارچه‌ای به درخت آرزو کرده و درخت آرزوی آن‌ها را برآورده می‌کند. به خصوص دختران و پسران زیادی برای رسیدن به معشوق خود پارچه‌هایی بر این درخت گره می‌زنند.

 

تاریخچه درخت انجیر معابد در کیش

درخت انجیر معابد یا همان درخت لور قدیمی‌ترین درخت جزیره کیش می‌باشد که طبق گفته تاریخ‌ شناسان قدمت آن به حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ سال پیش بر می‌گردد. با توجه به داستانی که نقل شده برای اولین بار این نوع درخت در دوران حکومت تیموریان و ایلخانیان، از کشور هند و چین به جزیره کیش آورده شده است. در آن دوران چندین نهال از این درخت در نقاط مختلف شهر کاشته شد. اما به مرور زمان تمامی درخت‌ها از بین رفته و فقط یک نمونه از آن که امروزه در ناحیه شمالی جزیره کیش به نام دره پرتغالی‌ها قرار دارد باقی مانده است.

از آنجایی که درخت انجیر معابد در آیین مردم هند و چین درختی مقدس است بومیان منطقه نیز از این درخت به عنوان درختی مقدس در طول تاریخ یاد کرده‌اند. همین دیدگاه سبب شده در حال حاضر نیز افراد بسیاری با گره زدن پارچه‌هایی به شاخه‌های آن آرزو کرده و منتظر برآورده شدن آن شوند. این درخت دارای میوه‌ای نارنجی رنگ به اندازه فندق است که رطب لور نام دارد. این میوه در بین بومیان منطقه بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد. همچنین از شاخه‌ها و برگ‌های آن برای ساخت داروهای گیاهی جهت بهبود درد دندان، درد کلیه، درمان سرماخوردگی، درد معده و مشکلات گوارشی استفاده می‌کنند.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش

 

طریقه دستیابی به درخت انجیر معابد در کیش

کیش جزیره‌ای بسیار کوچک بوده و گردشگران می‌توانند به راحتی با کرایه تاکسی به تمامی نقاط آن دسترسی پیدا کنند. این موضوع در مورد بازدید از درخت انجیر معابد نیز صادق است. تاکسی‌ها از دم در هتل گردشگران را سوار کرده و به سمت درخت لور حرکت خواهند کرد. علاوه بر آن می‌توانید اتومبیلی را کرایه کرده و به گشت و گزار در سطح شهر و در نهایت بازدید از این درخت کهنسال بپردازید. روش دیگر که بسیار اقتصادی و سرگرم کننده خواهد بود استفاده از تورهای جزیره گردی در کیش است. با شرکت در این تورها می‌توانید برنامه‌ای تنظیم‌ شده و منظم داشته و در کنار بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری جزیره از درخت انجیر معابد نیز دیدن کنید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری واقع در نزدیکی‌های درخت لور کیش می‌توان به شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی اشاره کرد. علاوه بر آن توریست‌ها می‌توانند از امکاناتی نظیر آلاچیق‌های زیبا، محل‌هایی برای پخت کباب و استراحتگاه، سرویس بهداشتی و بسیاری امکانات رفاهی و تفریحی دیگر استفاده کرده و یک روز به یادماندنی را برای خود به ثبت برسانند. همچنین می‌توان غرفه‌های فروش انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را در همین حوالی مشاهده کرد. توصیه می‌کنیم در سفر خود به جزیره کیش حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از این درخت متفاوت و جذاب اختصاص دهید.

 

تفریحات و جشنواره‌های زمستانه در کیش

۱۹ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران