بازدید از ۴ نخلستان زیبای کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بازدید از ۴ نخلستان زیبای کیش

جزیره کیش در سایه وجود سواحل نیلگون خلیج فارس و طبیعت منحصر به فرد توانسته عنوان زیباترین جزیره ایران را از آن خود کند. سالانه گردشگران بسیاری برای گردش و تفریح این جزیره زیبا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. یکی از پوشش‌های گیاهی که در تور کیش می‌توان به وفور مشاهده کرد وجود درختان نخل است. به این صورت که نخلستان‌های جزیره کیش به نماد اصلی این مکان تبدیل شده است. با توجه به این موضوع در این مقاله سعی بر آن کرده‌ایم تا به معرفی زیباترین نخلستان‌های جزیره کیش بپردازیم.

 

معرفی زیباترین نخلستان‌ها در جزیره کیش

جزیره کیش به دلیل آب و هوا و خاکی که دارد محل مناسبی برای رشد درخت نخل است. به همین دلیل نخلستان‌های بسیاری در آن می‌توان مشاهده کرد. در این میان یک سری از نخلستان‌ها وجود دارند که به دلیل در برداشتن نخل‌های زیبا توانسته‌اند مورد توجه بسیاری از گردشگران و افراد واقع شوند. از جمله زیباترین این نخلستان‌ها عبارتند از:

 

طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

  • نخلستان طلوع کیش

نخلستان طلوع در محدوده شرق جزیره کیش قرار گرفته است. طول این نخلستان به حدود ۱۵ کیلومتر می‌رسد. نخل‌هایی که در این مکان وجود دارند در سال ۱۳۷۳ کاشته شده‌اند. البته در این نخلستان علاوه بر درختان نخل می‌توان شاهد درختان دیگری مثل ابریشم کهور، تمر هندی، اوکالپتوس، کاسیکا، عقرب، و گز نیز بود. علاقه‌مندان می‌توانند در مسیر زیبای نخلستان طلوع کیش به تفریحاتی مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بپردازند.

  • نخلستان غروب کیش

از دیگر نخلستان‌های زیبای کیش می‌توان به نخلستان غروب اشاره کرد. این مکان دقیقا در طرف مقابل نخلستان طلوع قرار داد. یعنی برای دستیابی به آن باید در مسیر ساحل غربی جزیره کیش، نزدیکی‌های کشتی یونانی، حرکت کرد. زمینی که به نخلستان غروب در جزیره کیش اختصاص داده شده در حدود ۲۵ هکتار است. یکی از دلایلی که این نخلستان را با این نام می‌شناسند داشتن منظره بسیار زیبایی از غروب است.

  • نخلستان مرجان کیش

نخلستان مرجان از دیگر نخلستان‌هایی است که در جزیره کیش شهرت فراوانی دارد. این مکان یکی از  پر محصول‌ترین و سرسبزترین نخلستان‌هایی است که در این جزیره می‌توان از آن بازدید کرد. وسعت این زمین در حدود ۱۵ هکتار است و تعداد نخل‌های بسیار زیادی در آن کاشته شده است. در کنار درخت‌های نخل می‌توان شاهد وجود درخت‌هایی مثل کاکتوس، نارگیل، اکالیپتوس و غیره نیز در آن شد.

 

 تجربه هیجان در پارک هایلند کیش

  • نخلستان باغ بهشت

نخلستان باغ بهشت در کنار چشم‌انداز بسیار زیاد و نخل‌های سرسبزی که دارد، به دلیل قدمت خود توانسته شهرت زیادی در جزیره کیش پیدا کند. باغ بهشت در منطقه غربی محله سفین واقع شده است. اگر قصد بازدید از این نخلستان را دارید توصیه می‌کنیم در ساعات نزدیک به غروب آفتاب در آن حضور داشته باشید. زیرا این مکان غروب‌های بسیار زیبا و دیدنی دارد.

بهترین هتل‌های جزیره کیش با چشم‌انداز زیبا از نخلستان‌ها

در جزیره کیش به دلیل توریستی بودن هتل‌های بسیاری وجود دارد که مسافران می‌توانند با توجه به بودجه و سلیقه‌ای که دارند یکی از این هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنند. در میان این هتل‌ها برخی از آن‌ها دارای چشم‌انداز زیبایی از نخلستان‌های جزیره کیش هستند. اگر شما نیز به نخلستان‌های کیش علاقه‌ دارید می‌توانید با رزرو اتاق‌هایی از هتل‌های زیر لذت سفر خود را دوچندان کنید:

 

بهترین زمان بازدید از نخلستان‌های جزیره کیش

نخلستان‌ها جز جاذبه‌های گردشگری طبیعی در جزیره کیش محسوب می‌شوند. به طوری که گردشگران می‌توانند به ساعت‌های پیاده‌روی یا دوچرخه سواری در این مکان‌ها پرداخته و از لحظات خود نهایت استفاده را بکنند. با توجه به اینکه جزیره کیش دارای شرایط آب و هوایی شرخی و گرمی است توصیه می‌شود فصل‌های خنک سال برای بازدید از هر یک از این نخلستان‌ها انتخاب شود. چرا که در فصل تابستان رطوبت و دمای بالای هوا مانع از تفریح و استفاده از چشم‌انداز زیبا خواهد شد.

علاوه بر این موضوع پیشنهاد می‌شود طوری برنامه‌ریزی کنید تا در نزدیکی‌های زمان غروب در یکی از این نخلستان‌ها حضور داشته باشید. چرا که تماشای منظره زیبای غروب در نخلستان‌ها حس و حال و جذابیت بسیار زیادی دارد.

 

راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش

 

نکاتی که باید قبل از رفتن به نخلستان در جزیره کیش بدانید

نخلستان‌ها شامل فضای بسیار بزرگی در فضای باز می‌شوند که علاقه‌مندان به بازدید باید در این فضا به پیاده‌روی بپردازند. به همین دلیل قبل از رفتن به آن‌ها بهتر است با چند نکته مهم و کلیدی آشنا شوید:

  • به همراه داشتن عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  • حتما از کرم‌های ضد افتاب به منظور جلوگیری از سوختگی استفاده کنید.
  • یک بطری آب معدنی با خود به همراه داشته باشید.
  • حداقل ۱ ساعت خود را به تفریح و بازدید از نخلستان‌ها اختصاص دهید.
  • در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از این نخلستان‌ها بازدید کنید.
  • ورود به نخلستان‌ها رایگان بوده و نیازی به پرداخت ورودیه نیست.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران