بازدید از حیات وحش متنوع جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بازدید از حیات وحش متنوع جزیره کیش

کیش جزیره‌ای مرجانی و زیباست که آبزیان متنوعی در زیر آب‌هایش زندگی می‌کنند. اما برای دیدن جانوران زیبا و متنوع کیش، تنها نباید لباس غواصی به تن کنید و به دل آب بزنید، بلکه مراکز مختلفی هستند که از آن‌ها نیز می‌توانید بازدید به عمل آورید. در نوشته‌ی امروزمان ما هم مراکز طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم تا در دل طبیعت جانوران مختلف را ببینید و هم بخش‌هایی که حیوانات در محیط‌های محافظت شده قرار گرفته‌اند.

 

غواصی در کیش

همانطور که گفتیم، بهترین و مهم‌ترین جایی که می‌توانید به سراغ آبزیان بروید، تور غواصی در کیش است. در این جزیره‌ی مرجانی هزاران گونه‌ی مختلف از ماهیان و آبزیان مختلف زندگی می‌کنند که با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف دنیایی منحصر به فرد را در میان صخره‌ها شکل داده‌اند. تورهای غواصی برای تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای انجام می‌پذیرد و شما بدون هیچ دانش غواصی می‌توانید به همراه مربیان به دیدن این دنیای جذاب در زیر آب بروید. تجهیزات نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و از نظر هزینه نیز، این فعالیت نسبت به انجام آن در خارج از کشور، بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

 

گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

 کیش

 

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از مکان‌های بسیار جذاب برای کسانی است که دوست دارند این موجود زیبا را از نزدیک ببینند. این بوستان بزرگ که بیش از دو هکتار وسعت دارد، با مکانی سرسبز مواجه هستید که در سال ۱۳۶۳ تعداد ۳۰ راس آهو به آن‌جا آورده شد و حالا این تعداد به ۶۰۰ راس رسیده است. جایی که می‌توانید در سبزه‌ها نشسته و این حیوانات زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. البته حیوانات دیگری نیز در این بوستان زندگی می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شیر، روباه، شغال، میمون و چند نوع پرنده و حیواناتی دیگر اشاره کرد.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش

بوستان آهوان کیش

 

بازدید از پرندگان جزیره‌ی کیش

کیش جزیره‌ای نسبتا کوچک به شمار می‌آید، با این حال این جزیره تنوع زیستی جالب توجهی داشته و در کنار انواع پرندگان بومی که در طبیعتش مشاهده خواهید کرد، گونه‌های زیادی نیز به صورت مهاجر به جزیره عظیمت می‌کنند. اما پرندگان را تنها در طبیعت مشاهده نمی‌کنید، بلکه این امکان برایتان وجود دارد تا به پارک پرندگان رفته و از گونه‌های زیادی را در این مکان دیدن کنید. باغ پرندگان در محوطه پارک دلفین واقع شده و تا به امروز حدود ۵۷ گونه در آن نگهداری می‌شود. از جمله پرندگانی که در این پارک خواهید دید می‌توان به پلیکان، طاووس، شتر مرغ و طوطی اشاره کرد. این گونه‌ها از کشورهای مختلف دنیا گردآوری شده‌اند و به همین دلیل بازدید از آن‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

معرفی باغ پرندگان و آکواریوم جزیره کیش؛ جهان آسمان‌ها و دریاها

 پرندگان جزیره‌ی کیش

 

پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین‌های کیش تنها شامل دلفیناریوم نمی‌شود و در این مکان زیبا پستانداران دریایی زیبایی نگهداری می‌شوند که تنوع آن‌ها به ۲۱ گونه می‌رسد. حیوانات بسیار جذابی همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن و ... . اما مسلما بخش جذاب این پارک دلفیناریوم است که اگر چه خیلی‌ها با شیوه‌ی نگهداری و تربیت دلفین‌ها زیبا موافق نیستند، اما در نهایت نمی‌توان به همین سادگی از کنار جذابیت‌های این حیوان زیبا و بامزه گذشت و نمایش‌های دلفیناریوم را ندید. در مجموع بازدید از این مکان برای تمام اعضای خانواده جذابیت داشته و شما می‌توانید در آن جا انواع حیوانات مختلف دریایی را از نزدیک مشاهده کنید.

 

۱۲ مرکزخرید کیش برای خریدن بهترین اجناس و سوغاتی‌ها در سفر

پارک دلفین‌های کیش

 

سایت محافظت‌شده‌ی لاک‌پشت‌ها

روند عظیمت لاک‌پشت‌هابه ساحل، حفر چاله، تخم گذاری و باز شدن تخم‌ها حدود ۶۰ روز به طول می‌انجامد و در این ایام سواحلی از کیش که لاک‌پشت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند تحت مراقبت قرار می‌گیرد. اما در همین حین شما می‌توانید در روزهایی که بچه‌ لاک‌پشت‌ها سر از تخم در می‌آورند به دیدن آن‌ها بروید و عظیمت آن‌ها به دریا را تماشا کنید. این تجربه بدون شک یکی از ماندگارترین لحظات مسافرت‌های شما خواهد بود. البته باید در زمان این کار نکات مهمی از جمله دست نزدن به لاک‌پشت‌ها، نریختن آشغال و ... را نیز رعایت کنید.

 

۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

سایت محافظت‌شده‌ی لاک‌پشت‌ها

 

در آخر

کیش یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران به حساب می‌آید که بسیاری از افراد برای بازدید از مراکز خرید و مراکز تفریحی به آن جا می‌روند. با این حال کیش دیدنی‌های طبیعی طبیعی و جانوری زیادی دارد که توصیه می‌کنیم، حتما در سفر خود برنامه‌ریزی کرده و از این وجه جزیره‌ی زیبای کیش نیز دیدن کنید.

۰۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران