آشنایی با قوانین جالب رانندگی در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
آشنایی با قوانین جالب رانندگی در جزیره کیش

جزیره کیش با داشتن سواحل بی‌نظیر و طبیعت منحصر به فرد خود توانسته عنوان زیباترین جزیره ایران را از آن خود کند. به همین دلیل سالانه شاهد سفر گردشگران داخلی بسیاری با تور کیش هستیم. به خصوص اگر قصد داشتن سفری لوکس به یک شهر ساحلی را در داخل کشور داشته باشید، سفر به کیش بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در میان تمامی جاذبه‌های کیش آنچه توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند وجود ماشین‌های خارجی آخرین مدل در خیابان‌های آن است. چرا که جزیره کیش جز مناطق آزاد کشور بوده و واردات خودروهای لوکس در آن آزاد است. این موضوع سبب شده تا اغلب توریست‌ها به دنبال کرایه اتومبیل‌های خارجی در سفر خود به این جزیره برای گشت و گذار در آن باشند. اما نکته مهمی که وجود دارد آشنایی با برخی از قوانین خاص و مهم رانندگی در جزیره کیش قبل از سفر به آن است. در این مقاله با ما باشید تا با قوانین خاص رانندگی در جزیره کیش آشنا شوید.

 

قوانین رانندگی در جزیره کیش

جزیره کیش به عنوان قانونمندترین شهر ایران شناخته می‌شود. به طوری که این قوانین بیش از هر چیزی در مورد رانندگی به صورت بسیار سختگیرانه رعایت می‌شوند. اگر قصد رانندگی در جزیره کیش را دارید برای جلوگیری از جریمه شدن و یا توقیف اتومبیل خود اطلاع از قوانین خاص رانندگی در آن الزامی است. از جمله مهم‌ترین این قوانین عبارتند از:

  • قبل از هر چیزی اتومبیل خود را تمیز نگه دارید!

یکی از جالب‌ترین قوانینی که دارندگان اتومبیل در کیش باید مد نظر بگیرند نظافت ظاهری خودروهای خود است. چرا که اگر اتومبیلی که سوار شده‌اید کثیف باشد جریمه خواهید شد. این قانون با هدف حفظ زیبایی شهر وضع شده است. پس شما نیز برای حفظ ظاهر زیبای کیش و همچنبن عدم پرداخت جریمه باید این موضوع را جدی بگیرید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره کیش

  • رعایت سرعت مجاز شهری را جدی بگیرید

سوار شدن به اتومبیل‌های لوکس و آخرین مدل خارجی در جزیره کیش به شما این اجازه را نخواهد داد تا با سرعت بسیار بالا رانندگی کنید. سرعت مجاز در هر خیابان از طریق تابلوهای راهنمایی و رانندگی نشان داده می‌شوند. در صورت عدم توجه به آن‌ها اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی شما را جریمه خواهند کرد.

  • بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنید

با اینکه بستن کمربند ایمنی در تمامی شهرهای ایران الزامی است اما در جزیره کیش رعایت این قانون با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود. پس اگر دوست ندارید که در تور کیش جریمه‌های پی در پی را پرداخت کنید، حتما قبل از حرکت راننده و سرنشینان کمربند ایمنی خود را ببندند.

  • در میادین توقف کنید

از دیگر قوانین جالب رانندگی در جریزه کیش ضرورت توقف کامل در میدان‌ها قبل از دور زدن در آن است. به این صورت که رانندگان باید قبل از گردش به راست یا چپ راهنمای خود را روشن کرده و ایست کامل داشته باشند. سپس می‌توانند با کنترل مسیر به راه خود ادامه دهند. همچنین در انحراف به راست پا چپ در مسیرهای به غیر از میادین نیز روشن کردن راهنما ضروری است. رانندگان باید از ۱۰۰ متر قبل از انحراف در مسیر راهنمای خود را روشن کنند.

 

بهترین تفریحات فضای باز کیش

  • حقوق عابر پیاده را جدی بگیرید

هر چند که جزیره کیش یک مقصد گردشگری آرام و دنج به شمار می‌رود با این حال احتمال اینکه فردی را رد حال عبور از خیابان ببینید وجود دارد. در این شرایط تمامی حقوق متعلق به عابر پیاده بوده و راننده موظف است تا توقف کامل داشته باشد.

  • در بین خطوط رانندگی کنید

اغلب قوانین جزیره کیش در کنار حفظ ایمنی و کاهش خطرات به دلیل ایجاد ظاهر زیبا در شهر وضع شده‌اند. یکی از این قوانین رانندگی درست در میان خطوط خیابان‌ها است. به طوری که شما در هیچ کدام از خیابان‌های جزیره کیش راننده‌ای را نخواهید دید که بر روی خطوط و به صورت نامنظم رانندگی کند.

  • بوق زدن در جزیره کیش ممنوع است

از دیگر قوانین بسیار جالبی که در جزیره کیش و در حین رانندگی باید رعایت کنید، عدم بوق زدن است. تحت هیچ شرایطی نباید در این جزیره از بوق اتومبیل خود استفاده کنید. در صورت مشاهده بوق زدن در کیش جریمه خواهید شد.

  • بیرون بردن دست یا بدن در حین رانندگی ممنوع می‌باشد

در بین ممنوعیت‌هایی که در حین رانندگی در کیش وضع شده‌اند، بیرون بردن دست یا بدن از شیشه اتومبیل وجود دارد. پس اگر نمی‌خواهید در سفر خود پول خود را برای جریمه خرج کنید حتما حواس خود را جمع کنید تا کودکانتان اقدام به چنین کاری نکنند.

 

پایاب کیش، سفری به قدمت ۲ هزار سال تاریخ

  • با اتومبیل خود به محدوده ساحلی وارد نشوید

اگر در سفر خود به کیش قصد گشت و گذار با اتومبیل شخصی را دارید، باید با مناظق ممنوعه برای رانندگی آشنا شوید. رانندگی در فضای سبز، سواحل، پیست دوچرخه سواری و غیره از جمله این موارد هستند.

  • هرگز اقدام به سوار کردن سرنشین اضافی نکنید

اگر ظرفیت اتومبیل کمتر از تعداد شما است هرگز همگی سوار به یک خودرو نشوید. چرا که در صورت مشاهده توسط پلیس جریمه خواهید شد. در چنین شرایطی کرایه دو اتومبیل و یا استفاده از تاکسی را برای جابجایی پیشنهاد می‌کنیم.

 

جمع‌بندی

همان طور که متوجه شدید جزیره کیش قوانین بسیار عجیب و غریبی برای رانندگی دارد که در صورت عدم توجه توسط پلیس جریمه خواهید شد. در این مقاله سعی کردیم تا تمامی قوانین مهم را در این خصوص برای شما عزیزان معرفی کنیم. توجه داشته باشید که در کنار تمامی موارد فوق‌الذکر رعایت دیگر قوانین کلی رانندگی از قبیل عدم سبقت غیر مجاز، رانندگی حین کار با تلفن همراه، دنده عقب در مکان‌های غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم و ... نیز مشمول جریمه‌های سنگین در طول سفر شما خواهند بود. همچنین برای جلوگیری از توقیف خودرو هر گونه لایی کشی، کورس با دیگر اتومبیل‌ها، آلودگی صوتی و همچنین حرکات آکروباتیک ممنوع هستند. توقیف خودرو بسته به جرمی که مرتکب شده‌اید بین ۴۸ ساعت الی یک هفته در جزیره کیش متغیر خواهد بود. چنانچه تمامی قوانین فوق‌ را رعایت کنید جایی برای نگرانی نبوده و به دلیل داشتن اتومبیل شخصی سفری بسیار راحت و خاطره‌انگیزی را با تور کیش برای خود رقم خواهید زد.

 

بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

۰۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران