بهترین فعالیت‌ها در ساراواک مالزی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین فعالیت‌ها در ساراواک مالزی (بخش دوم)

ساراواک یکی از سبزترین نقاط دیدنی تور مالزی است. در ادامه‌ی مقاله قبل بهترین فعالیت‌هایی که در ساراواک می‌توانید تجربه کنید، به سراغ نیمه‌ی دوم نوشته‌مان و 10 مورد بعدی می‌رویم:

 

پارک ملی نیا (Niah) و غارهای زیبایش

پارک ملی نیا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ساراواک به حساب می‌آید و آن به هم به خاطر غارها و مناطق محافظت شده‌ی زیبایی است که این پارک ملی میزبانی می‌کند. بهترین راه برای بازدید از این محل، شرکت در تورهای جمعی با راهنمای انگلیسی زبان است تا از زبان آن‌ها ببینید که چطور مردم هزاران سال پیش در این مکان‌ها زندگی می‌کردند و بقایای یک انسان 40 ساله در این محل یافت شده است.

پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu)

یونسکو سال‌ها پیش پارکلی ملی گونونگ مولو را به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رساند و یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز وجو صخره‌هایی است که به شکلی خاص و متفاوت همچون جنگلی سنگی در این بخش از مالزی قرار دارند. همچنین این پارک ملی چندین غار و البته زیبایی‌های جنگلی متعددی نیز در خود دارد که نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کرد. گردشگران به وسیله‌ی تورهایی که از طریق رودخانه و کشتی‌های کروز برگزار می‌شوند، به این محل آمده و از صخره‌های گونونگ مولو دیدن می‌کنند.

 

نقاط شگفت‌انگیز ناشناخته مالزی

ماجراجویی جنگلی در پارک ملی لامبیر (Lambir)

گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ای جذاب‌تر از گردش‌های جنگلی هستند، در تورهای پارک ملی لامبیر شرکت می‌کنند. این تورها با تعداد کم‌تری برگزار می‌شود و شما به قلب جنگل برده می‌شوید، جایی که تنها صدای پرندگان و آبشارها به گوش می‌رسد و می‌توانید در استخرهای طبیعی به آبتنی مشغول شوید. مسیرهای متفاوتی برای رفتن به این جنگل وجود دارد، اما هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئن باشید که زیبایی درحتان این جنگل بارانی و پرندگانی که در لا به لای آن‌ها پرواز می‌کنند، شما را به وجد خواهند آورد.

ساحل هاوایی در ساراواک

اگر چه هاوایی در گوشه‌ای دیگر از دنیاست، اما ساراواک برای خود ساحلی با نام هاوایی دارد که حدود 20 دقیقه از میری فاصله دارد. درختان نخلی که تا ساحل آمده‌اند و شن نرم و زیبا و پهنه‌ی آبی بزرگی که آفتاب در آن غروب می‌کند، همه شما را به یاد سواحل هاوایی خواهد انداخت، تنها با این تفاوت که شما پیش رو دریای چین را دارید. در اطراف این ساحل ریزورت‌ها و کلاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید یا تنها به تفریح در هر کدامشان بپردازید. برای رفتن به این جا نیز به راحتی با تاکسی می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های کوالالامپور

ساحل سخره (Cliff)

ساحل صخره توسان را باید یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر در کل ساراواک به حساب آورد. جایی که جان می‌دهد برای گرفتن عکس‌های زیبا و کارت پستالی جدا از صخره‌های زیبایی که به ساحل رسیده‌اند و همچنین شن‌ پودری و روشن ساحل، این ساحل یک پدیده‌ی طبیعی جالب را به خود می‌بیند که به خاطر موجودات بسیار ریزی است که شب‌ها هنگامی که موج به ساحل می‌زند به رنگ آبی می‌درخشند. مردم توسان به آن‌ها "اشک‌های آبی" می‌گویند، اسمی با مسما برای پدیده‌ای دیدنی که تنها در چند نقطه‌ی دیگر جهان قابل رویت است.

گردش در سیبو

خیلی از گردشگران در سفر به ساراواک، سیبو را از قلم می‌اندازند. اما این شهر زیبای ساحلی دارای بزرگ‌ترین بازار مالزی و همچنین بزرگ‌ترین میدان این کشور است. بخش زیادی از جمعیت این شهر را چینی‌ها تشکیل می‌دهند، اما گردش در بازار پرهیاهو، خرید و خوردن غذاهای خیابانی مالزی در سیبو خیلی لذت‌بخش خواهد بود. همچنین شما می‌توانید به سازه‌های بلند چینی متعلق به قرن 19 نیز نگاهی بندازید.

دیدنی‌ترین غار ساراواک

بائو شهری است که حول محور معادن طلایش شکل گرفته و حالا دلایل مختلفی برای معروفیت آن وجود دارد که یکی صخره‌هایی عالی برای صخره‌نوردان و دیگری غار‌های خاصی است که در آن جا پیدا می‌کنید. هزارتوی غارهای این منطقه را کناری بگذارید و تنها به دو غار مهم آن نگاهی بندازید. غار باد (Wind) و غار پریان (Fairy) که از جذاب‌ترین غارها در تمام جهان به حساب می‌آید. البته بازدید کنندگان عمومی تنها بخشی از این غارها را می‌توانند تماشا کنند، اما صخره‌‌ نوردان و همچنین غار نوردان لذت مضاعفی از بودن در بائو خواهند برد.

 

تماشای ستاره‌ها در بهترین نقاط مالزی

آبتنی در چشمه‌ی پنهان آب گرم ساواراک

تنها خود محلی‌ها و تعداد محدودی از گردشگران از وجود این چشمه‌ی آب گرم عالی خبر دارند. خوشبختانه این محل در دهکده‌ای کوچک به نام کامپونگ پانچور (Kampung Panchor) که تنها 40 کیلومتر از کوچینگ فاصله دارد. مجموعه‌ای 7تایی از استخرهایی که از آب چشمه‌ پر شده و دمای آن به 42درجه سانتیگراد می‌رسد. جدا از آبتنی در این آب مملو از مواد معدنی، شما می‌توانی در پارکی اطراف این محل و غارهای کوچکی که در همان حوالی وجود دارد نیز گردش کنید. برای رفتن به کامپونگ پانچور نیز کافی است از کوچینگ یک تاکسی کرایه کنید و به این محل بروید.

کایاک سواری در میان جنگل‌های بارانی

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در ساراواک انجام دهید، کایاک سواری در رودخانه‌هایی است که از دل جنگل ساراواک می‌گذرند و شما می‌توانید در میان درختان تنومند و در آرامشی کم‌نظیر، به پاروزدن بپردازید. نگران نباشید، نیاز نیست تنها به این کار مشغول شوید و می‌توانید در تورهایی شرکت کرده و در یک جمه به کایاک سواری بپردازید. در این تورها یک مربی و راهنمای کاربلد همراه شما خواهد بود و هیچ مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. برای برنامه‌ریزی چنین تورهایی نیز می‌توانید از خود کوچینگ اقدام کنید.

 

ریزورت‌های جادویی‌ جنگل‌های بارانی مالزی

فستیوال موسیقی جهانی جنگل بارانی

جولای هر سال فستیوال بزرگ موسیقی در کوه سانتوبونگ انجام می‌شود که بسیاری از علاقه‌مندان به اجراهای زنده و همچنین انواع موسیقی از جمله موسیقی محلی، به این بخش از مالزی می‌آیند تا شاهد آن باشند. البته فراموش نکنید که اگر قرار است در این برنامه شرکت کنید، باید از ماه مارس برنامه‌ریزی کرده و به خرید بلیط و رزرو هتل بپردازید. همچنین باید بدانید که این برنامه تنها مختص موسیقی نبوده و در اطراف آن نمایشگاه‌های صنایع دستی، فستوال‌های غذایی و بسیاری برنامه‌های دیگر نیز برگزار می‌شود که سفر به ساراواک را به یکی از بهترین خاطرات سفر شما بدل می‌کند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران