بهترین فعالیت‌ها در ساراواک مالزی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین فعالیت‌ها در ساراواک مالزی (بخش اول)

ساراواک بزرگ‌ترین ایالت مالزی در جزیره بورنئو به حساب می‌آید. بخش زیادی از این منطقه را جنگل‌های بارانی پوشانده‌اند و به همین خاطر وقتی به ساراواک می‌روید، می‌توانید در کنار جاذبه‌های گردشگری متعدد این منطقه، از زیبایی‌های طبیعی مالزی نیز، لذتی مضاعف ببرید.

از تماشای غروب آفتاب و بازدید از جنگل‌های بارانی گرفته تا رفتن به دهکده‌های قدیمی و بازدید از جنگل‌های مانگرو، فعالیت‌های زیادی هستند که می‌توانید در ساراواک تجربه کنید و ما هم سعی کرده‌ایم 20 مورد از بهترین فعالیت‌ها را برایتان در این نوشته لیست کنیم؛ همراه ما باشید تا در سفر با تور مالزی به یکی از بکرترین مناطق سفر کنیم.

 

بازدید از پایتخت ساراواک

قبل از هر چیز باید از پایتخت این ایلات بازدید کنید که تلفیقی جذاب از معماری کلونیال و معابد متعدد بودایی و همچنین بوی خوش غذاهای خیابانی مالزی است. کوچینگ که نام این پایتخت است به معنی گربه بوده و خیلی‌ها این شعر را با نام مستعار "شهر گربه‌ها" می‌شناسند. وقتی هم که پا به این شهر می‌گذارید ده‌ها مجسمه گربه می‌بینید که در جای جای شهر نصب شده است. گردشگرانی که به کوچینگ می‌آید، زمان زیادی را نزدیک به رودخانه ساراواک می‌گذارنند، به بازار قدیمی می‌روند و به خوردن غذاهای خیابانی و همچنین خرید سوغات می‌پردازند.

گشتی در قصر "راجاهای سفید پوست"

در سفر به کوچینگ، حتما سری به آستانا بزنید، که از جمله بخش‌های جذاب در پایتخت است و بناهای جالبی همچون قصر "راجاهای سفید پوست" در آن وجود دارد. اما این اسم چرا برای قصر انتخاب شده؟ از سال 1841 تا 1946 یک سلسه انگلیسی تبار بر این بخش از مالزی حکم رانی می‌کرد که شامل سه نسل حاکمان می‌شد. آن‌ها تنها حاکمان سفیدپوستی بودند که مالزی در جاهای مختلف به خود دیده بود و به همین خاطر این نام بر آن‌ها گذاشته شد. قصری هم که در این منطقه می‌بینید، مرکز اقامت آن‌ها بود. همچنین در همان حوالی می‌توانید از قلعه مارگریتا نیز بازدید کنید که در کنار رودخانه واقع شده است.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

پارک ملی باکو، در دسترس‌ترین پارک ملی ساراواک

ساراواک مجموعا 25 پارک ملی دارد که هر کدامشان یکی از زیباترین پارک‌های ملی مالزی هستند و جاذبه‌های منحصر به فردی دارند. در دسترس‌ترین پارک ملی در ساراواک برای شما، باکو خواهد بود که البته جزو زیباترین‌ها نیز هست. جایی که مسیرهای جنگلی معروف جذابی دارد و همچنین سواحل خاصی که هیچ ساخت و سازی در آن‌ها صورت نگرفته. این مکان حدودا 37 کیلومتر از شمال کوچینگ فاصله داشته و به راحتی می‌توانید با تورهای مختلف یا به صورت شخصی از آن‌جا بازدید کرده و صخره‌های برآمده‌اش را به چشم ببینید.

"دهکده فرهنگی ساراواک" در قلب طبیعت بورنئو

قرن‌هاست که مردم زیادی در قلب جنگل‌های بورنئو زندگی می‌کنند. "دهکده فرهنگی ساراواک" که حدودا 45 دقیقه از کوچینگ فاصله دارد، نمادی از این گونه دهکده‌هاست که گردشگران در سفر به ساراواک از آن‌جا دیدن می‌کنند. خانه‌های چوبی، مناظر بی‌نظیر جنگلی، برکه‌ای زیبا و نکات ریز و درشتی هستند که در بازدید از این مجموعه می‌بینید و خواهید فهمید که مردم ساراواک در دل این جنگل‌ها چگونه زندگی می‌کنند.

 

۸ مکان عالی برای لذت بردن از طبیعت در پنانگ

مرکز حیات وحش ماتانگ (Matang)

حتی در مالزی با آن حجم از منابع طبیعی، انسان‌ها راهی پیدا کرده‌اند که با تخریب جنگل‌ها، گونه‌هایی را در معرض خطر قرار دهند. بعضی از گونه‌های اورانگوتان و میمون‌ها از جمله‌ی این حیوانات در ساراواک هستند که چنین مشکلی را تجربه می‌کنند و مرکز حیات وحش ماتانگ که 36 کیلومتر از کوچینگ فاصله دارد، برای نگهداری و کمک به حیوانات مختلف ساخته شده است. شما نیز در تور مالزی، این مکان زیبا بازدید کرده و حیوانات را در محیط زندگی خود و جایی که آزادانه در آن گردش می‌کنند، ببینید.

ساحل سماتان (Sematan)

زمانی یک دهکده‌ی ماهیگیری در کنار ساحل سماتان بوده و حالا این دهکده تبدیل به یک ریزورت خصوصی بسیار زیبا شده که یکی از زیباترین ساحل ساراواک را پیش روی خود می‌بیند. این ساحل بسیار بزرگ بخش زیادی از خط ساحلی منطقه را به خود اختصاص داده است و اگر می‌خواهید از آن بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک شب اقامات در ریوزرت آن محل را رزرو کرده و شبی را در این منطقه زیبا بمانید و شام خود را با تماشای غروب بی‌نظیر در دریای چین سر کنید. البته بودن در این مکان خیلی ارزان نیست اما ارزشش را دارد.

 

لنکاوی، مقصدی برای آن‌ها که عاشق طبیعت ‌گردی‌اند

ساحل دامای (Damai)

ساحل دامای یک ساحل عالی برای گذراندن یک روز شاد و مفرح است. ساحلی که با شن‌های نارنجی رنگ و نرم و منظره‌ی زیبای کوه پوشیده از جنگل، از جمله جاهای زیبا و دوست داشتنی در ساراواک محسوب می‌شود و البته یک ریزورت 5 ستاره‌ی عالی نیز در گوشه‌ای از آن‌جا واقع شده است. خیلی از کسانی که برای پیاده‌روی در کوه‌های اطراف قصد سفر به ساراواک دارند، در این هتل اقامت داشته و صبح زود از این‌جا حرکت می‌کنند.

جنگل استثنایی مانگرو در ساراواک

به نقشه‌ی ساراواک در نزدیکی کوچینگ که نگاه کنید، شبکه‌ای از رودخانه‌ها را در کنار هم می‌بینید که پارک ملی آبی کوچینگ را تشکیل می‌دهد. این منطقه چیزی حدود 6610 هکتار وسعت دارد و یکی از خاص‌ترین جنگل‌های مانگرو در جهان را میزبانی می‌کند. جدا از زیبایی خود جنگل‌های مانگرو، در این منطقه انواع حیوانات از جمله گونه‌های مختلف پرندگان، کروکدیل‌ها و همچنین ماهی‌های متنوعی نیز زندگی می‌کنند.

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای کمپ زدن

جنگل مقدس سانتوبونگ (Santubong)

جنگل سانتوبونگ جدا از زیبایی مثال زدنی که دارد، از نظر فرهنگی نیز جایگاهی خاص بین مردم ساراواک دارد و از نظر آن‌ها مقدس شمرده می‌شود. این جنگل چندین آبشار و رودخانه‌ی جذاب را میزبانی می‌کند که بازدید از آن‌ها را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر به خط ساحلی جنگلی بروید و گردش‌های آبی را تجربه کنید، می‌توانید دلفین‌ها را ببینید که در آب‌های این منطقه گردش می‌کنند. فراموش نکنید که یک ریزورت ساحلی عالی با نام دامای نیز در این جا وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید.

پیاده روی در پارک ملی کوباه (Kubah)

پارک ملی کوباه 6 مسیر راحت برای پیاده روی دارد که در آن‌ها می‌توانید بخش‌هایی بسیار زیبا از این پارک ملی را تماشا کنید. از رودخانه‌ها و آبشارها و استخرهای طبیعی در دل جنگل بارانی گرفته تا ارکیده‌های زیبا و انواع گل‌ها و گیاهانی که بعضا مختص به همین جنگل‌ها هستند. جالب این که 93 گونه نخل و صدها ارکیده در این مکان رشد می‌کنند که حتما در گردش‌های خود باید عکس‌هایی از آن‌ها برای خود ثبت کنید.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در نزدیکی کوالالامپور

۱۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران