صبحی را در کنار تنگه بسفر، همچون محلی‌ها سر کنید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صبحی را در کنار تنگه بسفر، همچون محلی‌ها سر کنید

مثل تمام شهرهای بزرگ دنیا که مقصدی مهم برای گردشگران به حساب می‌آیند، مردم محلی آن در بیشتر مواقع خیلی علاقه‌ای به گشت و گذار در تمام جاهای شهر را ندارند. اما بعضی چیزها هستند که محلی‌های استانبول به شکلی که خود علاقه‌ دارند از آن لذت می‌برند. به عنوان گردشگر تور استانبول ممکن است شما از نقاط مختلفی که نزدیک به تنگه بسفر هست، دیدن کرده باشید.

 اما ما این بار برنامه‌ای عالی برای یک صبح تا ظهر کنار تنگه بسفر برایتان تدارک دیده‌ایم که خیلی شبیه به یک روز تعطیل دل‌انگیز مردم استانبول است.

 

۷ صبح: یوگای جمعی با مردم استانبول

برنامه‌ی خود را صبح در سمت اروپایی بسفر آغاز کنید و در کلاس رایگانی که در نزدیکی موزه‌ی  Sakıp Sabancı تشکیل می‌شود شرکت نمایید. این کلاس را معلم‌های برجسته‌ی استودیو یوگا جهانگیر برگزار می‌کنند و می‌توان آن را شروعی فوق‌العاده برای یک صبح عالی در استانبول به حساب آورد. البته فراموش نکنید که برنامه‌ی یوگای  Sakıp Sabancı  تنها روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۸ صبح برگزار می‌شود.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

۸:۳۰ صبح: صبحانه با یک منظره‌ی زیبا

در همان نزدیکی موزه، یک رستوران عالی به نام MSA وجود دارد که شما می‌توانید صبحانه‌ای عالی را در آن‌جا تجربه نمایید. خیلی از کسانی که در استانبول به دنبال یک صبحانه‌ی عالی و مدرن با منظره‌ی تنگه بسفر و زیبایی‌های تاریخی آن هستند، به سراغ این رستوران می‌آیند. غذاهای منو نوآورانه و خیلی خوشمزه هستند و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن از یک فضای زیبا و جذاب لذت ببرید.

۱۰:۱۰: قایق سواری به Kanlıca

صبحانه که خوردید کمی استراحت کرده و نوشیدنی گرم بنوشید و سپس به اسکله بروید تا بتوانید سوار بر قایق‌هایی شوید که به Kanlıca می‌روند.‌ در عمل شما این مسیر را برای رفتن از بخش اروپایی تنگه بسفر به بخش آسیایی طی می‌کنید، اما همین قایق سواری نیز لذت بسیار برای شما خواهد داشت، مخصوصا اگر در ایام گرم سال با تور ترکیه به استانبول سفر کرده باشید که هوای مطبوع سر صبح تنگه، شما را سرحال کرده و برای یک روز عالی در استانبول آماده می‌کند.

 

۵ خیابان‌ استانبول برای اقامت گردشگران

۱۰:۳۰ صبح: وقت خوردن یک ماست خوشمزه

کافی است بدانید که ماستی وجود دارد با نام ماست Kanlıca تا بدانید که وقتی پا به این محله گذاشتید، نباید بدون خوردن ماست‌های خوشمزه‌اش از آن‌جا بروید. کافه اسماعیل آقا در محله‌ی Kanlıca از سال ۱۸۷۰ میلادی در حال ارائه این ماست‌های محلی بسیار خوشمزه‌ است که یک نوع خامه خاص با نام کایماک نیز روی آن گذاشته شده و پودر قند را نیز رویش اضافه می‌کنند. جدا از این که رفتن به این کافه، یعنی خوردن یک دسر خوشمزه‌ و عالی، اما نباید گرفتن عکس در این کافه‌ی سنتی بسیار جذاب را نیز از یاد ببرید.

۱۱:۳۰ : بازدید از نقاط جذاب تنگه بسفر در بخش آسیایی استانبول

در میان جاذبه‌های متعدد در کرانه‌ی تنگه‌ی بسفر و دلایلی که برای برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول هست، عمارت Küçüksu یکی از دیدنی‌ترین آن‌هاست. جزییاتی که در معماری این بنا به کار رفته در کنار طراحی خاص اروپایی‌اش و منظره‌ای که تلفیق سازه با تنگه به وجود می‌آورد، واقعا شگفت‌انگیز است. در کنار خود عمارت Küçüksu نیز، می‌توانید از باغ زیبایی که آن را احاطه کرده هم دیدن کنید. بازدید از این مکان ۲۰ لیر برای شما هزینه در پی خواهد داشت و در ادامه در همان حوالی نیز می‌توانید از چند جای دیدنی دیگر نیز دیدن نمایید.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

۱۲:۳۰ ظهر: ماهی برای نهار

بعد از این که کمی اطراف عمارت Küçüksu چرخ زدید، احتمالا برای نهار گشنه باشید. نسل‌های زیادی از مردم استانبول، در این حوالی برای خوردن بهترین غذای دریایی به سراغ رستوران معروف Suna’nın Yeri می‌روند و بعید است که همه‌ی آن‌ها تا حالا اشتباه کرده باشند. بعد از یک صبح پر مشغله ، هیچ چیز بهتر از نشستن در میزهای روباز در کنار تنگه و خوردن غذاهای دریایی خوشمزه‌ای نیست که از ماهی‌های تازه‌ای که صید شده‌اند درست می‌شوند. غذاهای این رستوران خوشمزه و عالی هستند و قیمت‌های خیلی بالایی نیز ندارند.

۲ ظهر: بازگشت به بخش اروپایی استانبول

بعد از این که نهار خوردید و گردش کردید و از تنگه بازدید نمودید، می‌توانید به اسکله Kandilli که خیلی هم در آن موقع روز شلوغ نیست رفته و به سمت اروپایی برگردید. اگر هم هنوز از تنگه سیر نشده‌اید، می‌توانید به تورهای مخصوصی که در این محل برگزار می‌شود رفته و کماکان به گردش در این پهنه‌ی آبی زیبا ادامه دهید.

 

معرفی رستوران مشهور نصرت در استانبول

۱۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران