۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

یکی از زیباترین نقاط کشور ترکیه تنگه‌ی بسفر است. تنگه‌ای که در شهر استانبول واقع شده و از آنجا که استانبول یکی از گردشگری‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید، بسفر نیز یکی از پربازدیدترین نقاط گردشگری این کشور محسوب می‌شود. یک تنگه‌ی آبی بسیار جذاب که دلایل بسیاری برای دیدنش وجود دارد. در سفرتان با تور ترکیه به استانبول اگر می‌خواهید بیشتر با این نقطه آشنا شوید همراه ما باشید تا با ۷ نکته این تنگه را خدمتتان معرفی کنیم و به شما اثبات کنیم چرا در سفر به استانبول باید از تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های تاریخی دیدن کنید.


۱- بسفر خط جدایی دو قاره در جهان است

استانبول به لحاظ جغرافیایی یکی از شهرهای جذاب در جهان است. چراکه بخشی از این شهر در قاره‌ی اروپا و بخش دیگرش نیز در قاره‌ی آسیا واقع شده است. شهری که به همین دلیل صاحب دو بافت شهری و فرهنگی متفاوت است. بافت‌هایی که در عین تمایز، در گذر سالیان زیاد انطباق‌ها و اشتراک‌های بسیاری نیز دارند. خط جدایی این دو قاره در استانبول تنگه‌ی بسفر است و به همین دلیل تنگه‌ی بسفر یکی از نقاط خاص شهر برای بازدید در سفر با تور استانبول به شمار می‌آید. نقطه‌ای که به دلیل تاریخی و طبیعی اهمیت فراوانی دارد.

 

۳ تور کشتی سواری پرطرفدار در تنگه بسفر استانبول


۲- بسفر باریکه راه حیاتی استانبول است

طول بسفر در حدود ۳۰ کیلومتر و عرض آن میان ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر متغیر است. تنگه‌ای که یک پل بر روی آن قرار گرفته است و امروز جدای از کشتی، از طریق خشکی نیز می‌شود از آن عبور کرد. تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می‌کند و یکی از شریان‌های حیاتی شهر استانبول به حساب می‌آمده است و می‌آید. تنگه‌ای که یکی از محل‌های اصلی رفت و آمد شهروندان استانبول است.

 


۳- بسفر میعادگاه عاشقان است

از گذشته تا کنون بسفر یکی از مهمترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه به حساب آمده است. تنگه‌ای که گاه پرندگان مهاجر بر فراز آن پرواز می‌کنند و تصاویر زیبایی از هستی خلق می‌کنند. تنگه‌ای که هنگام طلوع و غروب خورشید حالتی بهشتی و غیرزمینی به خود می‌گیرد. این تنگه در بخش‌های مختلف خود پر از مکان‌های دنج برای قرارهای عاشقانه است و از آنجا که همواره میعادگاه بوده است در حال و هوای خود یک فضای رمانتیک به یادگار دارد. بنابراین اگر برای ماه عسل به استانبول رفته‌اید بدون شک باید در این تنگه برای ساعت‌ها گشت و گذار کنید.

 

استانبول را پیش از تجربه‌ی تفریح‌های دریایی تنگه‌ی بسفر ترک نکنید


۴- بسفر یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای تفریحات لوکس است

در سفر به استانبول اگر می‌خواهید تفریحات لوکس انجام بدهید این امکان در بسفر برای شما فراهم آمده است. در این تنگه شما می‌توانید برای نوش جان کردن یک شام فراموش ناشدنی و عالی سوار کشتی‌های کروز شوید و در دل این تنگه بهترین غذاهای گوشتی و گیاهی ترکی را به عنوان شام نوش جان کنید. تماشای ماه از عرشه‌ی این کشتی بسیار زیبا و جذاب است و این تفریح جزو تفریحات گران استانبول محسوب می‌شود.

 


۵- بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها در اطراف بسفر قرار دارند

اگر علاقه‌مند به غذاهای دریایی هستید باید بدانید بهترین رستوران‌های دریایی استانبول در اطراف بسفر واقع شده‌اند. رستوران‌هایی لوکس که قیمت غذاهای منویشان گران است اما بدون شک ارزش آن را دارند که حداقل یک وعده‌ی غذایی خود در این سفر را در آنها نوش جان کنید. همچنین اگر به دنبال نوش جان کردن بهترین قهوه‌های ترک هستید باید بدانید تعدادی از کافه‌های لوکس استانبول نیز در نزدیکی این تنگه قرار گرفته‌اند. کافه‌هایی که با مراجعه به آنها می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را در کنار بهترین دسرها سفارش بدهید و نوش جان کنید و همه‌ی این اتفاق‌ها درحالی می‌افتد که زیباترین مناظر از یک تنگه‌ی آبی و یک آسمان ارغوانی مقابل دیدگان قرار دارد.

 

۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند


۶- باشگاه‌های شبانه

اگر می‌خواهید شب‌های استانبول را با شور و حال به صبح برسانید باید بدانید می‌توانید به باشگاه‌های شبانه‌ی این شهر بروید و غرق شوید در هیجانات. این شهر در خود باشگاه‌های زیادی دارد که تعدادی از آنها در اطراف تنگه‌ی بسفر قرار گرفته‌اند و همین امر سبب شده است تنگه‌ی بسفر یکی از نقاط مهم این شهر برای انواع تورهای شبگردی‌ در استانبول باشد.

 

 ۷ تفریح شبانه در استانبول که نباید از دست بدهید


۷- در بسفر می‌توانید دریانوردی کنید

اگر اهل دل به دریا زدن هستید یکی از تورهای هیجان‌انگیزی که در بسفر می‌توانید در آن شرکت کنید تور دریانوردی است. توری که یک روز به درازا می‌کشد و طی آن شما با کشتی از بسفر به دریای سیاه می‌روید تا اگر علاقه‌مند هستید ماهیگیری کنید و یا اگر آب و هوا مناسب باشد شنا کنید. این تور از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۷ شب ادامه پیدا می‌کند.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

۰۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران