رستوران های تنگه بسفر

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران های تنگه بسفر

تنگه بسفر، جواهر آبی درخشانی که اروپا و آسیا را از هم جدا می‌کند، بسیار دیدنی است. از اینرو رستوران‌های تنگه بسفر، یک تجربه واقعا منحصر به فرد را برای شکم گردی مسافران رقم می‌زنند. منظره کشتی‌هایی که روی آب می‌چرخند، کاخ‌ها و قلعه‌های تاریخی که سواحل را تزیین می‌کنند و رقص نورها در تنگه پس از غروب خورشید، همه و همه فضایی جادویی را در حین خورد و خوراک ارائه می‌دهند.

 

آشنایی با برترین رستوران های تنگه بسفر

انتخاب رستورانی با منظره بسفر، می‌تواند به خودی خود یک ماجراجویی جذاب در سفر با تور استانبول باشد. از غذاکده‌های مجلل در اورتاکوی و ببک گرفته تا رستوران های دنج غذاهای دریایی در آرناووت کوی، روف رستوران‌های به یادماندنی در بی اغلو و تراس‌های جذاب سلطان احمد، می‌توانند یک دورهمی بی نظیر را متناسب با هر سلیقه و ذائقه‌ای رقم بزنند.  

رستوران میکلا

شکم گردی در Mikla تجربه‌ای است که از ابتدا تا انتها، تمام حواس‌تان را درگیر می‌کند. توصیه می‌کنیم پس از بازدید از موزه پرا و برای صرف غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی، حتما سری به این مکان بزنید که از بهترین رستوران‌های تنگه بسفر به شمار می‌آید و از دکوراسیونی مدرن برخوردار است. ماهی راهب کاملا پخته شده، اختاپوس کبابی، گوشت بره سرخ شده، سالاد لوبیا سبز در کنار نوشیدنی‌ها و دسرهایی همچون بستنی، سوفله، وینگرت سیب، اسپرسو و لیموناد گوارا، از پرطرفدارترین گزینه‌های منو هستند. ضمن اینکه سرآشپز تضمین می‌کند که یک منوی گیاهی همیشه تازه را برای کسانی که غذاهای گیاهی را ترجیح می‌دهند ارائه دهد.

البته میکلا صرفا غذاهای وسوسه انگیز را برای مخاطبانش به ارمغان نمی‌آورد بلکه این رستوران با منظره وسیع ۳۶۰ درجه از استانبول، حظ بصری بالایی را خلق می‌کند و شهری مسحورکننده را پیش چشمانتان به تصویر می‌کشد. می‌توانید یک جشن خصوصی، نظیر سالگرد یا جشن تولد و عروسی را نیز در اینجا ترتیب دهید.

آدرس: The Marmara Pera, Mesrutiyet Str. No:15, Beyoglu, Istanbul

 

۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

عکس: fvw.de

 

رستوران نیکول

رستوران Nicole در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده و نام آن از نام مادر اگنس مارته نیکول الهام گرفته شده است. وی، بیماران بسیاری را در این ساختمان تاریخی که تا اوایل قرن بیستم بعنوان صومعه استفاده می‌شد، شفا داد. جالب است بدانید اینجا یکی از غذاکده‌های ستاره‌دار میشلن و از برترین رستوران های تنگه بسفر استانبول به شمار می‌آید.

این رستوران خلاق، یک آشتی بین سبک‌های قدیمی و جدید ارائه می‌دهد و غذاهای سالمی را سرو می‌کند که با دستورپخت‌های سنتی و مدرن ترکی و ادویه جات خاورمیانه طبخ شده‌اند. مهمانان می‌توانند این خوراکی‌های لذیذ را در تراس شیکی صرف کنند که منظره‌ای باشکوه از شبه جزیره تاریخی استانبول، جزایر پرنس استانبول و فراتر از آنرا پیش چشمان می‌گسترد.

اینجا بهترین نقطه برای شکم گردی در نزدیکی کلیسای اتحادیه استانبول در میان رستوران های تنگه بسفر است. فیله آمریکایی خوش پخت، استیک‌های لذیذ در کنار پارفه خوشمزه، میل فویل، لیموناد عالی، قهوه یا چای، بارها و بارها شما را به این رستوران می‌کشانند. بعلاوه اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای برای جشن گرفتن هر رویداد یا مهمانی خصوصی است.

آدرس: Tomtom dist. Tomtom Kaptan Str. No:18, Beyoglu, Istanbul

عکس: timeout.com

 

 

رستوران اولوس 29

این رستوران با مناظر خیره کننده از بسفر، نه تنها کام‌تان را اغنا می‌کند بلکه چشمان‌تان را نیز مجذوب خود می‌نماید. این مکان که به خاطرغذاهای لذیذش شهرت دارد و در شمار بهترین رستوران های تنگه بسفر محسوب می‌شود، منویی جذاب از غذاهای سنتی و بین المللی را ارائه می‌دهد. در واقع در فضای سرزنده Ulus 29، غذاهای سنتی ترکیه به ظرافت مدرنیزه می‌شوند، بدون اینکه اصالت آنها به خطر بیفتد. بنابراین اگر بعد از گشت و گذار در پارک اولوس احساس گرسنگی کردید، حتما سری به این رستوران بزنید و از طعم غذاهایی مانند تمپورا، سوشی باس دریایی و نوشیدنی‌های گوارا همچون قهوه عالی لذت ببرید.

آدرس: Ulus Mahallesi, Ahmet Adnan Saygun Caddesi, Yol Sokak No:71/1, Besiktas, Istanbul

 

رستوران‌های دارای ستاره میشلن در استانبول

عکس: lasagradahotel.com

 

رستوران آکوا

AQUA که در هتل فورسیزن در بسفر واقع شده، امکانات غذاخوری را با محیطی زیبا در کنار آب ترکیب می‌کند. این رستوران که از برترین رستوران های تنگه بسفر است، درست در اسکله قرار دارد و مناظر خیره کننده‌ای از تنگه شلوغ و پل نمادین بسفر را ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد که این فضای رمانتیک در منظره آب ذوب می‌شود.

AQUA بهشتی برای علاقمندان غذاهای دریایی بوده و با منویی به استقبال مهمانانش می‌آید که تازه‌ترین طعم‌های سوشی، غذاهای کلاسیک مدیترانه‌ای، گزینه‌های مدرن آسیایی و غذاهای گریل آبدار را شامل می‌شود. در اینجا می‌توانید لذیذترین غذاها را با ادویه و عطر آغشته به سس‌های غنی تجربه کنید که در بشقاب‌هایی بزرگ و سخاوتمندانه سرو می‌شوند.

آدرس: Yıldız, Çırağan Caddesi No:28, Beşiktaş, Istanbul

عکس: fourseasons.com

 

رستوران آزور

رستوران Azur واقع در منطقه جذاب ینی کوی در ساریر، یکی دیگر از برترین رستوران های تنگه بسفر بوده و بهترین طعم‌های آشپزی ترکیه، مدیترانه‌ای و آمریکای جنوبی را در هم می‌آمیزد. بعلاوه لحظه‌ای که وارد این مکان شیک می‌شوید، مجذوب آثار هنری مدرنی خواهید شد که دیوارها را تزئین کرده‌اند و در کنار مناظر مسحورکننده بسفر، حظ بصری را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

قلب منو را، مجموعه‌ای چشمگیر از غذاهای دریایی تسخیر کرده است. پیش غذاهای جذابی مانند سِویچه یا تاکو در کنار غذاهای اصلی از جمله میگو، ماهی تند، پائلای سنتی اسپانیایی و مجموعه‌ای لذیذ از پاستا بسیار شگفت انگیزند. همچنین دسرهای این غذاکده نیز طرفداران بسیاری دارند و در این میان، توصیه می‌کنیم حتما چیزکیک‌های خوشمزه را امتحان کنید.

آدرس: Yeniköy Mahallesi, Köybaşı Caddesi No:71, Sarıyer, Istanbul

 

معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول

عکس: quandoo.com.tr

 

رستوران فریه

این رستوران در لیست برترین رستوران های تنگه بسفر، در کاخ بازسازی شده Feriye قرار دارد. هم امکانات عالی خورد و خوراک، هم تجربه بودن در فضایی تاریخی را در سفر با تور استانبول به ارمغان می‌آورد. این رستوران خصوصا شب هنگام با وجود منظره مسجد نورانی اورتاکوی و پل بسفر، درخششی جادویی و خاطره انگیز را ارائه می‌دهد.

غذا در فریه، جشنی از ظرافت و تازگی است و ادای احترامی صادقانه به غذاهای کلاسیک به شمار می‌آید. این رستوران یک منوی مشخص برای صبحانه و گزینه‌های آلاکارت برای ناهار و شام ارائه می‌دهد. در منوی این مکان، انواع خوراکی‌ها از جمله مزه‌های سرد و گرم، پاستا، گریل و ماهی وجود دارند. میگو با پوره لیمو سرو می‌شود و گوزلمه پسته هم، دسری است که حتما باید امتحان کنید.

آدرس: Yıldız Mahallesi Çırağan Caddesi No:44, Beşiktaş, Istanbul

عکس: nefisyemektarifleri.com

 

رستوران مورور

در ادامه گشت و گذار در میان برترین رستوران های تنگه بسفر، به محله کاراکوی و رستوران Mürver می‌رسیم که با چشم‌اندازهای باورنکردنی بسفر، منویی با تمرکز بر گوشت‌های بریان شده در اجاق هیزمی و مجموعه‌ای چشمگیر از نوشیدنی‌های باکیفیت به استقبال مهمانانش م‌ آید. قلب این ماجراجویی، آشپزخانه اوپن رستوران است، جایی که آتش و دود، ظروف را با طعم‌های خوشمزه آغشته می‌کنند و تمامی حواس را مجذوب نمایند. پیشنهاد می‌کنیم از صرف اختاپوس دودی گریل نرم با کره و همچنین دنده‌های گوشت گاو آبدار غافل نشوید.

این روف رستوران شیک، در عین حال یک بار افسانه‌ای را در خود جای داده  که در آن می‌توانید حال و هوای زندگی شبانه استانبول را تجربه کنید. تراس بی نظیر این رستوران، جذابیت‌های شهر از جمله تنگه بسفر، کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد آبی را در مقابل چشمان‌تان می‌گشایند و یک جشن پانوراما را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما کیفیت غذا و خدمات باکیفیت، توجیه قابل قبولی در این رابطه به شمار می‌آیند.  بعلاوه موسیقی زنده دی جی، طراحی داخلی مدرن و نوشیدنی‌های خانگی نیز کامل کننده‌ هایی عالی در این مجموعه مفرح محسوب می‌شوند.

آدرس: Kemankeş Caddesi No:57-59, Karaköy, Istanbul

 

عکس: all.accor.com

 

رستوران نوبو

رستوران مشهور Nobu که از برترین رستوران های تنگه بسفر به شمار می‌آید، با زیبایی هرچه تمام‌تر در دل هتل ریتز کارلتون جا خوش کرده و منوی ترکیبی نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد که غذاهای سنتی ژاپنی را با دستور پخت‌ها و مواد پرویی ترکیب می‌کند. در عین حال این فضای شیک و مدرن با دکوراسیون مینیمال، مقصدی برتر برای علاقمندان به سوشی محسوب می‌شود.

بعلاوه مهمانان می‌توانند از تماشای مناظر بسفر و شهر پرجنب و جوش استانبول، در حین خورد و خوراک لذت ببرند. بنابراین پس از گشت و گذار در حوالی دولماباغچه، ایده خوبی است که از این رستوران نیز دیدن کنید. بدون شک طعم ماهی سیاه خوشمزه، تمپورا میگو و تاکو می‌توانند تاثیر عمیقی روی شما بگذارند.

آدرس: Süzer Plaza, Askerocağı Caddesi No:6, Elmadağ/Şişli, Istanbul

 

بهترین رستوران های محله سلطان احمد استانبول

عکس: studiopch.com

 

رستوران پارک فورا

این رستوران که در امتداد اسکله زیبای کوروچشمه واقع شده، یکی از قابل ستایش‌ترین رستوران‌های تنگه بسفر برای صرف غذاهای دریایی تازه و باکیفیت در استانبول است. در اینجا می‌توانید ماهی خود را همانطور که دوست دارید به صورت کبابی، سرخ شده، بخارپز یا تنوری میل کنید. کالاماری، اختاپوس و بورک ماهی، از پرطرفدارترین گزینه‌های منو هستند.

موقعیت عالی رستوران، طراحی داخلی شیک و مدرن، مناظری پانوراما از تنگه بسفر آرام و قایق‌هایی که با تنبلی از آب‌ها عبور می‌کنند، بسیار دیدنی بوده و تزئینات زیبای خوراکی‌ها نیز به جذابیت این تصاویر می‌افزایند.

آدرس: Muallim Naci Caddesi No:54/A, Cemil Topuzlu Parkı, Kuruçeşme, Beşiktaş, Istanbul

عکس: parkfora.com

 

رستوران اکتو

در نهایت به رستوران دریایی Octo می‌رسیم که در طبقه نهم هتل JW Marriott Istanbul Bosphorus واقع شده و پنجره‌های بلند سقف به کف، ترکیب طراحی داخلی روستایی و مدرن، منظره‌ای جذاب از شاخ طلایی و تنگه بسفر و نمای ۱۸۰ درجه از خط افق شهر را ارائه می‌دهد. خلاقیت‌های فریبنده سرآشپز از ریشه‌های پرتغالی او الهام گرفته شده و به طرز ماهرانه‌ای با طعم‌های محلی در هم آمیخته می‌شود تا غذاهایی متمایز را برای مشتریان به ارمغان آورد. گفتنی است میگو آووکادو، اختاپوس کبابی، و باس دریایی از محبوب‌ترین گزینه‌های منو محسوب می‌شوند.

و همانطور که نوشیدنی‌های ترکیبی خوشمزه را می‌نوشید، ضرب آهنگ دی جی در سراسر فضا طنین انداز می‌شود و ریتمی فراموش نشدنی را از یک شب رمانتیک رقم می‌زند.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa Mahallesi, Kemankeş Caddesi Veli Alemdar Han No:49, Beyoğlu

 

بهترین رستوران‌های منطقه فاتح استانبول

عکس: tripadvisor.co.uk

 

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران