۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

ترک‌ها خیلی به فرهنگ غذایی خود می‌نازند و به طور کلی افراد ناسیونالیستی به شمار می‌آیند. اما با تمام تعاریفی که از غذاهای محلی این کشور می‌شود، ممکن است آن‌ها به مزاج خیلی از گردشگران خوش نیاید. این‌جاست که در سفرهایی همچون تور استانبول، حتما باید به دنبال بهترین رستوران‌های بین‌الملی باشید تا در روزهای اقامت خود، چیزی مطابق با سلیقه‌تان میل کنید. این لیست از رستوران‌های بین‌المللی در پایتخت فرهنگی ترکیه، بخشی از بهترین‌ها در این شهر به حساب می‌آیند که همگی غذایی با بهترین کیفیت از نقاط مختلف دنیا را به روی میز می‌برند.

 

رستوران ایتالیایی آیدا – وینو ای کوسینا استانبول (Aida – Vino e Cucina)

پیدا کردن یک رستوران بدون گلوتن ایتالیایی بسیار سخت است، اما غیر ممکن نیست. اینجا یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی استانبول، گزینه‌های مختلف گیاهی و بدون گلوتن در منو خود داشته و خیلی از غذاهای آن را می‌توانید با توجه به سلیقه خود، سفارش دهید. فضای این رستوران رنگارنگ و زیباست که به خوبی در ترکیب کلی دکور این مجموعه ادغام شده و کلیتی لذت‌بخش را به وجود آورده است. وجود نوشدنی‌های متنوع در کنار غذاهای خوشمزه  از رستوران ایتالیایی آیدا یک مکان ایده‌آل به وجود آورده که صد در صد باید آن را در لیست بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول ذکر می‌کردیم.

 

معرفی رستوران مشهور نصرت در استانبول

آدرس: Caferağa, no: 10, Ressam Şeref Akdik Sokağı No:10, 34710 Kadıköy

 

 رستوران ایرانی آسومان استانبول (Asuman)

اگر در سفر به استانبول، حال و هوای غذای ایرانی خوشمزه کردید، می‌توانید مستقیما به سراغ رستوران ایرانی آسومان رفته و در آن‌جا انواع غذاهای اصلی همچون زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی، غذاهای گوشتی و ... برای خود سفارش دهید. گول ظاهر ساده این رستوران را نخورید، کیفیت غذاهای این مجموعه بسیار عالی‌ست و معروف‌ترین رستوران ایرانی در استانبول به حساب می‌آید که اتفاقا قیمت‌های آن نیز بسیار خوب است. در واقع هر چه قدر هم که از این‌‌جا تعریف کنیم و انتظارات شما را بالا ببریم، باز هم تمامی انتظارات شما در رستوران آسومان برآورده خواهد شد.

آدرس: Kemal Paşa, Haşim İşcan Gç. No:42 B, 34134 Fatih

 

رستوران ایتالیایی تراتوریا سرنزو استانبول (Trattoria Serenzo)

این رستوران محقر و دنج ایتالیایی، فضایی گرم و دوست داشتنی دارد و کیفیت غذاهای آن شبیه به دستپخت خانگی‌ست، به همین دلیل، خیلی‌ها رفتن به آن‌جا را تشبیه به یک مهمانی خودمانی ایتالیایی می‌کنند. انتخاب‌های شما در این محل متنوع بوده و از غذاهایی همچون پاستا، گوشت‌های دریایی و انواع خوراک‌های گوشتی تا گزینه‌های کاملا گیاهی، سالادها و پیتزاهای مختلف را شامل می‌شود. میزهایی در محیط روباز تهیه دیده شده و همچنین همیشه صدای موسیقی آرام و ریتمیک در آن‌جا به گوش می‌رسد.

 

بهترین رستوران‌های محله اسکودار

آدرس: Gayrettepe, Vefabey Sokağı Say apt D:No:25/C, 34349 Beşiktaş

 

رستوران چینی شانگ پالاس استانبول (Shang Palace)

وقتی به این رستوران چینی یا به طور مشخص‌تر کانتونی، به شکلی ساخته شده که با وارد شدن به آن، حس و حال رفتن به یک رستوران هنگ کنگی قدیمی درون فیلم‌های کلاسیک را خواهید داشت. آن‌هایی که با غذاهای کانتونی آشنایی دارند، تمامی آیتم‌های منو را خواهند شناخت و در غیر این صورت احتمالا یک یا دو غذا در لیست به گوشتان خورده باشد. منو رستوران به سه زبان چینی، انگلیسی و ترکی تهیه دیده شده و همه دارای مواد اولیه و همنین عکس غذا هستند تا راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید. اینجا یکی از بهترین رستوران‌های غذای چینی در استانبول است.

آدرس: Sinanpaşa, Hayrettin İskelesi Sk. No:1, 34353 Beşiktaş

 

رستوران بین‌المللی آی‌اس‌تی تو استانبول (IST TOO)

" آی‌اس‌تی تو" رستورانی شیک و عالی‌ست که به سرو انواع غذاهای بین‌المللی می‌پردازد. تنوع غذاها در این رستوران از پیتزا و پاستا تا سوشی خواهد بود و چیزهای مختلفی در منو آن‌جا پیدا می‌کنید تا برای خود سفارش دهید. حتی چند نوع غذای ترکی از جمله دو سه نوع کباب در این لیست قرار گرفته‌اند. این رستوران و شانگ پالاس هر دو در مجموعه هتل شانگری-لا بسفور (Shangri-La Bosphorus) قرار گرفته‌اند.

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

آدرس:  Sinanpaşa, Hayrettin İskelesi Sk. No:1, 34353 Beşiktaş

 

رستوران سوری ساروجا استانبول (Saruja)

غذاهای سوری آن‌قدرها که باید و شاید در دنیا معروف نشده‌اند و اگر تا به حال طعم این گونه غذاها را نچشیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به ساروجا زده و برای اولین، در جایی با کیفیت، غذای سوری سفارش دهید. این رستوران بیش از ۱۰ سال است که در استانبول فعالیت داشته و هم برای نهار و هم شام خدمات دهی می‌کند. طراحی داخلی برگرفته از معماری قدیمی سوری، آشپزخانه باز که می‌توان روند پخش غذا را در آن مشاهده کرد و بسیاری ویژگی‌های جذاب دیگر، ساروجا را به یک انتخاب عالی در استانبول بدل می‌کند.

آدرس: Akşemsettin, Akşemsettin Cd. NO:31-A, 34080 Fatih

 

رستوران فرانسوی بیستروت فرنچیز استانبول (Bistrot Français)

یکی از بهترین رستوران‌های فرانسوی استانبول، تنها چند قدم از میدان تکسیم استانبول فاصله دارد و توریست‌ها در سفر به استانبول، به راحتی امکان صرف غذا در آن‌جا را دارند. این مکان دارای فضایی شیک و آرام است و انواع غذاهای معروف فرانسوی در آن‌جا سرو می‌شود. این مکان شیک و با کلاس در کنار غذاها مختلف، مجموعه‌ای بهترین نوشیدنی‌ها را نیز برای انتخاب پیش روی شما خواهد گذاشت. شب‌های چهارشنبه و جمعه نیز در آن‌جا موسیقی زنده کلاسیک اجرا می‌شود.

آدرس: Şehit Muhtar, İstiklal Cd. No:4, 34433 Beyoğlu

 

رستوران هندی داب اندین استانبول (Dubb Indian)

رستورانی که از سال ۱۹۹۸ کار خود را در استانبول آغاز کرده و حالا دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در محله سلطان احمد استانبول قرار گرفته و از تراسش، منظره‌ی ایاصوفیه پیداست و دیگری در شیشلی قرار دارد و از محل رستوران، می‌توانید منظره‌ی تنگه بسفور را تماشا کنید. البته تنها مناظر زیبا، نقطه قوت این رستوران‌ها نیستند، بلکه تنوع و کیفیت بالای غذاهای هندی که در آن‌جاها پخت می‌شوند، باعث محبوبیت بالای داب ایندین شده. البته این رستوران‌‌ها جدا از این که جزو بهترین رستوران‌های هندی در استانبول هستند، تقریبا به عنوان مکان‌های لوکس و گران‌قیمت نیز محسوب می‌شوند.

 

رستوران‌های غذای آمریکایی در استانبول

آدرس: Alemdar, İncili Çavuş Sk. No:10, 34110 Fatih

 

رستوران تایلندی چوک چوک تای استانوبل (Çok Çok Thai)

اگر در تور استانبول به دنبال خوردن یک غذای تایلندی خوشمزه هستید، سراغ انتخاب‌های دیگر نرفته و مستقیما به چوک چوک تای مراجعه نمایید. استفاده از ادویه‌های تازه و سبزی‌های معطر، انوع غذاهای تایلندی از جاهای مختلف کشور و همچنین کیفیت بالای غذاهایی که در این محل پخت می‌شود، چوک چوک تای را به یکی از بهترین رستوران‌های جنوب شرق آسیا در استانبول بدل کرده است. با این که چوک چوک تای به نسبت جایی گران است، اما احتمالا برای این که بتوانید، غذاهای بیشتری از تایلند را بچشید، گزینه‌های زیادی از منو را برای خود سفارش دهید.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:51/A, 34430 Beyoğlu

 

رستوران فرانسوی له فومویر استانبول (Le Fumoir)

دیگر رستوران فرانسوی که به شما معرفی می‌کنیم از جمله رستوران‌های لاکچری و فوق‌‌العاده جذاب شهر بوده که در کاخ هتل چراغان استانبول واقع شده و وقتی که در آن‌جا غذا میل می‌کنید، منظره‌ی باغ این کاخ و تنگه را مشاهده خواهید کرد. این رستوران عالی، غذاهای کلاسیک فرانسوی را سرو می‌کند و گزینه‌ای عالی برای یک قرار شام عاشقانه در استانبول به شمار می‌آید.

آدرس: Yıldız, Çırağan Cd. No:32, 34349 Beşiktaş

 

رستوران مکزیکی رانچرو استانبول (Ranchero)

سفر کردن به مکزیک برای ما که این سر دنیا هستیم، بسیار سخت است اما خب می‌توانید در سفر به استانبول، به سراغ رستوران مکزیکی رانچرو رفته و غذاهای این کشور را به شکل سنتی و با بهترین طعم و مزه امتحان کنیم. غذاهای مکزیکی تنوع بسیار خوبی داشته و برای پخت آن‌ها در رانچرو از مواد اولیه تازه‌ی بازارهای محلی استفاده می‌شود. همچنین آن‌ها که اهل غذاهای گیاهی هستند نیز گزینه‌های مخصوص به خود را در آن‌جا خواهند داشت.

 

قدیمی‌ترین رستوران‌های استانبول

آدرس: Harbiye Mah. Maçka Caddesi Milli Reasürans Çarşısı No:35/A, 34367 Şişli

 

رستوران اسپانیایی کوییتال تاپاس و سانگریا استانبول (Quetal Tapas & Sangria)

غذاهای اسپانیایی نیز طرفدراران خاص خود را دارد و خب برای چشیدن این گونه غذاها، به بهترین رستوران اسپانیایی استانبول یعنی کوییتل باید مراجعه کنید. این رستوران جدا از گزینه‌های کلاسیک و سنتی، یک سری غذاهای ابتکاری نیز در منو خود دارد که تنوعی به منوی این مکان داده است. این مکان بین هنرمندان بسیار محبوب است و ممکن است در زمان صرف غذا در کوییتل، هنرمندی ترک و یا ستاره‌ی سینمایی از این کشور را مشاهده نمایید.

آدرس: Şahkulu, İlk Belediye Cd. 5/A, 34421 Beyoğlu

 

رستوران سوییسی چالت استانبول (Chalet)

در روزهای گرم تابستان می‌توانید در باغ این رستوران، خنکای هوا را تجربه کرده و در روزهای سرد نیز، کنار گرمای شومینه بنشینید. رستوران سوییسی چاتل یکی دیگر از انتخاب‌های متفاوت در این شهر است که شما را کاملا در فضایی متفاوت از دیگر رستوران‌های معروف شهر می‌برد. این مکان در کنار غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های متنوع، همیشه میزبان اجراهای زنده‌ی کوچک موسیقی و برنامه‌های تفریحی نیز هست.

 

بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

آدرس: Vişnezade Mh, Acısu Sokaği No:19, 34357 Beşiktaş

 

رستوران روسی آیاپاشا روس لوکانتاسی استانبول (Ayaspaşa Rus Lokantası)

رستورانی که کار خود را از سال ۱۹۴۳ در استانبول آغاز کرده، زمان زیادی داشته تا به یک منو ایده‌آل برسد. این رستوران البته بین روس‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، به شدت معروف است اما خب خیلی از اهالی اروپا و کلا توریست‌هایی که به تور استانبول می‌روند نیز برای صرف غذا به این مکان نمادین، مراجعه می‌کنند. غذاهای روسی به شکلی رنگارنگ و خوشمزه در آیاپاشا پخت شده و صدای نواختن پیانو به صورت زنده، شبی خاطره‌انگیز را برایتان ثبت خواهد کرد.

آدرس: Gümüşsuyu, İnönü Cd. Ankara Palas Apt. D:59/A, 34437 Beyoğlu

منبع

 

۰۳ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران