رستوران‌های بین‌المللی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران‌های بین‌المللی استانبول

ترکیه با داشتن غذاهای محبوب ذائقه عموم ملت‌ها به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان غذا شناخته می‌شود. البته این به معنای عدم وجود رستوران‌های متنوع از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف نیست. به خصوص در شهر استانبول که قطب گردشگری ترکیه به حساب می‌آید، رستوران‌های متنوعی از انواع فست‌فودها و غذاهای دریایی گرفته تا بین‌المللی وجود دارد. بنابراین گردشگران تور استانبول در این سفر فرصت رفتن به رستوران‌های متنوع و تست کردن خوشمزه‌ترین غذاها از کشورهای دیگر را خواهند داشت. چنانچه شما نیز همواره به دنبال تجربه‌های جدید هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با معروف‌ترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول آشنا شده و وعده‌های غذایی متنوعی را برای خود در این سفر رقم بزنید.

 

رستوران آیدا وینو کوسینا – ایتالیایی در استانبول (Aida Vino e Cucina – Italian Restaurant)

پیدا کردن یک مکان ایتالیایی برای خوردن غذاهای خوشمزه در استانبول کار دشواری نیست. اما در میان همه گزینه‌ها رستوران Aida Vino e Cucina از لحاظ طعم لذیذ غذاها و همچنین خدمات برتر است. البته در میان تمامی ویژگی‌های مثبتی که این رستوران ایتالیایی در استانبول دارد، سرو غذاهای گیاهی و بدون گلوتن بیش از هر چیز دیگری توانسته توجه مشتریان را به خود جلب کند. این رستوران با منو غذایی بسیار متنوع تقریبا هر آنچه را که از غذاهای ایتالیایی دوست داشته باشید را برای شما فراهم خواهد کرد. رستوران آیدا وینو کوسینا دارای محیطی بسیار آرام و البته شیک است. در صورت تمایل می‌توانید در کنار منو غذایی از منو غنی انواع نوشیدنی‌ها نیز در این رستوران استفاده کرده و یک شام بی‌نظیری را به همراه کسی که دوست دارید میل کنید. در پایان نیز توصیه می‌کنیم یک دسر خوشمزه ایتالیایی سفارش داده و غذای خود را با طعم لذیذ آن تکمیل کنید.

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری اسکودار استانبول: قسمت اول

آدرس: Caferağa, no: 10, Ressam Şeref Akdik Sokağı No:10, 34710 Kadıköy/İstanbul

 

رستوران آسومان – ایرانی در استانبول (Asuman – Iranian Restaurant)

اگر در سفر خود با تور استانبول هوس غذاهای ایرانی کردید، اصلا نگران نباشید. چرا که در این شهر می‌توانید رستوران ایرانی بسیار باکیفیتی را پیدا کنید. رستوران آسومان به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول شهرت داشته و از منو خوشمزه آن گرفته تا طراحی داخلی احساس پادشاه بودن به شما دست خواهد داد. غذاهای این رستوران کیفیت بالایی داشته و در عین حال قیمت‌ها بسیار مناسب هستند. غذاهای ایرانی در رستوران آسومان علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و وسوسه‌انگیز هستند به شکل بسیار زیبایی نیز تزیین می‌شوند که اشتهای شما را تا حد زیادی تحریک خواهند کرد. این رستوران به دلیل برنج‌های زعفرانی و زرشک پلوهای خوشمزه نه تنها برای ایرانیان بلکه برای گردشگران اروپایی نیز یک مکان فوق‌العاده است تا شکم خود را با خوشمزه‌ترین غذاها سیر کنند.

آدرس: Kemal Paşa, Hasim İşcan Gç. No:42 B, 34134 Fatih/İstanbul

 

رستوران تراتتوریا سرنزو – ایتالیایی در استانبول (Trattoria Serenzo - Italian Restaurant)

مورد بعدی از بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول که به سرو انواع غذاهای ایتالیایی شهرت دارد، رستوران تراتتوریا سرنزو است. این رستوران به شکل بسیار ساده‌ای دکور شده و با ورود به آن احساس خواهید کرد که وارد یک خانه دوست داشتنی در ایتالیا شده‌اید. از همه مهم‌تر منو این رستوران انتخاب‌های متنوع بسیاری را در خود جای داده و شما با هر ذائقه و سلیقه غذایی که دارید فرصت سفارش غذای محبوب خود را خواهید داشت. غذاهای وگان، سالادها، پیتزاها و غذاهای گوشتی تنها گوشه‌ای از مواردی هستند که در این مکان امکان سفارش آن‌ها را خواهید داشت.

همچنین در این رستوران به دلیل تنوع بالای منو ایتالیایی این امکان را خواهید داشت تا غذاهایی را سفارش دهید که تا به حال تجربه خوردن آن‌ها را نداشته‌اید. در رستوران تراتتوریا سرنزو فکر همه چیز را کرده‌اند. به این معنا که شما در حین خوردن غذا می‌توانید از موسیقی ملایم ایتالیایی که در آن پخش می‌شود نیز لذت برده و وعده غذایی به یادماندنی را داشته باشید. کارکنان این رستوران بسیار خوش برخورد بوده و اغلب آن‌ها به چند زبان مختلف به خصوص ایتالیایی، ترکی و انگلیسی تسلط دارند.

 

گشت و گذار در بازار ادویه استانبول

آدرس: Gayrettepe, Vefabey Sokağı Say apt D:No:25/C, 34349 Beşiktaş/İstanbul

 

رستوران شانگ پالاس – چینی در استانبول (Shang Palace – Chinese Restaurant)

به محض ورود به رستوران شانگ پالاس احساس خواهید کرد که وارد صحنه‌ای از یک فیلم کلاسیک چینی شده‌اید. دکوراسیون بسیار زیبا و در عین حال خاص جذابیت این رستوران چینی در استانبول را دوچندان کرده و در طول ساعاتی که در آنجا هستید اصلا خسته نخواهید شد. در منو غذایی این رستوران با انواع مختلفی از غذاهای چینی روبرو خواهید شد که به احتمال زیاد اغلب آن‌ها برای شما ناشناس هستند. برای انتخاب بهترین گزینه می‌توانید از کارکنان این رستوران کمک بگیرید که همه آن‌ها با نهایت صمیمیت شما را راهنمایی خواهند کرد. البته منوی غذا نیز به زبان‌های انگلیسی، ترکی و چینی نوشته شده و اغلب غذاها دارای تصاویر هستند که در انتخاب راحت‌تر شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. بنابراین ممکن است وسوسه شوید که همه چیز را انجام دهید. بدون اغراق شانگ پالاس بهترین انتخاب برای تست کردن غذاهای چینی در استانبول است. چرا که غذاها زیر نظر سرآشپز معروف چینی با ۳۰ سال سابقه طبخ می‌شوند که موفق شده در طول دوره کاری خود جوایز متعددی را در حوزه آشپزی از آن خود کند.

آدرس: Sinanpaşa، Hayrettin İskelesi Sk., 34353 Beşiktaş/İstanbul

 

رستوران ایست تو – بین‌المللی در استانبول (IST TOO – International Restaurant)

این رستوران شیک و مجلل با ترکیب سبک طبخ غذاهای ترکی با غذاهای دیگر کشورها گزینه‌ای متفاوت و اما بسیار خوشمزه در استانبول است که رفتن به آن را برای تمامی علاقه‌مندان به شکم‌گردی پیشنهاد می‌کنیم. پس اگر غذای کشور خاصی را مد نظر ندارید، رستوران ایست تو با طیف گسترده‌ای از غذاها در خدمت شما مسافران تور استانبول خواهد بود. به عنوان مثال در این رستوران از سوشی گرفته تا انواع پاستاها و غذاهای ایتالیایی گرفته تا ساندویچ، غذاهای دریایی و سالاد را می‌توانید سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال تنوع بیشتر هستید طعم‌های مدیترانه‌ای، خاورمیانه، آسیایی وحتی گیاهخواری نیز در منو این رستوران وجود دارند که هرگز از سفارش هیچ یک از آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

نکته مثبت دیگر اینکه کارکنان این مجموعه به قدری صمیمی و حرفه‌ای هستند که همین موضوع نیز می‌تواند در کنار طعم بی‌نظیر غذاها از دلایلی باشد که شما را دوباره به سمت این رستوران بکشاند. فضای رستوران نیز به سبک کلاسیک طراحی شده و حس و حالی بسیار دوست داشتنی دارد. علاوه بر آن موقعیت مکانی ایست تو باعث شده تا مشتریان حین خوردن وعده غذایی خود به تماشای منظره زیبای تنگه بسفر استانبول نشسته و در حین خوردن غذاهای خوشمزه از منظره پیش رو نیز لذت ببرند.

 

انتخاب بهترین کروزهای شبانه استانبول

آدرس: Sinanpaşa, Hayrettin İskelesi Sk. No:1, 34353 Beşiktaş/İstanbul

 

رستوران ساروجا – سوری در استانبول (Saruja Restaurant – Syrian Restaurant)

شاید غذاهای سوری به اندازه دیگر غذاهای بین‌المللی مثل ایتالیایی، چینی و ... در بین گردشگران تور استانبول شهرت نداشته باشند اما این به معنای چشم‌پوشی از طعم لذیذ غذاهای این منطقه نیست. پس اگر تا به حال غذاهای سوری را امتحان نکرده‌اید در سفر به استانبول وقت آن رسیده تا یکی از وعده‌های غذایی خود را به رستوران ساروجا رفته و در آنجا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای زندگی خود را بخورید. ساروجا یکی از بهترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های سوری است که در استانبول وجود دارد. این رستوران دارای آشپزخانه باز بوده و مشتریان می‌توانند مراحل طبخ غذا را دیده و از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین سبک معماری سوری که در داخل رستوران استفاده شده بسیار جذاب بوده و حس و حالی متفاوت و دوست داشتنی به آن بخشیده است.

آدرس: Akşemsettin, Akşemsettin Cd. NO:31-A, 34080 Fatih/İstanbul

 

رستوران بیستروت فرنجایس – فرانسوی در استانبول (Bistrot Français – French Restaurant)

بیستروت فرنجایس یک رستوران همه چیز تمام در استانبول است که فرصت رفتن به آن و خوردن یک وعده غذایی بی‌نظیر را خواهید داشت. چرا که در کنار غذاهای فوق‌العاده خوشمزه خود با داشتن فضای زیبا و محوطه دوست داشتنی نیز هر کسی را مجذوب خود می‌کند. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این یک رستوران فرانسوی بوده و به شما این حس را خواهد داد که گویا چند ساعتی وارد پاریس شده‌ و در یکی از رستوران‌های آن غذا می‌خورید. اینجا در کنار غذاهای فرانسوی در بهترین رستورا‌ن‌های استانبول، با سرو نوشیدنی‌های الهام گرفته از این کشور نظیر قهوه و شراب‌های ناب نیز دل مشتریان را می‌برد.

چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها بهترین روز برای رفتن به رستوران بیستروت فرنجایس است. چرا که در این روزها برنامه موسیقی زنده برای مشتریان اجرا می‌شود و شما فرصت این را خواهید داشت که در کنار لذت بردن از طعم لذیذ غذاها از موسیقی‌های پخش شده در آن نیز لذت ببرید. ناگفته نماند که کارکنان این مجموعه به زبان‌های فرانسوی و ترکی صحبت می‌کنند اما تسلطی به زبان انگلیسی ندارند.

 

مراکز خرید ارزان استانبول کدامند؟

آدرس: Şehit Muhtar, İstiklal Cd. No:4, 34433 Beyoğlu/İstanbul

 

رستوران دوب – هندی در استانبول (Dubb – Indian Restaurant)

آخرین و اما یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، رستوران دوب است. این رستوران که با سرو غذاهای هندی بعنوان بهترین رستوران‌های هندی استانبول شهرت دارد اولین بار در سال ۱۹۹۸ در استانبول تاسیس شد. بعدها به دنبال استقبال گردشگران و همچنین بومیان منطقه شعبه دیگری از خود را نیز در همین شهر افتتاح کرد. در حال حاضر یکی از شعبه‌های رستوران دوب در محله سلطان احمد استانبول با مناظر شگفت‌انگیز مسجد ایاصوفیه و دیگری در منطقه شیشلی استانبول مشرف به تنگه بسفر قرار گرفته که هر دو آن‌ها از کیفیت بالا و چشم‌انداز زیبایی از استانبول برخوردار هستند. این رستوران سعی کرده تا همان قدر که به سرو غذاهای هندی خوشمزه و خاص اهمیت می‌دهد با داشتن دکوراسیون و فضای طراحی شده به سبک هندی نیز مشتریان را شیفته خود کند. البته رستوران شعبه شیشلی به سبک شیک و مدرن‌تر طراحی شده است. در حالی که رستوران شعبه سلطان احمد حال و هوای رمانتیک‌ و آرام‌تری دارد.

آدرس: Alemdar, İncili Çavuş Sk. No:10, 34110 Fatih/İstanbul

 

منبع

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران