خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کیش

رستوران‌گردی و خوردن غذاهای محلی در طول سفر یکی از اصلی‌ترین تفریحات برای اکثر مسافران محسوب می‌شود. با امتحان غذاهای بومی هر منطقه می‌توان با علایق و فرهنگ‌های مردمان آن منطقه نیز بیشتر آشنا شد. این موضوع در مورد سفر با تور کیش نیز صادق خواهد بود. به همین دلیل اگر برنامه‌ریزی خود را در خصوص سفر به جزیره زیبای کیش کرده‌اید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم. چرا که در این مقاله خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کیش را معرفی خواهیم کرد.  

 

غذاهای محلی کیش

جزیره کیش به دلیل آب و هوا و جغرافیای متفاوتی که دارد دارای غذاهای مختلفی با سایر بخش‌های ایران است. غذاهایی که مزه کردن آن‌ها به هر ایرانی توصیه می‌شود. البته ناگفته نماند که به دلیل حالت جزیره‌ای اکثر غذاهای آن در دسته غذاهای دریایی قرار می‌گیرد. همچنین شباهت زیادی به غذاهای عربی دارند. علت این نیز عرب زبان بودن بخشی از ساکنان جزیره است. از جمله لذیذترین این غذاهای محلی کیش عبارتند از:

برنج مجبوس

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی جزیره کیش برنج مجبوس نام دارد. به طوری که اکثر بومیان در مجلس‌های رسمی خود این غذا را طبخ می‌کنند. اگر در یک عروسی در جزیره کیش حضور داشته باشید حتما برنج محبوس را بر روی میز شام خواهید یافت. این برنج را می‌توان در کنار تمامی انواع گوشت‌ها میل کرد. همچنین مثل اکثر غذاهای این منطقه در پخت آن نیز از ادویه‌های مخصوص و متعددی استفاده می‌کنند. پیاز، گوجه فرنگی، تخم گشنیز، رازیانه، زیره سبز، فلفل سیاه، میخک، چوب دارچین، هل درسته و زردچوبه از اصلی‌ترین اجزای پخت این برنج هستند.

 

۶ رستوران کیش برای خوردن بهترین فست‌فودها

محمر

یکی دیگر از غذاهای محلی کیش که تست کردن آن با تاکید بسیاری توصیه می‌شود، محمر نام دارد. این غذا در بین بومیان بسیار معروف بوده و علاقه‌مندان زیادی دارد. البته امکان دارد بسیاری از افراد با توجه به ذائقه خاصی که دارند نتوانند ارتباط چندانی با آن برقرار کنند. زیرا دارای طعمی شیرین بوده و بسیاری از افراد به آن نام برنج شیرین را داده‌اند. بهترین ترکیب برای سرو کردن برنج محمر ماهی است.

مرگوگ (مرقوق)

غذای دیگری که نمی‌توان نام آن را در لیست خوشمزه‌تین غذاهای محلی کیش فراموش کرد مرگوگ است. این غذا به دلیل ترکیباتی که دارد بسیار مقوی و مفید بوده و ساکنان کیش علاقه زیادی به خوردن آن دارند. مواد اصلی تشکیل دهنده مرگوگ خمیر، سبزیجات مخصوص و گوشت استخوان‌دار است. البته ناگفته نماند که ادویه‌های مخصوص جنوب نیز سهم بزرگی در طعم‌دار کردن این غذای محلی دارند. با خوردن این غذا تا چندین ساعت احساس گرسنگی نخواهید کرد.

سمک مشوی

سمک مشوی نوعی غذا به سبک اعراب است که این روزها طرفداران زیادی در کیش پیدا کرده و جز غذاهای محلی آن به حساب می‌آید. این غذا که در اصل از ماهی جنوب تهیه می‌شود، دارای طعمی خاص و تند است. این طعم به خصوص آن در نتیجه ادویه‌های خاص عربی که در ماهی استفاده می‌شوند حاصل می‌شود. برای خوردن یک وعده ماهی متفاوت خوردن سمک مشوی را توصیه می‌کنیم.

 

۱۰ رستوران خاطره‌انگیز کیش

قلیه ماهی

اگر علاقه زیادی به خوردن غذاهای جنوبی دارید حتما نام قلیه ماهی را بارها و بارها شنیده‌اید. در اصل قلیه ماهی از غذاهاب محلی کیش به حساب نمی‌آید. اما به دلیل جنوبی بودن آن در این جزیره نیز می‌توانید یک وعده قلیه ماهی خوشمزه‌ای را امتحان کنید. رستوران‌های مختلفی در کیش وجود دارند که قلیه ماهی آن‌ها شهرت زیادی دارد. اصلی‌ترین اجزای این غذا همان طور که از نامش پیداست تکه‌های ماهی طعم‌دار شده درون سبزی‌های معطر است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن غذاهای دریایی در کیش سری به مقاله بهترین رستوران‌های غذای دریایی در کیش بزنید.

بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای محلی کیش

مکان‌ها و رستوران‌های متعدد و گوناگونی در کیش وجود دارند که خوردن غذاهای محلی در آن‌ها را می‌توان پیشنهاد داد. قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌دهیم تا اگر بار اولتان است که به سراغ یکی از این غذاها می‌روید حتما در خصوص رستورانی که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. زیرا تجربه خوردن غذا در مکان اشتباه می‌تواند نظر مثبت شما نسبت به آن غذا را به کلی تغییر دهد. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید انواع غذاهای محلی کیش را در آن سفارش داده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید خانه بومیان کیش است. شما می‌توانید با رفتن به آن از خوردن یک وعده غذایی لذت بخش در کنار خانواده خود لذت ببرید. همچنین قیمت غذاهایی که در خانه بومیان می‌توانید سفارش دهید نیز کاملا معقول و به صرفه خواهد بود.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش

۱۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران