جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

در سفر با تور تایلند به منطقه شمالی چیانگ مای، جاذبه‌های متنوعی از مناظر طبیعی، معابد شگفت‌انگیز و غذاهای لذیذ محلی در انتظارتان خواهد بود. منطقه ساحلی چیانگ مای نیز با هوای خنک، ساختمان‌های کلاسیک چوبی، بوتیک‌ها و کافه‌های جالب توجه، اوقات بی‌نظیری را به گردشگران هدیه می‌دهد.

 

بازار Warorot

آشنایی با این بازار، برای دوستداران مواد غذایی بسیار ضروری است. طبقه اول، طیف گسترده‌ای از وعده‌های غذایی آماده، میان وعده‌های محلی و انواع محصولات ارگانیک را ارائه می‌دهد. بخش بزرگی از طبقه دوم و سوم بازار کالاهای ارزان قیمتی نظیر لباس، لوازم جانبی مد و محصولات مراقبت شخصی را در خود جای داده است. این ساختمان سه طبقه که در کنار رودخانه واقع شده است.

 

بهترین دسر کافه‌ها در چیانگ مای تایلند

آدرس: Chang Moi Road, close to the River Ping, north of Chiang Mai Night Bazaar

 

Art in Paradise

بازدیدکنندگان در این گالری هنری سه بعدی، به بخشی از تصویر بدل می‌شوند و با نقاشی در ارتباط قرار می‌گیرند. در این رابطه، توهماتی تصویری از پرواز روی فرش علاء الدین، داشتن بال فرشته، رویارویی با حیوانات، عبور از رودخانه و غیره خلق می‌شوند. این نقاشی‌ها بسیار واقعی هستند. گشت و گذار در گالری حداقل ۲ ساعت طول می‌کشد. هزینه ورودی برای بزرگسالان خارجی ۳۰۰ بات، کودکان خارجی ۲۰۰ بات، بزرگسالان تایلندی ۱۸۰ بات و کودکان تایلندی ۱۰۰ بات است. این گالری، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است. در طبقه همکف نیز، یک کافه و فود کورت کوچک وجود دارد. این گالری، در چند کیلومتری شرق رودخانه پینگ واقع شده است.

آدرس: 199/9 Changklan Rd

 

بازار Ton Lamyai

اینجا، یک بازار گل شلوغ است که درست در مجاورت بازار Worarot در جاده Praisanai واقع شده است. این بازار، بصورت شبانه روزی باز است و بیشتر معاملات گل و گیاه در ساعات اولیه صبح انجام می‌شود. غرفه‌ها اکثرا در کنار هم قرار گرفته‌اند و توسط برزنت پوشانده شده‌اند. این بازار گل که در منطقه ساحلی چیانگ مای واقع شده، فقط پانزده دقیقه با دروازه Thae Pae فاصله دارد و به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته باز است.

 

شهر هنری کامپهائنگ در نزدیکی چیانگ می

آدرس: Thanon Praisani, running alongside the river

 

گالری هنری Comedara

این ساختمان قدیمی زیبا به سبک استعماری، دارای مجموعه‌ای از اتاق‌های غذاخوری است که بعضی از آنها چشم انداز بی‌نظیری به رودخانه دارند. منوی غذاهای تایلندی، غذاهایی سنتی از اقصی نقاط این کشور را شامل می‌شود. بعلاوه در این رستوران آرامش‌بخش، آثار هنرمندان محلی برای فروش به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. این مکان، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب باز است.

آدرس: 193 Charoenrat Road

 

Elephant Parade House

مکان‌های زیادی برای بازدید از فیل‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موجودات باشکوه در تایلند، به ویژه در مناطق شمالی اطراف چیانگ مای وجود دارد. یکی از مراکزی که در این رابطه امکان یادگیری و هنرآفرینی و نقاشی از فیل‌ها را فراهم کرده، Elephant Parade House است. شما می‌توانید مجسمه‌های بزرگ و کوچک فیل را در این مرکز رنگ آمیزی کنید و به فروش برسانید و یا مجسمه‌های موجود را خریداری نمایید. رسیدن به این مجموعه آسان است و تنها ده دقیقه رانندگی با مرکز شهر  فاصله دارد.

 

بهترین مکان‌های انجام یوگا در چیانگ مای تایلند

آدرس: 20/1 Chiang Mai Land Village, T.Changklan A.Muang Chiang Mai

 

کروز سواری در رودخانه

قایق‌های عقرب شکل و دم دار، شما را به یک سفر دریایی در کنار رودخانه پینگ دعوت می‌کنند. در طول مسیر، مسافران می‌توانند از معماری‌های کلاسیک، معابد پرزرق و برق و اطلاعات ارائه شده درباره درختان و گیاهان محلی توسط یک راهنما برخوردارشوند. این سفر، حدود یک ساعت طول می‌کشد. 

پل Iron Bridge

حقیقت این است که این پل آهنی اصل نیست، بلکه یک کپی عالی از پلی است که در دهه ۷۰ تخریب شد. هم اکنون این پل، به یک مکان تجمع محبوب در منطقه ساحلی چیانگ مای بدل شده است. شب هنگام با وجود فانوس‌ها و نورپردازی بی‌نظیر، این پل شکوه و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و ترکیبی افسونگر با تصویر رودخانه می‌سازد. قدم زدن روی این پل طرفداران بسیاری دارد.

 

گردش در منطقه زیبای سیلوم بانکوک

موزه Wat Ket Karam

این معبد، یک ساختمان باستانی به سبک لانا را به نمایش می‌گذارد و هم اکنون بعنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. داخل این معبد کوچک، موارد متعددی از جمله یک گرامافون قدیمی، سکه و ظروف آنتیک، لوازم خانگی باستانی، ابزارهای مزرعه، منبت کاری‌های چوبی و تصاویر بودا را خواهید یافت. بعلاوه آخر هفته‌ها در این مکان، کلاس‌های رقص رایگان برای کودکان برگزار می‌شود. این موزه، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر پذیرای علاقمندان است.

آدرس: 96 Jaroenraj Road

 

موزه Chiangmai Philatelic

در اینجا، مجموعه عظیمی از تمبرهای تایلندی و بین‌المللی به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه، در نزدیکی بازار گل در ساحل شرقی رودخانه پینگ قرار دارد و روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۴ بعد از ظهر باز است.

آدرس: 15 Praisanee Road, close to the Flower Market

 

پارک و بنای تاریخی Kawila

این بنا دقیقا روبروی پادگان ارتش، در یک پارک کوچک اما زیبا قرار دارد. این بنای یادبود، به افتخار کاویلا برپا شده است. کاویلا متولد سال ۱۷۴۲، اولین فرزند از ۱۰ فرزند شاهزاده Chai Kaew بود که در دفاع و بازسازی چانگ مای نقش مهمی را ایفا کرد و در نتیجه به عنوان یکی از بنیانگذاران شهر جدید در نظر گرفته می‌شود. بیرون در پشت مجسمه، یک موزه کوچک در رابطه با این رهبر بزرگ قرار دارد.

 

بهترین نقاط خرید در پراتونام، بانکوک

آدرس: 285 Wat Ket Road 

۲۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران