تجربه لحظاتی آرام و متفاوت در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه لحظاتی آرام و متفاوت در استانبول

قدم زدن در هر کدام از کوچه‌ها و خیابان‌های استانبول برای گردشگران جالب و دیدنی است. مزه کردن هر کدام از غذاهای معروف و خوشمزه ترکی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهر برای افرادی که با تور استانبول سفر می‌کنند، خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. شما در روزهایی از سفر خود می‌توانید فعالیت‌های متفاوتی برای کسب آرامش و تجربه‌ای جدید انجام دهید که معمولا در شهر خود و روزهای معمولی از چنین فضاهایی دور هستید.

 

حمام ترکی

استانبول پر از حمام‌های عمومی متعلق به دوران عثمانی است که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. گذراندن چند ساعت در یک حمام مجلل، در میان بخار و کف و صابون ممکن است برای یک گردشگر کمی گران قیمت باشد. مبلغ حمام کردن در یکی از آن اماکن تاریخی خوب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیر است. به طور مثال حمام خرم سلطان، یکی از جاذبه‌های معروف و مهم استانبول است. این حمام قدیمی قرن شانزدهم، در منطقه فاتح و ایاصوفیه استانبول در میان دو مسجد مشهور ایاصوفیه و مسجد آبی استانبول قرار دارد. در آن دوره از حکومت عثمانی، به دستور ملکه خرم سلطان، حمامی برای مردم مذهبی شهر و در نزدیکی مسجد معروف استانبول، ساخته می‌شود. در سبک معماری سنتی آن، ظرافت و خلاقیتی دیده می‌شود که به دست معمار سنان انجام شده است. علاوه‌ بر تماشای این معماری زیبا، مهم این است که به سبک سنتی ترک‌ها حمام می‌کنید. در هر قسمت از این حمام شامل سالن سرد و گرم، خدمات متفاوتی برای ماساژ و استحمام همچون شستشوی موی سر با شامپو، صابون بدن، لوسیون بدن و… ارائه می‌شود. شما پس از اتمام حمام خود می‌توانید در یکی از کافه و رستوران‌های آنجا نشسته و انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی و غذاهای ترکی را امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقاله برترین حمام‌های سنتی ترکی در استانبول بزنید و اطلاعات خود را در این باره کامل‌تر کنید.

پارک مینیاتورک

یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی که می‌توانید به همراه فرزندانتان از آن بازدید کنید پارک مینیاتورک است. دیدن نزدیک به ۵۸ ماکت از جاذبه تاریخی و مشهور استانبول در پارک مینیاتورک، شما را هیجان‌زده خواهد کرد. این ماکت‌ها از جنس فایبرگلاس مقاومند و حدود ۲۵ برابر کوچک شده‌اند و در ساخت آنها به ریزترین جزئیات آثار تاریخی توجه شده است. در گشت‌و گذاری نیم روزه در فضای سبز پارک مینیاتورک، جاذبه‌های دلخواهتان را ببینید و قدم بزنید. این پارک رستوران‌های خوبی دارد. پارک مینیاتورک امکانات دیگری همچون شهربازی دارد که لحظات به یاد ماندنی برای شما به جا می‌گذارد. ساعت بازدید این پارک از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است و مبلغ بلیط ورودی آن ۱۰ لیر است. دسترسی شما به این پارک از منطقه سوتلوجه، شمال شرقی شاخ طلایی ممکن است.

 

از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

موتور سواری در استانبول

اگر عاشق این هستید که سوار موتورسیکلت شوید، تور موتورهای قدیمی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این تور کلاه ایمنی، و دیگر وسایل مورد نیاز شما برای موتور سواری در اختیار شما قرار می‌گیرد. موتور متعلق به جنگ جهانی دوم است و یک همراه می‌تواند در صندلی کناری آن بنشیند. در صورتی که دلتان بخواهد، فردی با دوربین از شما فیلم و عکسبرداری خواهد کرد تا این تجربه متفاوت را ثبت کنید.

قایقرانی در استانبول

یکی دیگر از تفریحات جالب و به یاد ماندنی برای شما در استانبول، شرکت در تورهای قایقرانی خواهد بود که در آب‌های شاخ طلایی اجرا می‌شوند. یک روز صبح زود، این تور را به همراه مربی رزرو کنید تا انواع مناطق استانبول را از مسیر آبی بروید و ببینید.
برج قدیمی و ساختمان کوچک زیبایی به نام برج دختر استانبول در تنگه بسفور قرار دارد که برای دیدن آن باید سوار بر قایق شد و تا آنجا رفت. این برج تاریخی از بتن ساخته شده و در بالای آن یک گنبد سنگی را خواهید دید. ۲۳ متر ارتفاع دارد و در دوران مختلف، کاربرد متفاوتی در این شهر داشته است. همچنین می‌توانید در دل این جزیره در میان تنگه بسفور، یک وعده صبحانه یا شام خاطره‌انگیز میل کنید. منظره پیش روی شما از شهر و آب‌های پر از قایق، آرامش را برای شما به ارمغان دارد.

 

اقامتی شاهانه در هتل کاخ سیرگان کمپینسکی استانبول

آرامش در تپه پیر لوتی

تپه پیر لوتی با آب و هوای مطبوع و مناظر چشمگیرش در قسمت اروپایی ترکیه واقع شده و جزو مرتفع‌ترین مناطق ترکیه محسوب می‌شود. در بالای این تپه سفره‌خانه با صفایی وجود دارد که منظره بی‌نظیری از طبیعت را به شما ارایه می‌دهد. نوشیدن استکانی چای ترکی در آنجا و صدای گوش‌نواز پرندگان، جانی تازه به شما می‌بخشد. همچنین می‌توانید سوار بر تله‌کابین شده و منظره باشکوه تپه‌ و بسفور را هم زمان تماشا کنید.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های استانبول

موزه هنر مدرن

اگر از علاقه‌مندان هنر و فرهنگ هر کشور هستید، جلوی کاخ توپ‌کاپی بایستید و خواهید دید که ساختمانی ارزشمند در رو به روی شماست. موزه هنرهای مدرن استانبول یکی از اماکن فرهنگی و هنری استانبول است که می‌توانید ساعاتی را درون این موزه بگردید و مدرنیته را در ترکیه درک کنید. این موزه شامل بخش‌های مختلفی همچون کتابخانه، نمایشگاه، گالری، سینما، کافه و فروشگاه می‌شود که تفریحی سالم را برای شما به همراه دارد.

 

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران