معرفی بهترین شهرهای دیدنی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی بهترین شهرهای دیدنی مالزی

با داشتن تاریخی طولانی و جذاب، مالزی محل تلفیق فرهنگ‌ها و مردم مختلف است و این همان چیزی است که باعث می‌شود تا شهرهای آن برای کاوش بسیار جذاب باشند. در تور مالزی شما معابد بودایی، آسمان خراش‌ها و بازارهای ارزان و شبانه مالزی را می‌توانید در کنار معماری استعماری و ساختمان‌های مالایی بیابید، در حالی که مجموعه‌ای از مناظر زیبا و جذاب در حومه شهرها و اطراف در دسترس هستند. سراسر مالزی زیبا و جذاب است، اما بهترین شهرهای دیدنی مالزی با میراث فرهنگی غنی، غذاهای خوشمزه، و مردم مهمان‌نواز شبیه هیچ جای دیگری که قبلا دیده‌اید نیست.

 

Alor Setar

آلور ستار که به "کاسه برنج مالزی" شهرت دارد پایتخت ایالت کداه بوده و با مزارع برنج و تپه‌های گرد و خمیده پر شده است. این شهر قابی از فرهنگ مالایی بوده و دارای چندین گالری جالب برای بازدید و همچنین معماری‌های زیبا و چشمگیر است. در نزدیکی پولائو لنکاوی جزیره‌ای گرمسیری با سواحل ماسه سفید خیره‌کننده وجود دارد. این جزیره جایی است که بیشتر بازدیدکنندگان ایالت برای کاوش و بازدید مدتی را در آن متوقف می‌شوند. این جزیره که بخشی از مجمع‌الجزایری با ۱۰۰ جزیره است که با مزارع گندم و سواحل زیبا پوشیده شده و کاوشی لذتبخش را ارائه می‌دهد.

 

۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

کوالالامپور

کوالالامپور با داشتن جاذبه‌های دیدنی فراوان و فعالیت‌های متنوعی که برای انجام دادن دارد با فرهنگی چندملیتی، مقصد اول توریست‌های مالزی است. در واقع کوالالامپور شهری برای همه است. در حالی که روز را می‌توان در بازارهای سرپوشیده و مراکز خرید و فضاهای بسته تفریحی مثل موزه و گالری‌ها سپری کرد خط افق شهر بعد از غروب آفتاب و روشن شدن چراغ‌های برج‌های برجسته و محبوب چهره دیگری به خود می‌گیرد. از آنجایی که جمعیت فرهنگی شهر متنوع است کاوش در آن بین معابد، مساجد، گالری‌های هنری و بازارها به شدت سرگرم‌کننده و جذاب است. معماری استعماری در نزدیکی میدان مردکا بسیار جالب و دیدنی است، در حالی که رستوران‌ها و کافه‌های خارق العاده‌ای در سایر محله‌های دیگر مانند: هندوستان کوچک و شهرچینی پخش شده‌اند. در حالی که تحولات مدرن در کنار رودخانه‌ها به وجود آمده‌اند، روستاهای سنتی مالایی در قلب شهر  مانند کامپونگ بهارو دوام آورده‌اند.

 

آشنایی با شهر بازی لگولند در مالزی

جورج تاون

جورج تاون در مالزی شهر جذاب و تاریخی است که با خانه‌های رنگی پر شده. مکان‌های جذاب، مساجد و معابد زیبا را می‌توان در اطراف به صورت پراکنده پیدا کرد، در حالی که آسمان خراش‌ها و مراکز خرید در کنار معماری استعماری قدیمی و ساختمان‌های محلی مالایی ترکیبی دیدنی ارائه می‌دهند که تمام از تماشای آن‌ها دست برداشت. از طریق خیابان‌های باریک، از معابد و رستوران‌های شلوغ دور شوید و از نقاشی‌های دیواری دیدن کنید. با توجه به غذاهای خوشمزه و ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف جورج تاون دومین شهر جذاب مالزی بعد از کوالالامپور است که باید از آن دیدن کرد.

مالاکا

این شهر بندری که در قسمت غربی سواحل کشور واقع شده جایی فوق‌العاده برای دیدن فرهنگ‌های بریتانیایی، پرتغالی و هلندی است که روزگاری در این شهر حکمفرما بودند. به این ترتیب شما می‌توانید طیفی از سازه‌های دوره استعماری و بارقه‌های به جا مانده از آن‌ها در فرهنگ شهر به خوبی مشاهده کنید. با داشتن یک بازار شب پر جنب و جوش و طیف گسترده‌ای از غذاهای مختلف ارائه شده، این شهر جذاب یکی از مکان‌های گردشگری محبوب و اصلی در مالزی محسوب می‌شود. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مالاکا تجربه شیرینی از سفر به این منطقه برای شما به جا خواهد گذاشت.

ایپوه

ایپوه پایتخت ایالت پراک که بین کوالالامپور و مرز تایلند واقع شده جایی بسیار زیبا و دیدنی برای تعطیلاتی جذاب و دوست داشتنی است. در اطراف شهر قدیمی پرسه بزنید و از وقت گذرانی در مغازه‌ها و کافه‌ها و خیابان‌های کوچک لذت ببرید. بخش جدید شهر دارای رستوران‌های بسیار خوبی است که در غذاهای سنتی محلی تخصص دارند. مجموعه‌ای از معابد چشمگیر که پذیرای همه ادیان هستند، در داخل شهر وجود دارد که برجسته‌ترین معبد غار Perak Tong است. به علاوه ایپوه دروازه‌ای برای رفتن به ارتفاعات کامرون هم هست.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور

کوچینگ

کوچینگ بزرگ‌ترین شهر در بورنئو، مکان تفریحی و آرامش بخشی است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام در آن وجود دارد. این شهر که در ساحل رودخانه ساراواک قرار دارد، دارای یک تفرجگاه ساحلی جذاب و چندین موزه جالب است. به علاوه با وجود تعداد زیادی از کافه‌ها و رستوران‌ها ویژگی چندفرهنگی شهر برجسته‌تر دیده می‌شود. به علاوه با وجود آسمان خراش‌هایی که در بین جنگل‌ها و ساختمان‌های استعماری روییده‌اند منظره شهر امروزه بیش از هر زمان دیگری جالب و دیدنی شده است. پیاده‌روی پارک‌های جنگلی و سواحل زیبا از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

میری

میری با صنعت نفت، به شهر بزرگی و مدرنی که امروزه می‌شناسیم تبدیل شده و گسترش یافته است اما جاذبه‌های گردشگری میری امروزه بسیار پرطرفدار شده‌اند. با توجه به این که میری شهری مدرن و امروزی است تعداد زیادی رستوران و کافه، بازارها و مراکز خرید و نقاط جذاب دیدنی دارد که می‌توانید ببینید و برای اقامت در هتل‌های لوکس و درجه یک بمانید. میری نیز جمعیت متنوعی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا در رستوران‌های شهر طیفی از غذاهای منطقه‌ای و خارجی را امتحان کنید.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران