معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی ۷ منطقه دیدنی و تفریحی مالزی

یکی از کشورهایی که سالیانه گردشگران زیادی به خود می‌بیند، مالزی است. با هوایی گرم و شرجی، پر از معابد و اماکن دیدنی ارزشمند که هر فردی را ترغیب می‌کند تا به این بخش از کره زمین سفر کرده و از جاذبه‌های کم‌نظیر آن دیدن کند. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر مالزی کوالالامپور Kuala Lumpur نام دارد. اگر قصد سفر با تور مالزی به این کشور را دارید، اماکن دیدنی مختلفی را در این کشور به شما معرفی می‌کنیم تا از سفر خود خاطرات به یاد ماندنی بسازید.

 

ایپو، پراک Ipoh

ایپو(Ipoh) در ایالت پراک (Perak) واقع شده است. این شهر مناظر شگفت‌انگیز طبیعی دارد و پر از غذاهای خوشمزه است. ساکنین مالزیایی معمولا آخر هفته خود را در پارک آبی ایپوه با نام دنیای گمشده‌ی تامبون (Lost World of Tambun) سپری می‌کنند. همچنین دارای جاذبه‌های دیدنی مانند باغ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) نیز هست. اگر علاقه‌مند به مراکز فرهنگی هنری دارید و یا کنجکاوید راجع به تاریخ مالزی بدانید، می‌توانید سری به موزه هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپو (Ipoh World) بزنید تا کمی بیشتر درباره مردم هاکا بدانید.

 

 راهنمای گردشگری مسافران تور مالزی

 ایپوه

 

کوچینگ، ساراواک Kuching

اگر قصد دارید به سمت مالزی شرقی بروید، ساراواک یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری این کشور است. در کوچینگ واقع در ایالت ساراواک، غذاهای خوشمزه‌ای مثل لاکسا laksa و کولو می kolo mee را می‌توانید مزه کنید، موزه ساراواک Sarawak Museum و موزه‌ی چینی‌ها را بازدید کنید و در روستای بیدایو Bidayuh tribe village گشت و گذاری کنید. در این روستا کشتی‌های تفریحی رودخانه‌ سانتوبونگ را خواهید یافت که تجربه آرامش‌بخشی برایتان خواهد شد. گاهی در این ایالت می‌توانید شاهد برگزاری جشنواره موسیقی رینفارست Rainforest World Music Festival بشوید که یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های موسیقی سالانه در مالزی است.

 

 کوچینگ

 

ملاکا Melaka

ایالت ملاکا در جنوب پنانگ، یکی از جاهای دیدنی و پر گردشگر مالزی است. علاوه بر بناهای تاریخی ملاکا همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح ، می‌توانید به اماکن دیگری چون خانه خوراکی‌ها مانند ساتی (satay celup)بروید و از کوفته‌ی مرغ و برنج و خوراک نایونیای مالزیایی بچشید. همچنین به بازارهای شبانه مالزی بروید و از خرید در خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) لذت ببرید.

 

  زیباترین شهرهای مالزی که کمتر با آنها آشنا هستید 

 Melaka


گنتینگ هایلندز، پاهانگ Genting Highlands

گنتینگ هایلندز (Genting Highlands) در پاهانگ به عنوان شهر سرگرمی شناخته می‌شود. آب و هوای این منطقه با دیگر شهرهای مالزی متفاوت و کوهستانی است. در گنتینگ هایلندز می‌توانید نمایش‌ها و کنسرت‌های مختلفی را تماشا کنید. به علاوه اگر اهل تفریح و سرگرمی هستید، یکی از جذاب‌ترین تم پارک روباز مالزی در این منطقه قرار دارد که آن را از دست ندهید.

 

 Genting Highlands

 

بروگا هیل، سلانگور Broga Hill

در اطراف شهر بروگا در سلانگور (Selangor) یکی از جاذبه‌های دیدنی مالزی که بروگا هیل (Broga Hill) نام دارد واقع شده است و محل پیاده‌روی بسیاری از محلی‌های بروگا است. هرگز تجربه تماشای طلوع آفتاب را از بلندای تپه بروگا هیل، از دست ندهید. در این منطقه به طبیعت پناه برده و خاطرات به یاد ماندنی برای خود بسازید. ستاره ها را تماشا کنید. از منظره پیش رو لذت ببرید و خوراکی های شهر بروگا را امتحان کنید. ماهی بپزید و اگر شب را در آنجا سپری کردید، طلوع آفتاب را نیز در طبیعت و ارتفاعات خوش منظره باشید.

 

  ۱۰ مکان زیبا در سواحل مالزی برای برپایی عروسی رویایی 

 Broga Hill

 

بوکیت تینگی، پاهانگ Bukit Tinggi

بوکیت تینگی (Bukit Tinggi) از توابع پاهانگ (Pahang)در در بنتانگ (Bentong) واقع شده است. بوکیت تینگی محل فوق‌العاده‌ای برای یافتن آرامش است. شما خواهید توانست بر روی خیابان‌های سنگفرش شده این منطقه پیاده‌روی کرده و نمایش‌های خیابانی را تماشا کنید. به کافه‌ رفته و نوشیدنی میل کنید و معماری سبک اروپایی خود ساختمان‌ها را تحسین کنید.

 

  بهترین هتل‌های محله بوکیت بینتانگ

 Bukit Tinggi

 

پارک تفریحی فایرفلای ولی، جوهور

یکی از فوق‌العاده‌ترین و شگفت‌انگیزترین تجربیاتی که می‌توان در سفر خود به مالزی داشته باشید، بازدید از پارک تفریحی فایرفلای ولی (Firefly Valley Leisure Park) است. در میان کلونی‌های کرم شب‌تاب قدم بزنید و حس کنید خواب و بیدارید و آیا این همه زیبایی در دل شب چطور امکان‌پذیر است؟ در میان آنها بر روی رودخانه‌ جوهور قایق‌سواری کنید و از پرواز موجودات زنده نورانی اطراف خود هیجان زده شوید. به جز فایرفلای ولی، پارک کرم شب‌تاب کامپونگ کوانتان Kampung Kuantan Firefly Park در سلانگور نیز وجود دارد که اگر مسیرتان به آنجا افتاد بتوانید از آن پارک دیدن کنید.

 

پارک تفریحی فایرفلای ولی

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران