طبیعت فوق‌العاده پارک ملی کائو یای؛ تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
طبیعت فوق‌العاده پارک ملی کائو یای؛ تایلند

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده است تا توریست‌های داخلی و خارجی تور تایلند را در برنامه‌های گردشگری خود قرار دهند طبیعت فوق‌العاده آن است. در قدم به قدم شهرهای تایلند می‌توانید زیبایی جاذبه‌های گردشگری طبیعی را مشاهده کنید. در این میان از جمله دیدنی‌ترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت در این کشور پارک ملی کائو یای است. پس اگر قرار است در آینده‌ای نزدیک عازم تایلند شوید حتما مطالب این مقاله را تا انتها دنبال کنید. چرا که قصد داریم شما عزیزان و علاقه‌مندان به زیبایی‌های طبیعی را با مکانی منحصر به فرد و فراموش نشدنی آشنا کنیم.

 

آشنایی با پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park)

با اینکه می‌توان طبیعت خیره کننده تایلند را در اکثر نقاط این کشور مشاهده کرد، اما برای اینکه بتوانید از نزدیک حیات وحش و گونه‌های گیاهی جذاب را ببینید بازدید از پارک ملی کائو یای اولین پیشنهاد ما به شما است. افتتاح این پارک منحصر به فرد به سال ۱۹۶۲ میلادی برمی‌گردد. یکی از دلایلی که باعث شده این پارک در بین سایر پارک‌های معروف تایلند جلب توجه کند مساحت بزرگ آن می‌باشد. پارک ملی کائو یای با داشتن وسعتی در حدود ۲۱۶۸ کیلومتر مربع از لحاظ بزرگی در رتبه سوم در بین پارک‌های تایلند قرار دارد.

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از پارک ملی کائو یای

تایلند از جمله کشورهایی است که به دلیل شرایط آب و هوایی آن در اکثر روزهای سال مناسب برای سفر کردن است. اما اگر بخواهیم مناسب‌ترین زمان را برای بازدید از پارک ملی کائو یای در نظر بگیریم می‌توان فصل بهار را نام برد. پینشهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله سفری بهاری به پارک‌های ملی تایلند بزنید؛ چرا که در این فصل هوا نه آنقدر گرم است که گردشگران در حین بازدید اذیت شوند و نه باران‌های موسمی تایلند آن‌ها را گرفتار خواهد کرد. همچنین در این فصل پارک در سرسبزترین و زیباترین حالت خود در طول سال قرار دارد. میانگین دما در این روزهای سال حدودا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

 

معرفی ۴ پارک ملی نزدیک به بانکوک

چه چیزهایی در پارک ملی کائو یای در انتظار شما خواهد بود؟

پارک ملی کائو یای هم از لحاظ گونه‌های حیوانی و هم از نظر طبیعت و چشم‌اندازهایی که دارد توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. به طوری که بازدید کننده‌ها می‌توانند حیوانات، پرندگان، درختان و رودخانه‌های متنوعی را در آن مشاهده کنند. از جمله حیواناتی که می‌توانید در این پارک ببینید عبارتند از: خرس، میمون، سمور، فیل و ...

نکته جالب و دوست داشتنی این است که شما وقتی در حال قدم زدن هستید به صورت اتفاقی این حیوانات را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر حیوانات گفته شده چندین ببر و یک عدد تمساح در این مکان وجود دارند. اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید در پارک ملی کائو یای آن‌ها را مشاهده کنید. از دیگر جذابیت‌های این پارک بزرگ تایلندی، پرندگان بومی و غیر بومی هستند که در آن نگه‌داری می‌شوند. بدون شک صدها پرنده رنگارنگ و زیبا منظره بسیار دیدنی را برای شماها ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر موارد گفته شده در پارک ملی کائو یای کوه‌ها و غارهای متعددی قرار دارد که فرصت کوه‌نوردی و غار نوردی را به شما خواهد داد. همچنین یک برج بلند دیدبانی در آن تعبیه شده است. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند از آن برج بالا رفته و کل پارک را زیر پاهای خود مشاهده و از آن لذت ببرند. کمپینگ از دیگر امکاناتی است که در این پارک برای افرادی که به همراه خانواده خود سفر کرده‌اند محیا است.

 

تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک

طریقه بازدید از پارک ملی کائو یای

گفته شد پارک ملی کائو یای سومین پارک ملی بزرگ تایلند است. اما برای گشت و گزار در محوطه پارک هیچ تاکسی یا اتوبوسی وجود ندارد. به همین دلیل تمامی گردشگران باید با تاکسی یا اتومبیل شخصی که کرایه کرده‌اند از آن بازدید کنند. البته ناگفته نماند که قبل از ورود دوچرخه‌هایی قرار داده شده است که می‌توانید آن‌ها را کرایه کرده و محوطه پارک را با دوچرخه خود بگردید. در نتیجه هم از لذت دوچرخه سواری در مکانی بسیار زیبا بهره خواهید برد و هم بدون خستگی زیاد از حیوانات پارک دیدن خواهید کرد.

این مکان یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند است. برای اینکه بتوانید به پارک ملی کائو یای تایلند دسترسی داشته باشید، باید مسیری ۳ ساعته از بانکوک را به این مقصد بپیمایید. البته ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که پیمودن این مسیر برای رسیدن به این پارک زیبا صد درصد ارزشش را خواهد داشت.

 

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران