سفری بهاری به پارک‌های ملی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفری بهاری به پارک‌های ملی تایلند

پارک‌های ملی در حقیقت هدیه‌هایی طبیعی هستند که با سواحل زیبا، غارهای مرموز، صخره‌های سنگ آهکی عجیب و جغرافیایی جذاب پوشیده شده‌اند. تایلند به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و بهره‌مندی از مواهب طبیعی بی‌شمار از بهترین مقاصد برای کاوش در پارک‌های ملی است. برخی از این پارک‌ها با صخره های مرجانی زیبا پر شده‌اند و برخی دیگر محل زندگی حیوانات کم‌یاب و قابل توجه‌اند. این کشور دارای ۱۵۰ پارک ملی جذاب و زیبا با ویژگی‌ها و ابعاد مختلف است. اما در اینجا ما به معرفی ‌بهترین‌ها برای سفر بهاری شما می‌پردازیم.

 

پارک ملی آئو فانگ نگا

آئو فانگ نگا با ۴۲ جزیره سنگ آهکی، سواحل فوق‌العاده زیبا و دیدنی، و تالاب‌های بهشتی یکی از زیباترین پارک‌های تایلند است که گردشگران سراسر دنیا سودای کاوش در آن را در سر می‌پرورانند. برای گشت و گذار در غار کوه پاناک قایق بگیرید یا به جزیره جیمز باند (Khao Phing Kan) جایی که فیلم باند فیلمبرداری شده بروید. سواحل زیبا و دنج، صدای طبیعت، جنگل‌های سرسبز و کلی فرصت‌های شگفت‌انگیز برای کاوش در طبیت اینجا انتظار شما را می‌کشد. فکر نکنید فقط با گروه می‌توانید بروید و کارهای هیجانی و تفریحات آنچنانی انجام دهید. حتی خانواده‌های دارای فرزند هم می‌توانند در این حوالی قایق‌سواری مرده و از شنا و شن‌ بازی لذت ببرند.

 

کاوش در مرواریدهای پنهان تایلند

پارک ملی آئو فانگ نگا

ورودی این پارک برای بزرگسالان ۶۳۴ و برای کودکان ۲۱۱ روپیه است.

 

پارک ملی خائو یای

پارک ملی خائو یای اولین پارک ملی تایلند و بهشتی برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان است. شما می‌توانید در این پارک ملی کاوش کنید، کوله‌تان را بردارید و در مسیرهای جنگلی پیش بروید و یا مسیرهای کوهستانی را در پیش بگیرید. در سواحل وقت بگذرانید و حمام آفتاب بگیرید. فقط کافیست خودتان را به این پارک برسانید تا همه چیز مطابق میل‌تان پیش برود. در این پارک به جز زیبایی حیوانات جذابی همچون گیبون‌ها، فیل هندی، خرس سیاه آسیایی، گراز وحشی و خیلی دیگر از حیوانات زندگی می‌کنند که گشت و گذار در آن را هیجان‌انگیز می‌کند. اگر از عاشقان آبشارها هستید Heo Suwat و Heo Narok از مهم‌ترین آبشارهای این پارک ملی هستند.

پارک ملی خائو یای

ورودی این پارک برای بزرگسالان ۸۴۴ و برای کودکان ۴۲۲ روپیه است.

 

پارک ملی خائو سوک

این پارک ملی زیبا و جذاب بیشتر از هر چیزی به جنگل‌های انبوه، قدیمی، و بکر شناخته می‌شود. شما در اینجا می‌توانید از قایق‌ سواری در دریاچه Cheow Lan لذت ببرید و سپس به کاوش در غارهایی مانند نام تام تالو، خانگ کو و غار دیاموند بپردازید. برای اکتشاف رودخانه سوک و رشته کوه‌های اطراف و صخره‌های آهکی سوار قایق‌های بامبو شوید و تجربه‌ای جذاب و کاملا گرمسیری به دست بیاورید. در حین گشت و گزار در این پارک می‌توانید از حیواناتی مثل گیبون‌ها، ببر، گاو وحشی، گوزن، گراز وحشی، گوزن موش و فیل آسیایی دیدن کنید.

 

ماجراجویی در مکان‌های روح‌زده در تایلند

پارک ملی خائو سوک

ورودی این پارک برای بزرگسالان ۷۰۰ و برای کودکان ۳۲۰ روپیه است.

 

پارک ملی مو کو سورین

مو کو سورین با داشتن پنج جزیره در دریای آندامان یکی از پارک‌های محبوب ملی تایلند برای غواصی و اسنورکلینگ است. Richelieu Rock، کوه سورین نوئا، کوه سورین تای، و کوه خای نیز از نقاطی هستند که انتظار می‌رود در آینده هدف گردشگری قرار بگیرند. در اینجا شما می‌توانید دنیای زیر آب را کاوش کنید و از حیوانات رنگی زیادی دیدن کنید که فقط در مستندها و برنامه راز بقا دیده‌اید. موجوداتی مثل ماهی اسنپر، کاردینال فیش، ماهی یونیکورن، ماهی انجل، ماهی پروانه‌ای، لاک پشت دریایی، کوسه ماهی‌ها، سفره ماهی‌ها و خیلی انواع دیگر از اهالی آب‌های این پارک ملی هستند. شما فکر می‌کنید زندگی جانوری در مو کو سورین به همین جا ختم شده؟ پس سری به جنگل‌ها بزنید.

 

معرفی زیباترین روستاها و شهرهای تایلند

پارک ملی مو کو سورین

ورودی این پارک برای بزرگسالان ۸۴۶ و برای کودکان ۴۳۰ روپیه است.

 

پارک ملی مو کو سیمیلان

این مکان با داشتن ۱۱ جزیره در دریای آندامان در بین ۱۰ پارک برتر ملی قرار دارد. جزایر گرانیتی در دریای شفاف بلوری، جنگل‌های بارانی، سواحل ماسه سفید و صخره‌های مرجانی که در اطراف آن‌ها قرار دارد از این پارک مقصدی جذاب و بهشتی ساخته است. شما می‌توانید از مهر تا فروردین در این پارک به اکتشاف موجودات زیبا و ارزشمندی لاک پشت‌های دریایی، خفاش میوه‌خوار، نیکوبار پیگئون و خیلی چیزهای بیشتر بروید. برنامه‌هایی که می‌توانید در اینجا بریزید گسترده است. اگر بودجه کافی دارید شب را بین جزایر شنا کنید و شب را در قایق به سر ببرید و تجربه‌ای تکرارنشدنی کسب کنید.

پارک ملی مو کو سیمیلان

ورودی این پارک برای بزرگسالان ۱۰۵۶ و برای کودکان ۶۳۴ روپیه است.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران