سفری بهاری به شهرهای تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفری بهاری به شهرهای تایلند

وقتی کم کم هوا رو به گرما می‌رود زمان خوبی برای رفتن به سفر است. اروپا گزینه‌های خنک‌تری پیش روی شما می‌گذارد اما بودن در نقاط گرمسیری به نظر انتخاب بهتری می‌رسد. تایلند در این زمان روزهای گرم و آفتابی و شب‌های دل‌انگیز و ملسی به خود می‌بیند که لذت سفر را دو چندان می‌کند. فروردین یکی از بهترین زمان‌ها برای گردش و تفریح با تور تایلند است همه چیز در حد متوسط و خوبی قرار داشته و آب و هوا عالیست.

 

آب و هوا در فروردین

در کشورهای گرمسیری فروردین ماه گرمی محسوب می‌شود و درجه دمای هوا در شمال و شمال شرق تایلند در طول روز به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در بخش‌های مرکزی دمای هوا خنک‌تر است اما در عوض مقدار رطوبت هوا بیشتر است. در این بین به نظر می‌رسد جنوب تایلند با دمای ۳۲ درجه‌ای و رطوبت کم‌تر نسبت به دیگر نواحی گرمسیری شرایط بهتری را برای سفر ارائه می‌دهد. سواحل جنوب غربی نیز با دمای ۲۶ درجه‌ای و آبی شفاف و کریستالی موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

تصاویری رویایی از تایلند که شما را عاشق سفر به این کشور می‌کند

 

 

سفر به تایلند

 

 

بهترین مقاصد تایلند در فروردین ماه

اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند برای بهار هستید، ما در اینجا شما را برای تجربه سفری بی‌نظیر راهنمایی خواهیم کرد:

 

بانکوک

پایتخت کشور که در منطقه مرکزی تایلند قرار گرفته با ارائه همه چیز برای تمامی سلیقه‌ها مقصدی همه‌پسند شناخته می‌شود. به علاوه برای راحتی گردشگران و مردم در همه جای شهر سیستم‌های تهویه هوا نصب شده است. شما حتی می‌توانید برای گردشی کوتاه با سه ساعت ماشین‌سواری به سواحل پاتایا هم بروید و از آنجا هم دیدن کنید. آفتاب در این سواحل به سوزانندگی بخش‌های شمالی نبوده و شما راحت‌تر می‌توانید به حمام آفتاب و شنا بپردازید. شما باید روزها را بیشتر به بازدید از مکان‌های سربسته مثل معابد وات آرون، معبد بودای خوابیده و گرند پلیس دیدن کنید. به علاوه شما می‌توانید در خیابان خائو سان از مغازه‌های سوغاتی فروشی وسایل جذابی بخرید و یا به بازار هفتگی چاتوچاک بروید.

 

فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته باشید

 

 

سفر به تایلند

 

 

پوکت

استان پوکت مقصدی برای تمامی سلیقه‌هاست که در تمام طول سال میزبان خیل عظیم از سراسر دنیا است. پوکت جنگل‌های سرسبز خیره‌کننده، سواحل ماسه سفید و کوه‌های صخره‌ای زیبا را در کنار هم تلفیق کرده است. در پوکت، می‌توانید از موزه‌ی شهر، آثار تاریخی، سواحلی مانند ساحل پاتونگ، ساحل کارون، مجسمه بزرگ بودا و نقاط دیدنی بسیاری بازدید کنید. اگر با خانواده به سفر می‌روید می‌توانید با بررسی آب و هوا روز خنک‌تری را به رفتن به تم‌پارک فرهنگی فانتا‌سی پوکت اختصاص دهید. به علاوه شما می‌‌توانید در حد بودجه خود در اقامتگاه‌های ساحلی اقامت کنید و روزتان را با مناظر سرسبز جنگلی و یا آبی اقیانوسی شروع کنید.

 

 

سفر به تایلند

 

 

کوه فی‌فی

کوه فی‌فی تا سال‌ها ناشناخته بود تا این که شهرت هالیوودی آن باعث شد تا مردم زیادی برای سفر به این منطقه روانه شوند. کوه فی‌فی در فاصله کوتاه قایق‌سواری از پوکت در دسترس شما قرار می‌گیرد. همه چیز در این جزیره زیبا به حد بی‌نهایتی زیبا و درخشان به نظر می‌رسد. جنگل‌های انبوه و گرمسیری، صخره‌های آهکی سرسبز، آبی اقیانوسی دریا، و طیف وسیعی از فعالیت‌های آبی و جنگلی شما را برای چندین روز مشغول نگه می‌دارد. به علاوه کوه فی‌فی از مناطق محبوب زوج‌های جوان برای رفتن به ماه عسل محسوب می‌شود.

 

فی‌فی؛ جزیره‌ای برای سفرهای پرهیجان مجردی و یا اقامت‌های رمانتیک دونفره!

 

 

سفر به تایلند

 

 

کوه سامویی

کوه سامویی از مقاصد جزیره‌ای زیبای تایلند برای مسافرانی شناخته می‌شود که به دنبال سفرهای مقرون به صرفه هستند. در فروردین وقتی بر جمعیت مسافران افزوده می‌شود حتی قیمت‌ها ارزان‌تر هم می‌شود. در کوه سامویی شما شانس روبرو شدن با مردمان مختلفی از سراسر نقاط دنیا را خواهید و می‌توانید با ملحق شدن به تورهای گردشی با افراد زیادی معاشرت کنید. به علاوه شما می‌توانید هر مدل ساحلی اعم از بزرگ و وسیعگ، یا کوچک و دنج، ساکت و آرام و یا پر جمعیت با امکانات تفریحی متنوع را پیدا کنید.

 

 

سفر به تایلند

 

 

کرابی

از صخره‌های سنگ آهکی سرسبز تا بعضی از بهترین سواحل دنیا، کرابی جاییست که حتما باید در تایلند از آن دیدن کنید. برای فرار از هوای گرمسیری خودتان را در هوای خنک‌تر پارک موکُ لانتا و پارک ملی بُک خرانی پنهان کنید. به علاوه آبشارهای طبیعی خائو یای و آئو لوک تای نیز برای کاوش انتظار شما را می‌کشند. اگر از طرفداران فرهنگ و معماری هستید بازدید از معابد شگفت‌انگیز جزیره را از دست ندهید.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در کرابی انجام دهید

 

 

سفر به تایلند

 

 

کوه تائو

اگر از علاقه‌مندان به غواصی هستید پس حتما باید در سفر به تایلند کوه تائو را در صدر مقاصد خود قرار دهید. شما می‌توانید در این زمان از ارزان‌ترین خدمات غواصی در کل کشور بهره‌مند شوید. به علاوه موقعیت چندین ماجراجویی دیگر همچون پرش از صخره نیز برای‌تان مهیاست.

 

 

سفر به تایلند

 

 

رویدادهای فروردین ماه در تایلند

فستیوال سونگکران: سونگکران فستیوالی شاد و سراسری است که تایلند را برای سه روز متوالی از گرمای گرمسیری دور می‌کند. این فستیوال از ۲۴ تا ۲۶ فروردین همه ساله جشن سال نوی سنتی کشور را جشن می‌گیرد و به استقبال بهار می‌رود. این رویداد در ابتدا سنتی بودایی برای پاک‌سازی و شروع سال نو بود اما الان تبدیل به جشنی مهم همراه با موسیقی و رقص و نوشیدنی شده است. بنابراین اگر در فروردین به تایلند سفر می‌کنید شرکت در سونگکران تجربه شاد و بی‌نظیری به شما تقدیم خواهد کرد.

 

 

فستیوال سونگکران

۰۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران