کاوش در مرواریدهای پنهان تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
کاوش در مرواریدهای پنهان تایلند

تایلند برای جشن‌های فول-مون، شلوغی‌های خیابان خائوسان بانکوک، بازارهای محلی صنعتگران در چیانگ مای، و آفتاب گرمسیری کوه فی‌فی شهرت زیادی دارد. سالانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور زیبای گرمسیری سفر می‌کنند تا در جنگل‌های بارانی کوه فی‌فی گردش کنند، از تپه‌های کوه فنگان بالا بروند و بازارهای شبانه بانکوک را زیر و رو کنند. از بین خیل عظیم گردشگرانی که راهی این کشور می‌شوند سهم عمده‌ای به جاهایی مثل بانکوک، پاتایا و پوکت می‌شود در صورتی که جاهای پنهان دیده نشده‌ای وجود دارد که می‌توانید با تور تایلند آن‌ها را کاوش کرده و از شلوغی جمعیت توریستی فرار کنید.

 

Phraya Nakhon Throne

هیچگاه به تاج و تختی زیبا و شاهانه در اعماق یک غار فکر کرده بودید؟ در پارک ملی Khao Sam Roi Yod، می‌توانید تخت فرایا ناخون را پیدا کنید. قبل از رسیدن به این نقطه تاریخی اول باید صعودی کوتاه به کوهی کوچک انجام دهید. این تخت زیبا که شبیه آلاچیقی شاهانه است در سال ۱۸۹۰ برای گشت و گذار Chulalongkorn (راما پنجم) ساخته شد. این تخت زیبای طلایی در حفاظ غاری قرار دارد که حفره بالای سرش نور خورشید را به داخل دعوت کرده و منظره‌ای رویایی زیبا ایجاد می‌کند. این غار به نام لرد فرایا ناخون نام‌گذاری شده که حدود ۲۰۰ سال پیش و پس از کشف این غار در یک طوفان غرق شد. در اوایل صبح، تابش نور خورشید از سوراخ غار جلوه‌ای سورئال به تخت پادشاهی می‌بخشد.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

Phraya Nakhon Throne

پارک ملی Sai Tong

ایالت Chaiyaphum از رادارهای توریستی به دور مانده است اما کسانی هستند که می‌دانند هر سال بهار در فصل بارانی تایلند، بین ماه‌های جون تا آگوست لاله‌های وحشی سیام، معروف به دکتر کراچیائو، به طور گسترده‌ای شکوفا می‌شوند. این گل که نام لاتین آن Curcuma alismatifolia است، به خانواده زنجبیل و زردچوبه تعلق دارد و با آنچه که شما از لاله می‌شناسید تفاوت دارد. شکوفه‌های بنفش و صورتی پوشیده از شبنم در پس زمینه مه‌آلود طبیعت عکاسان، دوستداران طبیعت و گیاه شناسان آماتور را به سمت خود می‌کشاند. این پارک خیره کننده، در ۱۳۷۵۰ هکتار گسترده شده و از رشته کوه Phang Hoei، آبشارهای متعدد، و Pha Ham Hod بسیار فتوژنیک بخش‌های زیادی را در می‌گیرد. افراد شجاع و ماجراجو سعی می‌کنند برای شکار منظره‌ای بهشتی و کم‌نظیر از یکی از صخره‌ها بالا بروند.

پارک ملی Sai Tong

Koh Tarutao "جزیره دزدان دریایی"

مهمانی‌های فول-مون را فراموش کنید و به بهشت کم توسعه یافته تایلند بروید. Tarutao، چهارمین جزیره بزرگ پادشاهی، یک پارک ملی محافظت شده است و دارای خانه‌های ییلاقی پارک و اردوگاه است. با حرکت در مسیرهای جنگلی می‌توانید حیوانات متنوع و زیادی را تا سواحل آن ببینید. هر چقدر که بگویید این بهشت پنهان تایلند است اما همیشه اینطور نبوده است. از این جزیره در دهه ۱۹۳۰ به عنوان زندان استفاده می‌شده و زندانیان سیاسی از بانکوک به اینجا آورده می‌شدند. با وجود تمساح‌ها و آبراهه‌های پر از کوسه تقریبا فرار از اینجا غیرممکن بود. در طول جنگ جهانی دوم این جزیره در مسیر متفاوتی قرار گرفت و  ساکنان آن، چه زندانبان و چه زندانی، برای بقا به دزدی دریایی در تنگه‌های مالایی روی آوردند. با وجود این که از تاروتائو در برنامه تلوزیونی Survivor TV استفاده شده اما همچنان از مدار توریستی خارج مانده است.

 

بازدید از جزایر تایلند با کشتی‌های کروز کوچک

Koh Tarutao

Pang Oung

پانگ اونگ دریاچه‌ای دور افتاده در اعماق کوه‌های استان Mae Hong Son در نزدیکی مرز میانمار است که به دلیل جنگل‌های سرسبز و هوای مه‌آلود و خنک کوهستانی به عنوان "سوئیس تایلند" شناخته می‌شود. قبیله تپه نشین "کارن شان" در این منطقه اقامت دارد و در نزدیکی دریاچه اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌هایی را مستقر کرده است. یکی از بهترین منظره‌هایی که اینجا می‌توانید ببینید مه ناشی از دمای پایین شب است که سطح آب را صبح‌های زود می‌پوشاند. شما می‌توانید با قایق‌های بامبو مستقیما درون مه بخزید و بالا آمدن خورشید را در موقعیت بی تکراری تماشا کنید. هوای سرد، دریاچه آبی آلپ، جنگل‌های پوشیده از کاج‌های سوزنی و قوهای سیاه که در دریاچه در حال چرخش هستند، تقریبا شبیه به یک تجربه کوهستانی در اروپا است و حس بودن در تایلند را ندارد.

Pang Oung

Talay Bua Daeng

Talay Bua Daeng به معنی "دریای نیلوفر آبی" یکی دیگر از نقاط کم‌تر شناخته شده تایلند است که سالی یک بار میزبان عکاسان و دوستداران طبیعت می‌شود. این تالاب فوق‌العاده زیبا در استان Udon Thani و در منطقه شمال شرقی ایسان تایلند واقع شده است. از ماه دسامبر تا آخر فوریه دریاچه بزرگ Nong Han Kumphawapi با گل‌های نیلوفر پوشیده می‌شود به طوری که دریایی قرمز درست می‌کنند. قایق‌های کوچک چوبی بازدیدکنندگان را وسط دریاچه جایی که از هر طرف در محاصره گل‌های صورتی قرار می‌گیرند، می‌برند. یکی از زیباترین مناظر اول صبح درست همزمان با باز شدن شکوفه‌های گل است. ماهیگیران محلی و پرنده‌های زیادی در این مکان زیبا به زیبایی مناظر می‌افزایند، حتی یک جزیره کوچک با معبد در وسط دریاچه وجود دارد. به علاوه زوج‌های جوان عاشق گرفتن عکس‌های رمانتیک در این دریاچه هستند.

 

سامویی، تائو و فنگان کدام برای سفر مناسب‌تر است؟

Talay Bua Daeng

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران