سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

بیشتر مردم دنیا عاشق سفر به نقاط گرمسیری و جذب ویتامین دی فراوان هستند. تصورش را بکنید روی تخت آفتابی دراز کشیده‌اید و استراحت می‌کنید در حالی که امواج دریا زیرگوشتان نجوا می‌کنند، کودکان دورتر از شما در حال بازی هستند و نسیم ملایم اقیانوسی پوست‌تان را نوازش می‌دهد. چنین تعطیلاتی دلخواه نیست؟ تور تایلند یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشی‌ست که مسافرانش بیشتر جذب پوکت و کرابی می‌شوند. ما در این مقاله سواحل پنهان دیگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

کوه موک، غار زمرد

کوه موک جزیره‌ای در سمت جنوبی کرابی و در نزدیکی ترانگ، جاییست که شما می‌توانید در آن سواحل ماسه سفید، آب‌های شفاف کریستالی و محیطی آرام را پیدا کنید. در ساحل غربی این جزیره غار اسرارآمیز زمرد که به مُراکُت شناخته می‌شود قرار گرفته است. که طبق افسانه‌ها دزدان دریایی در آن گنج مخفی کرده‌اند. از غار زمرد و سواحل زیبای اطرافش دیدن کنید. شما می‌توانید هنگامی که جزر اتفاق می‌افتد تا در ورودی غار بروید. تنها راه وارد شدن هم اینست که با نگاه داشتن یک طناب تا جزیره را شنا کنید. در طول غار شما با رهنمای آگاه و زبده راهنمایی خواهید تا این که می‌توانید منظره‌ای کوچک و زیبا از ساحلی ماسه‌ای با آب‌های سبز زمردین محاصره شده در بین صخره‌ها را خواهید دید و این دلیلی‌ست که این غار را "غار زمرد" می‌نامند.

 

سفری بهاری به شهرهای تایلند

 

 

غار زمرد

 

 

کوه کرادان

کوه کرادان از سواحل زیبای منطقه ترانگ محسوب شده و تجربه‌ای ناب از تعطیلاتی گرمسیری را به شما ارائه می‌دهد. سواحل ماسه سفید پودری در کنار آب‌های بی‌نهایت شفاف کریستالی که کف دریا را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید و زیر سایه درختان گرمسیری که دور ساحل را محاصره کرده‌اند به استراحت بپردازید، به صدای دریا گوش دهید و با عزیزان به صحبت بپدازید. برای رسیدن به کوه کرادان می‌توانید قایقی با هزینه ۸۲ دلاری اجاره کنید و به این جزیره بروید. شما با همین قایق می‌توانید به عمق مناسبی از آب بروید و به غواصی کم عمق و یا عمیق بپردازید و از دنیای رنگی و شکفت‌انگیز زیر آب دیدن کنید.

 

 

کوه کرادان

 

 

کوه کود

در کوه کود شما با شن و ماسه پودری و درخشان، و سواحلی بکر که تا چشم کار می‌کند در امتداد دریا کشیده شده است مواجه خواهید شد. گرچه برای رسیدن به کوه کود نیاز به پرواز داخلی از بانکوک است اما این جزیره دور افتاده به شما وعده راستین تعطیلاتی ساکت در محیطی آرام و کم جمعیت را می‌دهد. وقتی در جزیره اقامت دارید تمام وقت را به استراحت نپردازید و سعی کنید با قایق پارویی اطراف را بگردید و یا به تورهای روزانه گردشی برای دیدن جزایر اطراف بروید. اگر اهل ماجراجویی هستید می‌توانید حتی به غواصی هم بپردازید.

 

تصاویری رویایی از تایلند که شما را عاشق سفر به این کشور می‌کند

 

 

کوه کود

 

 

جزیره بامبو

کوه مای فای که به جزیره بامبو شناخته می‌شود یکی از نگین‌های ارزشمند پنهان تایلند است که بین جزایر کوه فی‌فی و کرابی واقع شده است. برخلاف جزیار همسایه محبوب‌تر شما می‌توانید در محیطی به همان اندازه زیبا و دیدنی از آرامش بیشتری برخوردار شوید و از دست خیل زیاد جمعیت گردشگر در امان باشید. نکته جالب این که با این که جزیره به اسم بامبو می‌شناسند اما حتی یک درخت بامبو هم در آن زندگی نمی‌کند. در واقع هیچ پوشش گیاهی منحصر به فردی در این جزیره حاکم نیستاما آب‌های کریستالی و آرام آن به شما موقعیت‌های خوبی برای تفریح و استراحت می‌دهد. حتی اگر دوست ندارید شنا کنید هم می‌توانید در عمق کم آب قدم بزنید و از زندگی جانوری ساحلی دیدن کنید.

 

 

جزیره بامبو

 

 

کوه لیپ

کوه لیپ جزیره‌ای تایلندی در دریای آندامان است که در نزدیکی مرز مالزی واقع شده است. با وجود سواحل دیدنی شگفت‌انگیز و آب‌های آرام آبی اصلا هیچ جای تعجب نیست که این جزیره را مالدیو تایلند می‌نامند. معمولا گردشگران از دو مسیر پاک بارا در تایلند و یا از لنکاوی در مالزی به این جزیره می‌رسند. شما می‌توانید خیلی راحت و با قایق‌های مسافربری سریع به این جزیره بیایید البته نگران نباشید در اوج فصل گرما قایق‌های از کوه فی‌فی و کوه لانتا به آن می‌روند. محبوب‌ترین ساحل در کوه لیپ ساحل سان‌رایز است که حدس علتش هم خیلی دشوار نیست. همانطور که از نام ساحل پیداست طلوع آفتاب و شکستن سپیده‌دم هنگامی که هوا نارنجی و صورتی می‌شود یکی از دیدنی‌ترین مناظر بی‌تکراریست که می‌توانید در طول عمرتان شاهدش باشید.

 

پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

 

 

کوه لیپ

۱۷ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران