توصیه‌هایی برای حفظ زیبایی در سفر به ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
توصیه‌هایی برای حفظ زیبایی در سفر به ترکیه

ترکیه یکی از بهترین شهرهای توریستی نزدیک به ایران است که برای انواع خوشگذرانی‌ها و تفریحات می‌توانید به آن مراجعه کنید. کشوری که هم شهرهای ساحلی دارد و هم شهرهای متمدن و روشنفکرانه. کشوری که شهر استانبول آن یکی از مقاصد گردشگری مدرن، آنتالیای آن یکی از مقاصد گردشگری رمانتیک و کوش آداسی آن نیز یکی از شهرهای گردشگری تاریخی محسوب می‌شود. در سفر با تور ترکیه به شهرهای مختلف این کشور که امکانات و وضعیت آب و هوایی متفاوتی دارند اگر به فکر زیبایی خود هستید همراه ما باشید تا در این رابطه چندین نکته‌ی کاربردی خدمتتان بازگو کنیم.


۱- در استانبول به سالن‌های آرایشی و زیبایی بروید

استانبول یکی از شهرهای بی‌نظیر ترکیه است که در آن می‌توانید انواع سالن‌های زیبایی را بیایید و در آنها خدمات دریافت کنید. در این سالن‌ها بهترین آرایشگران منتظر شما هستند تا مطابق با آخرین مدل‌ها و مدهای روز جهان شما را آرایش کنند. اگر می‌خواهید موهایتان را با مدل‌های جدید کوتاه کنید، اگر می‌خواهید ناخن بکارید و طرح‌های منحصر به فرد روی آنها حک کنید، اگر می‌خواهید یک آرایش متفاوت را روی صورتتان امتحان کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این سالن‌ها مراجعه کنید. سالن‌هایی که در برخی از آنها می‌توانید روی پوست‌تان تتو انجام بدهید. در سفر با تور استانبول اگر خواستید تتو بزنید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این سالن‌ها مراجعه کنید. چراکه جزو مراکز بهداشتی برای انجام این کار به شمار می‌آیند.

 

خاص‌ترین فروشگاه‌های استانبول

سالن‌های آرایشی و زیبایی

۲- به حمام‌های ترکی بروید

حمام‌های ترکی امروزه نه تنها در ترکیه بلکه در بسیاری از شهرهای گردشگری دنیا رواج دارند و رفتن به آنها یک تجربه‌ی تفریحی عالی به شمار می‌آید. حمام‌هایی سنتی که از زمان‌های بسیار دور در این کشور وجود داشته‌اند و رسومات زیادی برای مراجعه به آنها وجود داشته است و دارد. در سفرتان به ترکیه می‌توانید به حمام‌های سنتی این کشور بروید و مانند زمان‌های قدیم تن‌تان را بشویید. در این حمام‌های تاریخی می‌توانید یک نفر را استخدام کنید تا شما را بشوید و در این کار لطافت را به پوست خود بازگردانید. استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس و دیگر شهرهای ترکیه همگی از این حمام‌ها در خود دارند

 

چگونه در حمام‌های ترکی کوش آداسی تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشیم؟

حمام‌های ترکی

۳- به اسپاها و مراکز مراقبت از زیبایی تشریف ببرید

اسپاها و مراکز مراقبت از زیبایی این کشور جزو بهترین‌ها در جهان به شمار می‌آیند. برخی از آنها بسیار لوکس هستند و گران و برخی از آنها ساده و ارزان. در این مراکز می‌توانید بهترین ماساژها را دریافت کنید و در یک فضای فوق‌العاده برای ساعاتی خوش بگذرانید. در این مراکز همچنین می‌توانید بهترین ماسک‌های زیبایی برای پاک‌سازی پوست‌تان را نیز دریافت کنید. ماسک‌های متفاوتی که با توجه به جنس پوست‌تان از سوی مسئولین این مراکز به شما پیشنهاد می‌شوند. حمام شیر یکی از گران‌ترین خدماتی است که در برخی از لوکس‌ترین این مراکز می‌توانید به آن تشریف ببرید تا به این واسطه‌ همه‌ی آلودگی‌ها را از پوست‌تان دور کنید

 

راهنمای خرید از اوت‌لت‌ دیپو آنتالیا

اسپاها و مراکز مراقبت از زیبایی

۴- کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

در سفر به شهرهای ساحلی و به طور کلی تمامی شهرهای توریستی جهان یکی از مهمترین مراقبت‌هایی که باید از خود انجام بدهید، مراقبت از پوست است. در سفرهای گردشگرانه، شما در خیابان‌ها و مراکز زیاد گشت و گذار می‌کنید و قرار گرفتن زیر آفتاب سبب می‌شود پوست‌تان آسیب ببینید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم متناسب با فصلی که به ترکیه و شهرهای آن سفر می‌کنید حتما کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید و از آن استفاده کنید. جدای از کرم‌های ضدآفتاب از کلاه‌های لبه‌دار و عینک آفتابی نیز در گشت و گذارهایتان حتما استفاده کنید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بدروم

استانبول

۵- صابون‌های طبیعی بخرید و استفاده کنید

یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که از شهرهای توریستی ترکیه می‌توانید بخرید صابون‌های طبیعی و سنتی هستند. صابون‌هایی که از روغن زیتون تهیه می‌شوند و اتفاقا بوی بدی هم ندارند. این صابون‌ها بافت‌های آسیب دیده‌ی پوست‌تان را ترمیم می‌کنند، لطافت به پوست‌تان می‌بخشند و قیمت‌های نسبتا ارزانی دارند. بنابراین می‌توانید آنها را نه تنها برای استفاده‌ی شخصی خودتان بلکه برای دوستان و نزدیکان‌تان نیز بخرید.
از گلاب استفاده کنید.

ترکیه

گلاب یکی از موارد رایج برای استفاده کردن در دسرهای ترکی است اما جدای از این کاربرد یکی از کارهایی که می‌توانید برای حفظ زیبایی و سلامت‌تان در ترکیه انجام بدهید تهیه‌ی ماسک‌های گلاب است. این ماسک‌ها برای پاک‌سازی پوست شما فوق‌العاده هستند و قیمت‌های گرانی ندارند.

۰۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران