۵ اپلیکیشن کاربردی که در سفر به ترکیه باید روی گوشی خود نصب کنید

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۵ اپلیکیشن کاربردی که در سفر به ترکیه باید روی گوشی خود نصب کنید

سال‌ها قبل اگر قرار بود که به کشوری دیگر برای اولین بار سفر کنید، باید طبق شنیده‌های آشنایان و فامیل و به امید تغییر نکردن چیزی از آن موقع عازم سفر می‌شدید. حالا اما اوضاع فرق کرده است و مسافران با تحقیق در مورد مراکز مختلف شهرهای مقصد خود، می‌توانند قبل از سفر برنامه‌ریزی کاملی داشته باشند. با این وجود اما هنوز خیلی چیزها هست که در شهر باید تجربه کنید.
ما در مقاله‌ای که امروز برای شما تهیه دیده‌ایم، اپلیکیشن‌هایی را معرفی می‌کنیم که در سفر با تور ترکیه آنقدر به شما کمک خواهند کرد که تا حد زیادی همچون محلی‌ها در شهرها رفت و آمد کنید و از نقاط دیدنی لذت ببرید.

 


Yandex.Maps


این برنامه بیشتر برای این استفاده می‌شود تا بتوانید با استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای به راحتی در شهر تردد کنید. اما یکی از امکانات ویژه آن، نمایش مسیرهای پر ترافیک بر روی نقشه است. برنامه‌ای که در شهرهای بسیاری از جهان کاربرد دارد و اطلاعات مندرج در آن برای استانبول نیز کاملا قابل اتکا است. اینکه بدانید کدام مسیر دارای ترافیک سنگین است و کدام مسیر تردد روان دنبال می‌شود، صرفه‌جویی ویژه‌ای در وقت با ارزش شما در هنگام سفر خواهد کرد. این برنامه به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی در دسترس است.

 

 ۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

Yandex.Maps

 


TrafiTurkey


حالا دیگر نیاز نیست دم به دقیقه از دیگران بپرسید که باید از کدام اتوبوس یا مترو استفاده کنید، با TRAFI TURKEY شما می‌توانید همچون محلی‌های استانبول در این شهر تردد کنید. این برنامه ابتدا از شما مکان آغازین و مقصدی که می‌خواهید بروید را پرسیده و سپس بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیرهای مربوط به حمل و نقل عمومی را نشانتان می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های TrafiTurkey این است که نه تنها مسیرهای مترو، اتوبوس و تراموا را نشان می‌دهد، بلکه مسیرهای آبی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

 

TrafiTurkey

 


BiTaksi


گرفتن تاکسی در استانبول دردسرهای خودش را دارد. درست مثل تهران که اگر مسیرها را بلد نباشید و تاکسی‌متر روشن نباشد، ممکن است راننده تاکسی مبلغی نامتعارف از شما بگیرد. BiTaksi شبیه به دیگر برنامه‌های تاکسی اینترنتی است و شما با نصب آن و تعیین شیوه پرداخت (نقدی یا کارت اعتباری) وارد برنامه می‌شوید و می‌بینید که اطراف شما چندین تاکسی وجود دارد و با انتخاب هر کدام از آن‌ها درخواست مسیر خواهید کرد. البته برنامه معروف اوبر چند وقتی است در استانبول شروع به فعالیت کرده، اما تاکسی‌های بسیار بیشتری در BiTaksi فعالیت می‌کنند.

 

  ۶ اپلیکیشن کاربردی و رایگان برای گشت‌وگذاری مفرح در استانبول

 

 

 BiTaksi

 


Street Art Istanbul


اگر اهل هنر باشید و در خیابان‌های بی اوغلوی استانبول قدم بزنید، حتما متوجه کارهای گرافیتی بر روی دیوارها شده‌اید. دیوارهای بعضی محلات استانبول، کارهای گرافیتی بسیار زیبایی را میزبانی می‌کنند که واقعا ارزش دیده شدن را دارند و می‌توان آن‌ها را به عنوان کارهای هنری به تماشا نشست. اگر شما هم مثل من اهل هنرهای این چنینی هستید، حتما Street Art Istanbul را نصب کنید و با نشانه‌هایی که در نقشه وجود دارد به سراغ این کارها بروید. حتی اگر قصدی برای رفتن به محل کارها ندارید، می‌توانید در گردش‌های شهری خود گاهی برنامه را لود کنید تا ببینید در اطراف شما اثر گرافیتی خوبی بر روی دیوارها کار شده یا نه.

 

 

 Street Art

 


Triposo


شاید در جریان این موضوع نباشید، اما در استانبول یا بسیاری مقاصد گردشگری دنیا، تورهای پیاده‌روی رایگانی برگزار می‌شود که شما را به دیدن زیبایی‌های شهر می‌برد. البته پیدا کردن یک تور خوب، پی بردن به ساعت‌های حرکت و همچنین مراکزی که از آن‌ها بازدید می‌کنند کار ساده‌ای نیست، اما در Triposo علاوه بر امکاناتی همچون معرفی نقاط دیدنی، رستوران، کافه یا مراکز خرید، به تورهای اینچنینی و نظراتی که کاربران درمورد آن‌ها داده‌اند نیز دسترسی خواهید داشت.

 

 

  Triposo

 


اینترنت خود را در استانبول فعال کنید
بسیاری از مسافران تور استانبول به خاطر اینکه شامل هزینه‌های رومینگ نشوند، عملا گوشی خود را خاموش می‌کنند. پیشنهاد ما به شما خریدن یا کرایه مودم‌های جیبی در استانبول است که همراه با بسته‌های اینترنتی به شما داده می‌شود. این قطعه‌های کوچک، هزینه‌ی کمی برای شما در بر داشته اما اینترنت شما را همیشه بر روی گوشی فعال نگه می‌دارد.

۱۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران