۶ مقصد عالی برای سفر خانوادگی در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۶ مقصد عالی برای سفر خانوادگی در ترکیه

برنامه‌ریزی برای سفرهای خانوادگی همیشه سخت است، اما قبل از هر چیز باید مقصد مناسب را برای چنین سفری انتخاب کنید. تور ترکیه انتخاب‌های زیادی از مقاصد ساحلی زیبا تا شهرهای مدرن و نقاط تاریخی و بعضا خاص را جلوی پای شما می‌گذارد. اما کدام یک از این مقاصد، برای سفر خانوادگی مناسب‌تر خواهند بود؟

 

بدروم

شکی در این نیست که مقاصد ساحلی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای خانوادگی به حساب می‌آیند. جایی که بچه‌ها می‌توانند، تا دلشان بخواهند در ساحل به تفریح بپردازند و از امکانات مختلف استفاده کنند. اما چرا بدروم؟ دلایل متنوعی وجود دارد که ما تور بدروم را یکی از بهترین محل‌ها برای سفر خانوادگی در ترکیه می‌دانیم. بسیاری از هتل‌های بزرگ این شهر در خود یک پارک آبی جمع و جور، امکانات بازی کودکان و همچنین سالن‌های بازی مختلف را تهیه دیده‌اند و تمامی اعضای خانواده می‌توانند در آن‌ها خوش بگذرانند.

 

۷ نقطه تاریخی جذاب در تور بدروم

فعالیت‌های خانودگی در بدروم بسیار زیاد است که می‌توانید همراه یکدگیر انجام دهید و همچنین در اطراف بدروم نیز جاهای دیدنی زیادی وجود دارد. گشت‌های دریایی، شرکت‌ در برنامه‌های تفریحی و همچنین امکانات بسیار خوب در ساحل که نه فقط برای بزرگ‌تر، بلکه برای کم سن و سالان نیز تدارک دیده شده، باعث می‌شود، بدروم اولین انتخاب ما در این لیست باشد.

استانبول

پایتخت فرهنگی ترکیه، پرطرفدارترین شهر در تمام این کشور است. تور استانبول به واسطه‌ی این که برای هر قشر و سن و سالی مناسب است، تا این حد طرفدار پیدا کرده و هر زمان از سال که به این مکان سفر کنید، جمعیت زیادی از گردشگران را خواهید دید که در خیابان‌هایش مشغول رفت و آمد هستند.

جدا از مراکز فرهنگی که برای بزرگ‌ترها مناسب هستند، این شهر دارای چندین و چند مرکز خرید بوده که در کنار فروشگاه‌های متنوع، پارک‌های بازی، سالن‌های سینمای استانبول و بسیاری بخش‌های تفریحی دیگر را نیز در خود میزبانی می‌کند. همچنین آکواریوم بزرگ استانبول، گشت‌های دریایی در تنگه بسفور و بازدید از جزایر پرنس و پارک‌های بازی و آبی این شهر را نیز باید به لیست اضافه کنید.

آنتالیا

بعد از بدروم، تور آنتالیا بهترین سفر به مقصدی ساحلی برای سفر همراه خانواده است. این شهر بزرگ و جذاب ترکیه نیز همچون بدروم، انواع تفریحات آبی را برای شما به همراه خواهد داشت و شما می‌توانید روزهایی شاد و عالی را در این شهر بگذرانید.

در کنار سواحلی دیدنی، آنتالیا پارک‌های آبی و بازی خیلی خوبی هم دارد. فراموش نکنید که پارک بازی جذابی Lands of Legends در این شهر واقع شده که از آن به عنوان دیزنی لند ترکیه یاد می‌کنند و از طرفی آکواریوم آنتالیا نیز که بزرگ‌ترین آکواریوم ترکیه محسوب می‌شود نیز از جمله جاهای جذاب برای جمع‌های خانوادگی به حساب می‌آید. آنتالیا شهری مملو از مراکز خرید است که همه چیز برای هر سن و سالی در آن پیدا می‌شود و تقریبا همه‌ی برندهای معتبر جهانی در آن حضور دارند.

کاپادوکیا

شاید عجیب باشد که تور کاپادوکیا که برای سال‌ها به عنوان مقصدی عالی برای ماه عسل و کوله‌گردها بوده را به عنوان مقصدی خانوادگی به شما معرفی می‌کنیم. اما به شما قول می‌دهیم، اگر در ماه‌هایی که هوای کاپادوکیا بسیار خوب است، همراه خانواده به این مکان بروید، لذتی دوچندان خواهید برد.

گردش‌های طبیعت گردی، برنامه‌های مختلف و فعالیت‌هایی که مخصوص کودکان برنامه ریزی شده و دیدنی‌هایی که هم برای بزرگ‌ترها جذاب هستند و هم رویاپردازی کودکان را قلقلک می‌دهند، از کاپادوکیا یک مکان عالی برای چنین سفرهایی ساخته است.

 

بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

ازمیر

ازمیر شهری بسیار مهم و البته زیبا در ترکیه است که تاریخی ۸ هزار ساله دارد. بازدید از مناطق تاریخی، بازارها و خیلی فعالیت‌های دیگر است که مسلما بزرگ‌ترها را به ازمیر می‌کشاند. اما آیا کوچک‌ترها نیز فعالیت‌هایی برای انجام در این شهر دارند؟

ازمیر نیز شهری ساحلی به حساب آمده و دارای پارک‌های متنوع و مراکز تفریحی جذابی است. پس مطمئن باشید که جاهایی عالی برای بچه‌ها پیدا خواهید کرد که به تفریح بپردازند. همچنین با توجه به فضای کلی ازمیر، این شهر مقصدی بسیار پرطرفدار نزد خانواده‌هاست تا در محیطی آرام و بسیار خوب، تعطیلاتی دلچسب را در تور ترکیه تجربه نمایند.

فتحیه

و در آخر باید به آب‌های کریستالی دریای مدیترانه در سواحل فتحیه نیز اشاره کرد. جایی که چیزهای زیادی برای عرضه به خانواده‌ها در خود دارد و اولین آن‌ها وجود ریزورت‌های متنوع با جوی خانوادگی و بسیار مطبوع است.

سواحل متعدد به همراه فعالیت‌های بسیار زیاد که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند آن‌ها را انجام بدهند، از جمله خصوصیتی است که تقریبا در همه‌ی بخش‌های ساحلی فتحیه وجود دارد. همچنین مراکز تفریحی خوبی نیز در این شهر هستند که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این منطقه از ترکیه، حتما آن‌ها را نیز امتحان کنید.

 

دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

۳۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران