معرفی منطقه‌ی دیزاین دبی (Dubai Design District)

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی منطقه‌ی دیزاین دبی (Dubai Design District)

ساخت منطقه‌ی دیزاین دبی چند سال پیش آغاز شد و روند ساخت آن به سرعت پیش رفت تا حالا به یکی از مناطق خاص دبی تبدیل شود. جایی که تاجران برای قراردادهای بزرگ، هنرمندان برای دیدن گالری‌های هنری و گردشگران برای تفریح و خرید به آن قدم می‌گذارند. با این تفاصیل بد نیست آشنایی کلی با منطقه دیزاین دبی که به اختصار D3 خوانده می‌شود، داشته باشید.

 

کوتاه در مورد D3

شروع ساخت این منطقه‌ی مدرن و جذاب در دبی، از سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود. منطقه‌ای که می‌توان آن را الهام گرفته از مناطق این چنینی در لندن، نیویورک یا میلان دانست. البته کار ساخت و ساز و اضافه کردن بخش‌های تازه به D3‌ -همچون دیگر نقاط دبی- هیچ‌گاه به پایان نخواهد رسید و همیشه در حال رشد خواهد بود. جایی که هم کارخانه‌ها و شرکت‌های بسیاری در آن فعالیت می‌کنند و هم گالری‌های هنری و فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در آن فعالیت دارند.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغات در دبی

منطقه‌ی دیزاین دبی

D3 در واقع یک منطقه‌ی وسیع است که هزاران هنرمند و طراح در آن به فعالیت مشغولند. محصولات  زیادی از این منطقه به جهان عرضه می‌شود و از همین رو، D3 ارزش زیادی برای دبی دارد.

 

جایی فراتر از یک محیط کاری

جذابیت D3 این است که این مکان تنها یک محیط کاری و مملو از کارخانه و شرکت نیست، بعد از ساعت ۵ این منطقه به یک محیط عالی برای تفریح، شرکت در جمع‌ها هنری، بازدید از گالری‌ها و نمایشگاه‌ها و شرکت در انواع مهمانی‌ها و تفریحات شبانه بدل می‌شود. شما می‌توانید از کامیونت‌های غذا فروشی ساندویچ‌های خوشمزه بگیرید یا در رستوران‌های لوکس غذا بخورید، به جشن‌های شلوغ در کلاب‌های جوان‌پسند رفته یا در یک گالری هنری به تماشای تابلوهای پست‌مدرن بروید. D3 یک جای عالی برای شماست تا بتوانید تجربه‌ای خاص و متفاوت را از سر بگذرانید.

 

۶ رستوران متفاوت در سفر نوروزی به دبی

منطقه‌ی دیزاین دبی

تجارت در D3

البته در کنار این که D3 جایی عالی برای تفریح است، اما این مکان برای تجار اهمیت ویژه‌ای دارد. در بخش‌های زیادی از این منطقه شما به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهید داشت تا بتوانید در کنار جلسات متعدد با شرکت‌ها و طراحان مختلف، تمامی پیش‌نیازها برای انجام کارهای خود را داشته باشید. استارت‌آپ‌های زیادی در این مکان فعالیت می‌کنند که موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند. همچنین ایجاد ارتباط با شرکت‌های کوچک و بزرگ، برای کساب‌ و کارهای مختلف نیز می‌تواند اهمیت بالایی داشهت باشد.

منطقه‌ی دیزاین دبی

خرید و گردش در D3

چندین فروشگاه عالی در D3 وجود دارند که برای خرید می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید. نباید فراموش کنید که یکی از ویژگی‌های این بخش از دبی، حضور برندهای لوکس و گران‌قیمت بوده و در کنارش می‌توانید کار طراحان تازه‌کار اما با آتیه را نیز خریداری نمایید. خرید لباس‌های مردانه و زنانه، آثار هنری و همچنین کتاب از جمله بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود، اما اجناس مختلف زیادی هستند که می‌توانید از میان‌ها خرید نمایید و گزینه‌های شما تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

 

بهترین پارک‌های آبی دبی (قسمت اول)

منطقه‌ی دیزاین دبی

رستوران‌ها و کافه‌های متنوع در D3

 دیگر نکته‌ی بسیار خوب در مورد D3 وجود انواع انتخاب‌ها برای غذاست. همانطور که گفتیم کامیونت‌های غذایی در بخشی از این مکان به فروش انواع غذاهای خیابانی مشغولند، اما شما می‌توانید برای خوردن شام به رستوران‌هایی عالی نیز مراجعه کنید. رستوران‌ها ژاپنی، مدیرترانه‌ای و ایتالیایی همچون 1Life، Craft Cafe، Yui، Akiba Dori یا Lighthouse از جمله آن‌ها هستند. اگر به دنبال کافه هستید هم پیشنهاد می‌کنیم مستقیم به The Espresso Lab بروید تا بهترین نوشیدنی‌ها را میل نمایید.

منطقه‌ی دیزاین دبی

بهشتی برای دوست داران هنر

با توجه به ماهیت وجودیِ D3، وجود بهترین گالری‌های هنری در این مکان اصلا دور از انتظار نیست. از همان اولین روزهای شروع به کار، چندین گالری هنری عالی در D3 شروع به فعالیت کردند و حالا هم گالری‌های مهمی همچون Sinyar اضافه شده‌اند که بازدید از آن‌ها  به هر دوست دار هنری پیشنهاد می‌شود. Art Hub هم یکی از اولین‌ها در D3 است که از بهترین نیز به شمار می‌رود. در مجموع اگر علاقه‌مند به هنر باشید، در این بخش از دبی، حسابی بهتان خوش خواهد گذشت.

 

بهترین تفریحات شبانه در دبی (بخش اول)

منطقه‌ی دیزاین دبی

اگر چه D3 یکی از نقاط معروف برای گردشگران نیست، اما برای کسانی که سلیقه‌ای متفاوت دارند و یا برای تاجرانی که به دنبال گسترش فعالیت خود هستند، مکانی عالی به حساب می‌آید که در سفر با تور دبی باید سری به آن‌جا بزنید.

۰۶ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران