معرفی کافه چیل اوت، کافه یخی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی کافه چیل اوت، کافه یخی دبی

دبی که این روزها به قطب اصلی گردشگری در خاورمیانه تبدیل شده با جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر خود توانسته توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. آنچه دبی را در دید گردشگران جذاب کرده رو نمایی از جاذبه‌ها و تفریحات خاصی است که روز به روز در سایه پیشرفت‌های فناوری و صنعت گردشگری در این مکان ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال کافه‌ها و رستوران‌ها در هر مقصد گردشگری مورد توجه توریست‌ها هستند؛ اما دبی در این مورد نیز از دیگر مقاصد متفاوت بوده و کافه‌ای به نام چیل اوت با تم زمستان و دمای یخبندان طراحی کرده که مسافران می‌توانند در گرمای سوزناک دبی وارد آن شده و تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنند. اگر ایده رفتن به کافه یخی دبی برای شما نیز جذاب است در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با کافه چیل اوت دبی آشنا کنیم.

 

آشنایی با کافه چیل اوت، دبی

چیل اوت دبی (Chillout Ice Lounge) یک کافه و رستوران پرطرفدار در بین مسافران تور دبی است که با تم سرما و یخبندان طراحی شده است. این مجموعه با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد اولین کافه با تم یخبندان محسوب می‌شود که در خاورمیانه قرار دارد. البته در کنار محیط فوق‌العاده خاص و دوست داشتنی که چیل اوت دارد، واقع شدن آن در دبی که منطقه‌ای بسیار گرم به شمار می‌آید باعث شده تا بیشتر مورد توجه گردشگران واقع گردد. این کافه رستوران طوری طراحی شده که از میز و صندلی‌های آن گرفته تا تزییناتی مثل مجسمه‌ها، لوسترها و غیره همگی از جنس یخ هستند. در ادامه به معرفی بیشتر این کافه رستوران منحصر به فرد دبی خواهیم پرداخت.

 

شکم گردی در ۷ کافه‌ی خانوادگی دبی

عکس: getyourguide.com

 

طراحی و ساخت کافه چیل اوت، دبی

چیل اوت اولین بار در سال ۲۰۰۷ در دبی تاسیس شد. این کافه رستوران یخی با هدف ایجاد فضایی خاص و متفاوت برای سرگرم کردن توریست‌هایی که از گرمای سوزناک دبی به خصوص در فصل گرما کلافه شده‌اند، طراحی گردید. به طوری که در منو آن غذاها و نوشیدنی‌های گرم مانند هات چاکلت و ... که شاید هرگز در سفر خود به دبی خوردن آن را هوس نکنید، به چشم می‌خورد؛ چرا که در این کافه هیچ چیزی به اندازه نوشیدنی‌های گرم دلچسب نخواهد بود.

ناگفته نماند کافه چیل اوت در سال ۲۰۱۴ بعد از هفت سال دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. از آنجایی که این مجموعه با تم یخی طراحی و ساخته شده، هر چند سال یکبار نیاز به یک بازسازی کلی دارد؛ توصیه می‌کنیم اگر به دنبال مکانی خاص و متفاوت در سفر خود به دبی هستید، حتما از این مکان دیدن کنید. همچنین به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. شما می‌توانید در مقابل مجسمه‌های و لوسترهای یخی ایستاده و یا بر روی صندلی‌های از جنس یخ نشته و عکس‌های شگفت‌انگیزی را از خود به یادگار بگذارید. این عکس‌ها در حالی که همه انتظار تصاویر از گرمای دبی را دارند دوستان و آشنایان شما را متعجب خواهند کرد.

عکس: tripadvisor.in

 

بازدید از کافه چیل اوت، دبی

همان طور که معرفی شد، چیل اوت یک کافه رستوران با تم یخبندان است که دمای هوا در آن منفی ۶ درجه سانتی گراد است. از همین رو برای ورود به آن بازدیدکنندگان باید کاپشن و لباس گرم بپوشند تا بتوانند سرمای آن را تحمل کرده و به خوش‌گذرانی در آن بپردازند. برای این منظور در ورودی کافه چیل اوت لباس‌های گرم اعم از کاپشن ضخیم و گرم، دستکش، کفش و جوراب به مشتریان داده می شود. همچنین به منظور سازگار کردن بدن با سرمای داخل کافه بعد از گرمای سوزناک دبی، بازدیدکنندگان برای چند دقیقه در منطقه حائل یا بافر با دمای ۵ درجه سانتی گراد نگه داشته می‌شوند. سپس می‌توان وارد فضای اصلی کافه شده و از فضای منحصر به فرد آن که به صورت صفر تا صد با یخ تزیین شده‌اند لذت برد.

 

۵ کافه‌ی شبانه عالی در سفر به دبی

عکس: getyourguide.com

 

منو کافه چیل اوت، دبی

علاقه مندان به بازدید از کافه رستوران چیل اوت نه تنها فرصت حضور در فضایی بسیار خاص از تم‌های یخی را خواهند داشت، بلکه می‌توانند غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه بسیاری را از منو آن سفارش داده و از خوردن آن‌ها لذت ببرند. به طوری که از نوشیدنی‌های داغ مثل قهوه، چای، هات چاکلت و غیره گرفته تا نوشیدنی‌های خنک مانند انواع کوکتل‌ها و آبمیوه‌ها که در لیوان‌های یخی سرو می‌شوند را می‌توان در این مجموعه نوش جان کرد. علاوه بر انواع مختلف نوشیدنی‌ها در صورتی که بازدیدکنندگان احساس گشنگی کنند، گزینه‌هایی نظیر سوپ گرم، ساندویچ و همچنین انواع دسرهای خوشمزه را می‌توان از منو کافه رستوران چیل اوت سفارش داد. ناگفته نماند کافه چیل اوت دبی اولین رستوران با تم یخ‌بندان در جهان است که منویی از غذاها و نوشیدنی‌های گرم را نیز ارائه می‌دهد.

عکس: chilloutindubai.com

 

نحوه دسترسی به کافه چیل اوت، دبی

مجموعه کافه و رستوران چیل اوت در مرکز تجاری تایم اسکوئیر سنتر دبی (Time Square Center) قرار دارد. بنابراین علاقه‌مندان به بازدید از این کافه خاص و منحصر به فرد برای این منظور باید مسیر این مرکز تجاری دبی را در پیش بگیرند. این مجموعه در طبقه همکف تایم اسکوئیر سنتر دبی قرار واقع شده است. در صورتی که متمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی برای بازدید از چیل اوت بودید، بهترین گزینه مراجعه به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس و سوار شدن به خط ۱۲ و F26 است. به علاوه اینکه در صورت تمایل می‌توان از خدمات ترانسفر هتل این برای این منظور بهره برد.

  • آدرس: اتوبان شیخ زاید (E11)، مرکز تجاری تایم اسکوئیر سنتر دبی

 

رستوران های ۲۴ ساعته دبی

عکس: getyourguide.com

 

ساعات بازدید از کافه چیل اوت، دبی

افرادی که دوست دارند در سفر خود به دبی از کافه چیل اوت نیز دیدن کرده و برای چند دقیقه هم که شده از گرمای سوزناک دبی در امان باشند، در تمامی روزهای هفته فرصت این کار را خواهند داشت. کافه و رستوران چیل اوت در تمامی روزهای هفته باز بوده و آماده ارائه خدمات و پذیرایی از علاقه‌مندان است. البته در این میان توجه داشته باشید که چیل اوت سرویس دهی را از ساعت ۱۰ صبح شروع کرده و نهایتا تا ۱۰ شب باز است.

عکس: chilloutindubai.com

 

دانستنی‌های لازم در بازدید از کافه چیل اوت، دبی

چنانچه تا این بخش از مطالب همراه ما بوده باشید متوجه شده‌اید که چیل اوت با دیگر کافه‌ها و رستوران‌هایی که تا کنون دیده‌اید، تفاوت دارد. از همین رو به منظور گذراندن اوقاتی خوش در کافه رستوران چیل اوت توجه به چند نکته زیر توصیه می‌شود:

  • کافه رستوران چیل اوت با دمای منفی ۶ درجه میزبان علاقه‌مندان با تزییناتی از یخ خواهد بود که همه آن‌ها همچون آثار هنری با نهایت ظرافت از جنس یخ طراحی شده‌اند.
  • علاوه بر مجسمه‌ها، لوسترها و مبلمان یخی این مجموعه با نورپردازی‌های جذاب خود نیز توانسته مورد توجه همگان قرار بگیرد.
  • اگر کودک کم سن و سال با خود به همراه دارید برای جلوگیری از سرماخوردگی حتما لباس گرم برای او به همراه داشته باشید. البته در این مکان کاپشن و لباس گرم برای هر سایز و سنی قبل ورود به آن عرضه می‌شود.
  • لباس‌های گرم ارائه شده در ورودی این مجموعه شامل کاپشن، دستکش، کلاه و ... است؛ اما شلوار جز این موارد نبوده و بهتر است بازدیدکنندگان در آن روز شلوار بپوشند.
  • به هیچ عنوان اجباری برای سفارش غذا یا نوشیدنی در این مکان نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند صرفا برای تجربه حضور در این فضا به آنجا بروند. البته توجه داشته باشید که بازدید از این مکان نیاز به پرداخت ورودی دارد.
  • تقریبا ۴۵ دقیقه برای بازدید از این مکان، خوردن چیزی از منو آن و گرفتن عکس‌های جذاب و خاص کافی است.

عکس: grayline.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۶ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران