معروف‌ترین جاذبه‌های داون تاون دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معروف‌ترین جاذبه‌های داون تاون دبی

اگر می‌خواهید در سفر با تور دبی به منطقه‌ای دسترسی داشته باشید که همه چیز از بهترین جاذبه‌های توریستی گرفته تا بهترین مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها را در آن بیابید، حتما سری به مرکز شهر بزنید. داون تاون دبی، بعنوان توریستی‌ترین نقطه شهر، در عین حال بهشت سرمایه گذاران به شمار می‌آید.

این منطقه، مظهری از زندگی لوکس است و از آسمان‌خراش‌های مشهور دبی با معماری خارق‌العاده و هتل‌های بین‌المللی برنده جوایز گرفته تا خانه‌های قدیمی و شگفت انگیز را می‌توانید در آن بیابید. در واقع مرکز شهر دبی با نمادهایی همچون برج خلیفه معروف جهانی، مرکز خرید دبی مال و فواره دبی، سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در عین حال، فضاهای سبز و طبیعت باشکوهی را نیز می‌توانید در این محدوده شاهد باشید.

 

برج خلیفه در دبی (Burj Khalifa)

برج خلیفه، بعنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. این بنا، از ارتفاع ۸۲۸ متر برخوردار بوده و شامل ۱۶۰طبقه و ۳ اسکای لابی است که با آسانسورهای سریع با یکدیگر مرتبط هستند. گفتنی است این برج، از معماری خارق العاده‌ای بهره برده و یک شاهکار ستودنی در عرصه مهندسی به شمار می‌آید.

جالب است بدانید از بالای برج خلیفه دبی و در کافه رستوران مجلل " اتمسفر"، به مناظری پانوراما از شهر دسترسی خواهید داشت. این غذاخوری، مرتفع‌ترین رستوران جهان بوده و غذاهایی بی نظیر را  سرو می‌کند که توسط یک تیم آشپزی در کلاس جهانی تهیه شده‌اند. هرچند اگر دوست ندارید در ارتفاع غذا بخورید، می‌توانید به رستوران Armani  بروید و یک شام استثنایی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به باشگاه بدنسازی پیشرفته و مجهز، مرکز اسپا و استخری بزرگ نیز دسترسی داشته باشید.

 

راهنمای سفارش صبحانه در دبی

دبی مال (Dubai Mall)

بدون شک دبی، بهشت ​​خریداران بوده و مراکز خرید فراوان و باشکوهی را در خود جای داده است. اما هیچ کدام به اندازه دبی مال، محبوبیت و شهرت ندارند. در این مرکز خرید، بیش از ۱۲۰۰ خرده فروشی وجود دارند و اجناسی برندهای لوکس مانند پرادا و لویی ویتون تا فروشگاه های محبوب خیابانی مانند نکست و M&S و حتی فروشگاه‌های سرگرمی و صنایع دستی را در اینجا خواهید یافت. البته اینجا صرفا یک مرکز خرید نیست، بلکه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله چندین رستوران و مجموعه‌ای عالی از کافه‌ها را داراست که طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها و غذاهای سراسر جهان را سرو می‌کنند.

این مرکز، بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده جهان، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی شهر و یک پیست اسکی یخی به اندازه پیست‌های المپیک را به علاقمندان ارائه می‌دهد. در عین حال دارای یک سینمای چند بعدی، یک منطقه بزرگ برای بازی کودکان به نام کیدزانیا و یک پاساژ به نام Sega Republic است. پارک VR (تجربه جدید واقعیت مجازی)، مراکز تفریحی دبی مال است که برای تمامی رده‌های سنی جذابیت دارد.

کیدزانیا در دبی (KidZania)

از فرصت منحصر گردش در داون تاون دبی استفاده کنید و به فرزندان خود اجازه دهید در دبی کیدزانیا، تجاربی منحصر به فرد از دنیای واقعی بدست بیاورند. این مرکز در دبی مال، در تلاش است تا کودکان بین سنین ۴ تا ۱۶ سال را آموزش دهد و امکاناتی را فراهم آورد تا فعالیت‌ها و مشاغل قابل انجام توسط بزرگسالان در زندگی واقعی را، در ماکتی بی خظر و سرگرم کننده انجام دهند. در واقع کودکان با تقلید از دنیای واقعی، در نقش مشاغل خاصی مانند آتش نشان، پزشک یا افسر پلیس ظاهر می‌شوند و برای خدماتشان، یک ارز خیالی (kidZos) دستمزد می‌گیرند.

این مرکز آموزشی سرپوشیده، شبیه یک شهر ساخته شده و ساختمان‌ها، خیابان‌های آسفالت‌، وسایل نقلیه و سایر گزینه‌های یک شهر واقعی را شامل می‌شود. در اینجا همچنین، منطقه‌ای جداگانه برای بازی کودکان نوپا در یک محیط امن و جذاب فراهم است که به والدین اجازه می‌دهد تا فرزندانشان را آموزش دهند و آنها را برای دنیای آینده آماده کنند.

 

۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

بازی‌های برین اسکیپ در دبی (Brainscape Games)

آیا می‌خواهید مهارت های مشاهده‌ای و منطقی شما مورد آزمایش قرار گیرند؟ در این صورت، از بازی‌های Brainscape بهره مند شوید که یک چالش و فرصت ایده آل برای کل خانواده است تا با هم کار کنند و یک سری مشکلات کوچک را حل کنند و به هدفشان، یعنی یعنی فرار از یک موقعیت برسند!

در واقع فضای بازی Brainscape، شما و گروه را در یک اتاق زندانی می‌کند و به شما فرصت داده می‌شود ظرف ۶۰ دقیقه، معماها را رمزگشایی کرده و با شکستن قفل‌ها و کدهای مربوطه آزاد شوید. این بازی، جنبه رقابتی داشته و قدرت مغزتان را به کار می‌گیرد تا طبق زمان مشخصی، به هدف معینی برسد. بنابراین اگر به دنبال هیجان هستید، از مواجه با هزارتویی از سرنخ‌ها در اتاق‌های به ظاهر ساده و موضوعی لذت خواهید برد. 

سالن اپرای دبی (Dubai Opera)

داون تاون دبی، خود را بعنوان یکی از کلاسیک‌ترین مناطق شهر معرفی می‌کند. بنابراین با نمایش‌های زنده در اپرای دبی، به شب‌های سفرتان رنگ هیجان بدهید. مرکز اپرای دبی، دارای یک تقویم کامل از رویدادهایی است که در طول سال اجرا می‌شوند از جمله نمایشنامه‌های شکسپیر، اجراهای باله، راک معاصر، پاپ، اجرای نوازندگان محلی و اپرا.

این سالن، یکی از منحصر به فردترین سالن‌های جهان است که در صورت لزوم، می‌تواند خود را به یک تئاتر سنتی یا یک مکان کنسرت بدل کند. پس از نمایش نیز، می‌توانید از صرف یک شام جذاب در رستوران معروف The Loft یا در رستوران بسیار منحصر به فرد Kohantei لذت ببرید، که یک تجربه ناهار خوری ژاپنی را ارائه می‌دهد. روف رستوران فوق العاده Sean Connolly نیز، گزینه بی نظیر دیگری برای صرف نوشیدنی و غذاهای لذیذ و باکیفیت است.

فواره دبی (Dubai Fountains)

فواره دبی که بر روی دریاچه مصنوعی ۲۴ هکتاری برج خلیفه ساخته شده است، نقطه عطفی در سفر با تور دبی به شمار می‌آید. فواره دبی، ۹۰۰ فوت (۲۷۵ متر) طول دارد و شامل پنج دایره با اندازه‌های مختلف، به همراه دو قوس مرکزی است. آب این فواره‌ها تا ارتفاع ۱۴۰ متر صعود می‌کند. و با وجود بیش از ۶۶۰۰ سوپرلایت WET و ۲۵ پروژکتور که طیف نورانی از رنگ‌های کالیدوسکوپیک را تولید می‌کنند، نورپردازی باشکوهی را به مخاطبان ارائه می‌دهد که از فاصله ۲۰ مایلی نیز قابل مشاهده است. در واقع این طراحی، فواره دبی را به درخشان‌ترین نقطه نورانی در خاورمیانه بدل می‌کند.

این فواره موزیکال، هر روز با یک لیست متنوع از آهنگ‌های عربی و بین‌المللی به زبان سواحیلی تا آهنگ‌های محبوب محلی، به رقص در می‌آیند و شب هنگام نیز، فضایی به شدت رمانتیک را به مخاطبان هدیه می‌دهند. جالب است بدانید در این حوالی، رستوران‌های متعددی وجود دارند که همگی به این مناظر بی بدیل دید دارند و حظ بصری فوق العاده‌ای را در حین صرف غذا برای مهمانانشان به ارمغان می‌آورند.

 

ترسناک‌ترین ترن‌‌های هوایی دبی و ابوظبی

سوق البحار دبی (Souk Al Bahar)

مرکز شهر دبی، بهترین چشم اندازها و نبوغ معماری دبی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. همچنین نگاهی اجمالی به طرح‌های سنتی دارد که از طریق زیبای‌ های شهر قدیمی و بازارهای چند صد ساله در مرکز خرید ساحلی سوق البحار ارائه می‌شوند.

گفتنی است این مرکز خرید، در مجاورت دبی مال قرار دارد و تسلط رنگ‌های خاکی در فضای داخلی سوق البحار، یادآور ساختمان‌های سنتی امارت است. بعلاوه از سبک معماری سنتی عربی برخوردار بوده که در تضاد خیره کننده‌ای با ساختمان‌های معاصری است که اطراف آن را احاطه کرده‌اند.

رستوران‌های شگفت انگیزی نیز در این مرکز وجود دارند که متنوع‌ترین و لذیذترین غذاهای شهر را سرو می‌کنند. بعلاوه اکثرشان، دارای تراس در فضای باز هستند. بنابراین می‌توانید در حین خورد و خوراک از تماشای مناظر برج خلیفه، اپرای دبی و فواره‌های باشکوه لذت ببرید.

بلوار محمد بن رشید در دبی (The Mohammed Bin Rashid Boulevard)

جالب است بدانید مرکز شهر دبی، یکی از معدود مکان‌های شهر است که فضایی عالی برای قدم زدن را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. بلوار محمد بن راشد در قلب داون تاون دبی، گذرگاه اصلی این منطقه و مکانی ایده آل برای پیاده روی‌های صبح یا عصرگاهی است. شما می‌توانید از طریق بلوار، به تمام مناطق اصلی مرکز شهر دسترسی داشته باشید، از جمله دریاچه دوست داشتنی برج خلیفه و فواره‌های باشکوه. اگر پس از گشت و گذار در این منطقه خسته شدید، سوار تراموای دبی شوید که مشتمل بر ناوگانی از ترامواهای روباز دوطبقه است.

بعلاوه اینجا مملو از رستوران‌های پرطرفدار دبی نظیر La Serre، Mori Sushi و Reem Al Bawadi و کافه‌هایی محبوب نظیر I Love F است. برای آشنایی با سایر گزینه‌های غذاخوری جذاب در این منطقه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین رستوران‌های داون تاون دبی را نیز مطالعه کنید.

لانژ کالابار در دبی (Calabar Lounge)

این لانژ بار، یک مرکز اجتماعی پرطرفدار برای باکلاس‌ترین و نخبه‌‌ترین افراد دبی است. در لحظه غروب خورشید و با فرا رسیدن شب نیز، تراس آفتابگیر کالابار سرشار از هیاهویی پرانرژی، شاد و مفرح می‌شود. منو، طیف وسیعی از نوشیدنی‌های گوارا و باکیفیت و غذاهای خوش طعم آمریکای جنوبی را شامل می‌شود. گفتنی است فقط افراد ۲۱ سال به بالا اجازه دارند به قدم به این مکان عالی و جذاب بگذارند. همچنین این لانژ بار که بخشی از زندگی شبانه دبی را به نمایش می‌گذارد، مکانی مناسب برای برگزاری میهمانی‌های شام و گردهمایی‌ها و رویدادهاست.

 

سفر با تور دبی در تابستان ۲۰۲۲

گالری هنری اسکونسی در دبی (Sconci Art Gallery)

اینجا، بهشتی برای علاقمندان به هنر بوده و منحصر به فردترین شاهکارهایی را درست در قلب دبی به نمایش می‌گذارد که توسط مجموعه‌ای از هنرمندان خلق شده‌اند. در این مکان می‌توانید شاهد آثاری از کارلو مورگانتی، آنتونیو کورپورا و بسیاری دیگر از هنرمندان باشید که قدمتشان عمدتا به اوایل قرن هفدهم بازمی‌گردد.

اگر می‌خواهید یک نقاشی را خریداری کنید، باید بگوییم گالری مشاورانی دارد که می‌توانند به شما در انتخاب درست کمک کنند. همچنین این گالری، میزبان نمایشگاه‌های بسیاری است که افق‌ دید شما را گسترش داده و بویژه، بهترین آثار هنری ایتالیایی را به معرض نمایش می‌گذارند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود حتما سری به برترین گالری‌های هنری در دبی بزنید.

سافاری تپه‌های شنی در دبی (Beyond the Dunes)

به بیابان‌های شنی دبی سفر کنید و در طول مسیر، با شگفتی‌های بی‌شماری روبرو شوید. Beyond the Dunes، تعریفی جدید و جذاب از یک سافاری در صحرای دبی ارائه داده و به گردشگران فرصتی طلایی برای سفر به دل صحرا ارائه می‌دهد، صرف نظر از اینکه عضو یک گروه بزرگ هستید یا قصد یک استراحت رمانتیک دونفره را دارید.

بعلاوه در این سافاری، شاهد کنسرت‌های زنده پرشور و جشن‌های سنتی و رقص‌هایی باشکوه و زیبا خواهید بود و از این رهگذر، شما و همراهانتان در محیطی غیرمتعارف به هم نزدیک‌تر شده و دوستانی صمیمی خواهید یافت. با سفر به تپه‌های شنی عربی و ورود به این قلمروی شگفت انگیز، می‌توانید شترسواری را تجربه کنید و همچنین فرصتی برای تماشای ستارگانی که در آسمان صاف و پاک بسیار نزدیک به نظر می‌رسند خواهید داشت. اگر هیجان بیشتری را طالب هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در این فضای بایر، در یک تور موتوری هارلی دیویدسون شرکت کنید و به دور از شلوغی‌های شهر، از محیطی وسیع و دنج لذت ببرید.

مرکز اسپا و لانژ ذن در دبی (Zen Lounge & Spa)

تمام خستگی گشت و گذار و سفر با تور دبی را، با مرکز اسپای Zen از وجودتان بزدایید. این مرکز اسپا، یک بهشت واقعی است که خدماتی درجه یک ارائه می‌دهد  و به ریلکس کردن و فاصله گرفتن از مشغله‌ها و استرس‌های زندگی روزمره بسیار کمک می‌کند.  در اینجا می‌توانید ماهیچه‌هایتان را با یک ماساژ حرفه‌ای نرم و آرام کنید و پوستتان را با یک درمان جوانسازی و یا خدمات اپیلاسیون، به طراوت و پاکی برسانید. در واقع این پناهگاه زیبا و آرام در مرکز شهر دبی، فضایی اغواکننده و جذاب برای تغذیه جسم و روح به شمار می‌آید.

 

رستوران‌های دارای ستاره میشلن دبی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۷ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران