راهنمای گردش، تفریح و خرید در مرکز خرید ابن بطوطه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای گردش، تفریح و خرید در مرکز خرید ابن بطوطه دبی

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که عملا برای جذب گردشگر حداکثری نقشه‌ی پیشرفتش را طرح‌ریزی می‌کند. برای چنین شهری که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود می‌بیند، داشتن چند مرکز خرید عالی از پیش‌نیازها محسوب می‌شود، اما این شهر کمی بیش از نیازش دارای مراکز خرید بسیار خوب است که گاهی بابت انتخاب از میانشان، آدم به دردسر می‌افتد. یکی از این مراکز خرید، مرکز خرید ابن بطوطه دبی است که امروز آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر با تور دبی حتما به این مرکز خرید جذاب بروید.

 


مرکزخرید ابن بطوطه


اسم این مرکز خرید برگرفته از ابن بطوطه ، جهانگرد و محقق معروف است که در صدها سال قبل، عمرش را به تحیقی و دیدن از کشورهای مختلف جهان گذراند. دومین مرکز خرید بزرگ جهان که در سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرده است، دلیل موجهی برای نام گذاری به این شکل داشته و آن هم طراحی خاص این مکان به حساب می‌آید.

 

بهترین تخفیف را در فستیوال خرید بازارهای روباز دبی تجربه کنید

 

 

 مرکزخرید ابن بطوطه

 


مرکزخرید ابن بطوطه به ۶ بخش کلی تقسیم می‌شود که هر کدامشان به نام یکی از کشورهایی است که این شخصیت بزرگ به آن‌ها سفر کرده بود. البته این تنها نا‌م‌گذاری صرف نیست، بلکه حال و هوا و طراحی داخلی هر کدام از این بخش‌ها نیز کاملا منطبق با کشور مورد نظر است. چین، ایران، مصر، تونس، آندلوس و شبه قاره هند. یک مجموعه بسیار زیبا و دیدنی که با طراحی خاصش جدا از خرید، شما را دعوت به گردش در راهروهای زیبایش می‌کند.

 


بخش چین


یکی از زیباترین بخش‌های این مرکز خرید به چین اختصاص دارد. با رنگ‌بندی قرمز و طلایی بی‌نظیر و ماکت کشتی خاصی که در وسطش قرار گرفته به همراه بازارچه‌ای که شبیه به محلی چینی‌هاست. جدا از بخش‌های مربوط به خرید، خود این محل یکی از جاهایی‌ست که همیشه تعداد زیادی را در حال سلفی گرفتن می‌بینید.

 

 

 بخش چین مرکز ابن بطوطه

 


بخش هند


این بخش با آن معماری خاص هندی اسلامی کاملا از دیگر بخش‌ها قابل بازشناساندن است. اما چیزی که در این بخش چشم همگان را به خود معطوف می‌کند، ساعت خاصی‌ست که به صورت فیلم طراحی شده و هر یک ساعت، طرح‌های چوبی داخلش که شامل اژدها و ققنوس می‌شوند، ساعت را به حضار نشان می‌دهد.

 

 از بازارهای سنتی دبی ارزان‌تر خرید کنید 

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


بخش ایران


وقتی وارد راه‌روهای بخش ایران می‌شوید، با طرح خاص کاشی‌کاری فیروزه‌ای، انگار به درون یکی از مساجد معروف ایران در دوران صدر اسلام برگشته‌اید. گنبد بی‌نهایت زیبایی برای این بخش طراحی شده که رستورانی در زیر آن قرار دارد و بهترین مکان ممکن برای صرف یک شام ایرانی، در دبی است.

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


بخش مصر


طراح‌های مصر باستان بر دیوارهای سنگی بخش مصر اگر چه شکوه و جلال جذابی دارد، اما به نسبت طرح‌های چند رنگ دیگر بخش‌ها، کمی کم روح‌تر به نظر می‌رسند. اما درست دراین بخش است که چندین و چند فروشگاه بسیار برجسته دنیا شعبه‌هایی را بازگشایی کرده‌اند.

 

 ۹ نکته مهم برای خرید بهتر از فستیوال حراج دبی

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


بخش تونس


هر چقدر که بخش چین با ترکیب قالب قرمز و رگه‌های طلایی خودنمایی می‌کند، در بخش تونس شما شاهد رنگ مرمرین سفید هستید که با قرمزی جذاب آذین شده. پنجره‌های شیشه‌ای چند رنگ، مراکز خرید متفاوت و شلوغ و رستوران‌هایی که غذاهای این کشور را پخت می‌کنند از دیگر جذابیت‌های بخش تونس مرکز خرید ابن بطوطه به حساب می‌آیند.

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


بخش آندولس


و در نهایت کوچک‌ترین بخش این مرکز خرید که با طرحی زیبا در وسط اگر چه وسعت چندانی ندارد، اما به واسطه زیبایی‌ها و فروشگاه‌های متفاوتی که در آن احداث شده، جلوه‌ای متفاوت به کلیت مجموعه داده است.

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


فروشگاه‌ها مرکز خرید ابن بطوطه


در نهایت اما این مکان یک مرکز خرید است و در این زمینه نیز ابن بطوطه به شدت خوش می‌درخشد. تنوع فروشگاه‌های این مکان بسیار بالاست و تنها مختص به پوشاک نیست و از انواع جواهرات و پوشاک تا تجهیزات الکترونیک، اسباب بازی و حتی کتاب فروشی نیز در آن پیدا می‌شود. نکات مهمی در این مورد وجود دارد که باید حتما لحاظ کنید؛ مرکز خرید ابن بطوطه محلی ارزان برای خرید نیست و بسیاری برندهای معتبر جهانی در آن حضور دارند، اما برندهای خیلی لوکس با قیمت‌های عجیب کم‌تر در آن به چشم می‌خورد.

 

 معرفی بهترین فروشگاه‌های اسباب‌بازی در دبی 

 


کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید ابن بطوطه


همانطور که گفتیم، در بخش‌های مختلف این مرکز خرید می‌توانید رستوران‌های با غذا و حال و هوای همان کشور را مشاهده کنید که همه از جمله رستوران‌های بسیار خوب به شمار می‌آیند. با این حال هنوز هم می‌توانید رستوران‌های اروپایی، کافه‌های معروف و غذاخوری‌های مختلف را در این مرکز خرید پیدا کنید.

 

 رستوران‌هایی عجیب و خاص در دبی برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز همراه با کمی ماجراجویی

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

 


مراکز تفریحی


مرکز خرید ابن بطوطه دبی چندین بخش تفریحی عالی دارد که یکی از آن‌ها Fun City در آندولس است که یک پارک بازی عالی محسوب می‌شوند. مجموعه سینمایی Nova نیز در این مکان واقع شده، یک سالن بولینگ عالی و چند مرکز کوچک و بزرگ دیگر نیز برای تفریح گردشگران در این مکان در نظر گرفته شده است.

 

 

مرکز خرید ابن بطوطه

۰۵ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران