معرفی ریورلند دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی ریورلند دبی

ریورلند دبی تنها بخشی از مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی (Dubai Parks and Resorts) است که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌جا دیدن نمایید. منطقه‌ای زیبا که به شکل شهرهای قدیمی ساخته شده و یک کانال آبی از میانش می‌گذارد. زیبایی این مکان در کنار دسترسی آن‌جا به چند تا از مهم‌ترین تم‌پارک‌های دبی باعث شده تا ریورلند جزو جاهای پرطرفدار دبی در میان گردشگران باشد. در این نوشته به طور کامل این جاذبه‌ی گردشگری را معرفی خواهیم کرد و از ویژگی‌های آن‌جا برایتان می‌گوییم.

 

بخش‌های مختلف ریورلند دبی

اگر در تور دبی به دنبال جایی هستید که همراه با خانواده خود، به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید، مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی که از چند تم پارک تشکیل شده، انتخابی مناسب خواهد بود. البته هر کدام از این تم پارک‌ها دارای یک بلیط ورودی نسبتا گران هستند، اما در مان بدو ورود به این منطقه، شما می‌توانید به صورت رایگان از ریورلند دبی دیدن کرده، در آن‌جا به گردش و عکاسی بپردازید و در صورت نیاز، به سراغ پارک مد نظر خود بروید. این بخش از مجموعه به چهار منطقه مختلف تقسیم بنده شده که به شرح زیر هستند:

شبه جزیره

طراحی شبه جزیره شبیه به معماری قرن نوزدهمی ایتالیا است و در آن یک پل زیبا می‌بینید که دو بخش پارک را به هم متصل می‌کند. شبه جزیره، زیباترین نقطه از ریورلند دبی محسوب می‌شود که دور تا دور آن را رودخانه در بر گرفته و فستیوال‌ها و کنسرت‌های مختلفی که به صورت رایگان در دبی برگزار می‌شود، همگی در این منطقه اجرا خواهند شد.

در کنار رودخانه شما رستوران‌های معروف دبی مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی، از جمله رستوران ECCO Pizza and Pasta را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید در کنار رودخانه قدم زده و همان طور که گفتیم، در کنار زیبایی‌های ریورلند به عکاسی بپردازید. البته جذابیت‌های شبه جزیره تنها به همین پل ختم نشده و چند بنای دیگر نیز با الهام از معماری تاریخی اروپا ساخته شده‌اند و همچنین در آن‌جا یک پارک کوچک مخصوص کودکان نیز وجود دارد.

عکس: wmeglobal.com

 

دروازه هند

دروازه هند، خیابان‌های رنگارنگ و تمثیل‌های هندی را به مرکز دبی آورده است. در این بخش از ریورلند دبی همیشه صدای موسیقی هندی که به صورت خیابانی نواخته می‌شود به گوش می‌رسد و البته رستوران‌های آن‌جا نیز غذاهای تند و خوشمزه هندی را به فروش می‌رسانند. دکورهای جذابی در دروازه هند برای عکاسی وجود دارد و همچنین اگر بخواهید به پارک معروف بالیوود دبی بروید نیز باید از این جا بلیط تهیه کرده و وارد شوید.

رژه‌های معروف، انجام نمایش‌های رقص خیابانی و خیلی چیزهای دیگر هستند که باعث می‌شوند، دروازه هند از خیلی جهات، بهترین نقطه از ریورلند به حساب بیاید.

 

هتل آتلانتیس د پالم دبی

عکس: riverlanddubai.com

 

بوردواک

در بخشی دیگر از ریورلند دبی، این بار خیابان‌های تاریخی دهه ۱۹۵۰ آمریکا شبیه سازی شده است و به جای درامرهای هندی افرادی که به تردسی می‌پردازند و یا موسیقی جز می‌نوازند، در آن‌جا مشاهده می‌شود. به طور مشخص، رودواک بازسازی بخش‌هایی معروف از کالیفرنیا به حساب می‌آید و حتی درختان نخل معروف آن‌جا نیز در این محل کاشته شده‌اند. البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای این مکان، ورودی تم پارک موشن گیت است که از محبوب‌ترین تم پارک‌های دبی به حساب آمده و بازی‌های هیجان انگیز فوق‌العاده‌ای دارد.

رستوران‌ها و کافه‌های این محل نیز همگی دارای تم آمریکایی هستند. از کافه‌هایی که بستنی و مارشملو بسیار بزرگ به فروش می‌رسانند تا بوفه‌هایی که به فروش تورتیلا مشغولند. البته معروف‌ترین کافه رستوران در این محل TGI Fridays بوده که طرفداران زیادی در دبی دارد.

عکس: dubaiparksandresorts-tickets.com

 

دهکده فرانسوی

اگر شبه جزیره شبیه دهکده‌های ایتالیایی است، این دهکده کاملا شبیه به مناطق خارج از شهر فرانسه شباهت دارد. قرار گیری در بخشی دیگر از ریورلند دبی و ترکیب دکورهای سنگی با رودخانه، به این مکان زیبایی دوچندانی داده است. برای مثالف بخشی از دهکده فرانسوی همچون خانه‌های قدیمی قرون وسطایی درست شده و دارای آسیاب‌های آبی هستند که آب رودخانه پره‌های آن‌ها را به چرخش در می‌آورد. جدا از عکاسی، قدم زدن و بازی بچه‌ها، دهکده فرانسوی بهترین جا در ریورلند دبی برای خرید سوغات از مجموعه نیز به حساب می‌آید. همچنین یک گالری هنری نیز در آن‌جا وجود داشته که نقاشی‌ها و کارهای هنری مختلفی را به نمایش می‌گذارد.

این مکان نیز دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی‌ست و همچنین تنها بار در منطقه را نیز میزبانی می‌کند. همچنین اگر اهل رستوران‌های زنجیره‌ای هستید، می‌توانید برای صرف غذا در Olive Garden یا مک دونالد یا برای سفارش انواع نوشدینی در دهکده فرانسوی به کافه استارباکس بروید.

 

معرفی تفریح های دبی

عکس: verdaus.com

 

چطور به ریورلند دبی برویم؟

همان طور که گفتیم، ریورلند دبی دبی در مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی قرار گرفته است. این محل حدودا ۴۰  دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله داشته و سریع‌ترین راه برای رسیدن به آن‌جا از طریق تاکسی و ماشین است اما شما می‌توانید با انواع وسایل نقلیه عمومی نیز به آن‌جا بروید.

اگر در داون تاون دبی اقامت دارید، راحت‌ترین راه برای شما این است که ابتدا به مترو رفته و در ایستگاه ابن بطوطه از مترو خارج شوید. سپس در خروجی نزدیک مرکز خرید، اتوبوس‌هایی که به مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی می‌روند را مشاهده خواهید کرد. این اتوبوس‌ها شما را مستقیما به ورودی ریورلند خواهند برد. البته اگر از این مسیر حرکت کنید، به جای ۴۰ دقیقه، احتمالا چیزی نزدیک به ۹۰ دقیقه در راه خواهید بود اما با هزینه‌ی بسیار کم‌تری نسبت به تاکسی به آن‌جا خواهید رسید.

عکس: dubaiparksandresorts-tickets.com

 

هتل نزدیک به ریورلند دبی

Lapita هتلی ۵ ستاره با تم پلینزی است که درست در کنار ریورلند قرار گرفته و انتخابی عالی برای خانواده‌ها به حساب می‌آید. این هتل دارای اتاق‌ها و سوییت‌های متنوع بوده و مهمانانی که در آن‌جا اقامت خواهند داشت، می‌توانند از تخفیف‌های ۳۰ درصدی برای ورودی تم پارک‌های مجموعه استفاده کنند. همچنین اگر در زمان‌های خاص از سال مخصوصا سال نو میلادی به این محل بروید، می‌توانید در جشن‌های بزرگی که هتل Lapita برگزار می‌کند، شرکت کنید. این هتل دارای فضایی بسیار شیک، استخر اختصاصی، رستوران‌های عالی و امکاناتی عالی بوده و در کل از بهترین هتل‌های ۵ ستاره دبی به حساب می‌آید.

 

ابوظبی یا دبی، کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

عکس: timeoutdubai.com

 

امکانات موجود در ریورلند دبی

با توجه به این که تمامی تم پارک‌های داخلی مجموعه دارای امکانات متعددی هستند، برای خود ریورلند دبی‌ امکانات آنچنانی در نظر گرفته نشده است. غیر از رستوران‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، این مکان دارای چند دستگاه خود پرداز، یک مرکز کمک‌های اولیه، امکانات لازم برای افراد با معلولیت‌های جسمی از جمله ویلچر است. همچنین شما می‌توانید برای خردسالان کالسکه اجاره کرده و حتی این کالسکه را به تم پارک‌های مجموعه نیز ببرید و در پایان به دفتر برگردانید. یکی از مشکلات این محل، نبود سرویس بهداشتی عمومی است.

عکس: holidify.com

 

نکاتی که درباره ریورلند دبی باید بدانید

  • ورودی ریورلند دبی رایگان است و در هیچ یک از بخش‌ها، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.
  • اگر قصد عکاسی در ریورلند دبی را دارید، بهتر است صبح کمی زودتر به این مجموعه بروید که درگیر شلوغی این پارک نشوید. ریورلند دبی دارای محبوبیت بالایی بوده و هر روز جمعیت زیادی به آن‌جا مراجعه می‌کنند.
  • ریورلند دبی یکی از جاهای پرطرفدار در شب سال نو میلادی نیز محسوب می‌شود و از آن‌جا می‌توانید آتش بازی بزرگ مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی را تماشا کنید.
  • بیش از ۵۰  کافه و رستوران برای این محل در نظر گرفته شده که غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی را سرو می‌کنند.

 

گشت و گذار در محله الفهیدی دبی

عکس: twitter.com

 

  • آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai
  • شماره تماس: 009718002629464

 

منبع

 

۲۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران