معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

درست است که شهر دبی، شما را با ساختمان‌های لوکس، رستوران‌های بی نظیر و سرگرمی‌های فراوان غافلگیر می‌کند، اما آیا می‌دانستید که این خطه بابت غذاهای خیابانی‌اش نیز بسیار شهرت دارد؟ بنابراین در سفر با تور دبی بهترین امکانات شکم گردی را در اختیار خواهید داشت و خاطراتی خوش از طعم انواع ساندویچ‌ها، فلافل‌ها و سایر غذاهای لذید را با خود به خانه خواهید برد. اگر کنجکاو شده‌اید، با ما همراه شوید تا با برخی از بهترین غذاکده‌های خیابانی در دبی آشنا شویم.

 

Sultan Dubai Falafel

این غذاکده که در جاده المراقبات در دیره واقع شده، بهترین فلافل‌های فلسطینی و هوموس شهر را سرو می‌کند. فلافل‌های بی‌نظیری که حاوی جعفری، گشنیز و شوید هستند و به خوبی سرخ شده‌اند قطعا شما را به وجد می‌آورند. در ضمن می‌توانید لوبیا فاوا، سس چیلی (شاتا)، ترشی، بادمجان سرخ شده و گل کلم را نیز سفارش دهید.

 

۷ غذای عربی فوق‌العاده در دبی

Falafel Alzaeem

این غذاکده خیابانی در کنار فلافل‌های لذیذ و سایر خوراکی‌ها، نان‌هایی تازه به سبک اورشلیم را طبخ و سرو می‌کند که با انبوهی از کنجدهای تازه ترد پوشانده شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم یک تکه از این نان‌های تازه را با مقداری پنیر، فلفل قرمز، ادویه‌های زآاتار و تخم مرغ‌های آب پز امتحان کنید و از این ترکیب شگفت زده شوید. گفتنی است این غذاکده را در جاده الدوحه، در منطقه هور العنز پیدا خواهید کرد.

Sind Punjab

این غذاکده که در بازار مینا دبی واقع شده، خوراک مرغ پنجابی سرو می‌کند و از دهه ۷۰مورد علاقه جامعه محلی هندی در این شهر بوده است. این غذا شامل مرغ‌های ترش به سیخ کشیده شده‌ای است که روی ذغال کباب می‌شوند تا طعم دودی و لذیذی پیدا کنند. از دیگر غذاهای محبوب در این مکان می ‌وان به مرغ کره‌ای اشاره کرد که همراه ماسالا چنای تند و نانهای پاراتای تازه ارائه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار اینها، یک لاسی که نوعی نوشیدنی تهیه شده از ماست است را نیز امتحان کنید.

Rangoli

این رستوران گیاهی هندی و قدیمی در محله کراما قرار دارد و خانواده‌های هندی که به اینجا رفت و آمد می‌کنند، عاشق خوردن پانی پوری‌های این غذاکده هستند. این خوراک از ترکیب کره‌های یک تکه (پوری)، خمیر ترد، ماش، آب چیلی تند (پانی)، چاتنی خرما و تمر هندی تهیه می‌شود و طعمی تند و شیرین دارد. بعلاوه برنج‌های دم کشیده تند با انبه خام و چاتنی، سیب زمینی تند و نان بادام زمینی و همچنین جلبی از دیگر غذاهای پرطرفدار این غذاکده به شمار می‌آیند.

 

هزینه غذا در دبی برای تمامی بودجه‌ها

Hor Al Anz Bakery

این بیکری کوچک افغانستانی/ پاکستانی که در هور العنز واقع شده و در سراسر دبی قدیم شهرت دارد، نان‌های داغ را همراه خورش عدس تند سرو می‌کند و می‌توانید آنها را در فضای سرپوشیده و یا کنار اجاق‌های سوزان فضای بیرونی صرف کنید. بعلاوه می‌توانید این نان‌های خوش طعم را با پنیر خامه‌ای و زآاتار یا عسل و پنیر تجربه کنید.

Al Habasha Ethiopian

این غذاخوری، غذاهای اصیل اتیوپیایی را در منطقه ابوحیل دیره ارائه می‌دهد. صاحب این غذاکده، مواد اولیه‌ای مانند کره و نان سنتی تخمیر شده اینجرا را از کشور خود تهیه می‌کند. اگر گذارتان به این مکان افتاد، توصیه می‌کنیم حتما خورش مرغ قرمز آتشین (doro wat) را امتحان کنید. این خورش، غذای ملی اتیوپی است و مستقیما با ملاقه روی نان اینجرای تخمیر شده اسفنجی ریخته می‌شود. و گفتنی است این غذا بدون کارد و چنگال سرو می‌شود.

البته گزینه‌های زیادی برای گیاه خواران نیز در این مکان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به میسیر (عدس) و شیرو (خورش نخود) اشاره کرد. در پایان نیز می‌توانید از طعم قهوه دم کرده در مینی فنجان‌های جذاب لذت ببرید.

 

گرانقیمت‌ترین غذاهای رستوران‌های دبی

Foul Abo Al Abbas

این کافه تریای سودانی در کراما، بیش از ۲۰ سال قدمت دارد و منویی فوق العاده را ارائه می‌دهد. اما تخصص اصلی این مکان در طبخ لوبیای فاوا است. گفتنی است این غذا در سراسر خاورمیانه یافت می‌شود، اما سودانی‌ها اغلب تکه‌های پنیر سفید مشابه فتا را به آن می‌‌افزایند و در کنار نان سامون به جای نان پیتا سرو می‌کنند. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم یک بشقاب سوسیس سودانی نیز سفارش دهید که با سس بادام زمینی تند ارائه می‌شود و اگر می‌خواهید کمی از تندی این غذا بکاهید، حتما یک نوشیدنی خوشمزه و ترش کارکاده نیز در کنار آن میل کنید.

Spice Souk cafeteria

این کافه تریا که درست در پشت بازار ادویه در دیره واقع شده، رول‌های تخم مرغی را ارائه می‌دهد که طرفداران بسیاری دارند. این غذا در واقع یک نوع املت است که با فلفل دلمه‌ای طبخ می‌شود و سپس روی یک لایه نان پاروتا که به پنیر خامه‌ای و داکوس آغشته شده ریخته می‌شود. البته برخی مشتریان ترجیح می‌دهند مقداری چیپس عمان که شامل سیب زمینی تند هستند را نیز به این رول اضافه کنند. این غذا همراه با یک چای داغ بسیار می چسبد. این چای سیاه، همراه شیر و شکر و هل دم می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

Shiraz Nights

اینجا یک پاتوق عالی و محلی برای عاشقان شاورما است. این غذاکده که در منطقه Baniyas دیره و دیوار به دیوار رستوران قدیمی حاتم طائی واقع شده، با این رستوران در رقابت است. هر چند مشتریان وفادار خود را دارد که در کنار پیشخوان شاورما صف می‌کشند و منتظر شاورمای مرغ پیچیده شده در لایه‌های نازک نان ایرانی هستند.

در ضمن اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید شاورمای تند که به سس فلفل قرمز آغشته است را سفارش دهید. در کنار این‌ها می‌توانید از طعم گوارای نوشیدنی‌های میوه‌ای برخوردار شوید. همچنین برخی مشتریان غذایشان را به پارک نایف که در این حوالی است می‌برند و ضمن صرف غذا، از طبیعت اطراف و نقاشی‌های دیواری این محدوده لذت می برند.

Sadaf Iranian Sweets

این غذاکده ایرانی، گنجینه‌ای از طعم‌های شگفت انگیز ایرانی را به مخاطبان هدیه می‌دهد. برخی غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های اصیل میوه‌ای، بستنی کشدار ایرانی با خلال پسته و تهیه شده از مرغوب‌ترین زعفران، تارت‌های شیرین، فالوده و شیرینی مربایی با پسته، آجیل و البته نان‌های سنگک سنتی با پنیر تازه ایرانی همراه با گردو و سبزیجات از پرطرفدارترین خوراکی‌های این غذاکده هستند.

 

بهترین رستوران‌های دبی با منظره دریا

Al Rajwah

در مورد این نگین پنهان که در قلب Bur Dubai قرار دارد باید گفت که میزبان انواع خوراکی‌ها تنقلات خوش طعم است که همگی زیر ۲۰ درهم هستند و مشتریان بسیاری به اینجا رفت و آمد دارند. و در نهایت اگر به شکم گردی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با سایر گزینه‌های غذاخوری محبوب در این شهر، مقاله برترین رستوران‌های دبی در سال ۲۰۲۱ را نیز مطالعه کنید.

۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران