معرفی تفریح های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی تفریح های دبی

شهر زیبا و ساحلی دبی با تفریحات متنوع، مدرن و پیشرفته خود توانسته در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود. به طوری که قطب گردشگری در خاورمیانه به شمار آمده و گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۵ قصد جذب ۲۵ میلیون بازدید کننده را دارد. همه ما دبی را با تفریحات لوکس و مدرن آن می‌شناسیم که هر فردی با هر سلیقه و علاقه‌ای می‌تواند در این شهر تفریح مورد علاقه خود را پیدا کرده و از سفر خود لذت ببرد. تفریح‌ های دبی به قدری متنوع و زیاد هستند که به احتمال زیاد برای همراه شدن با همه آن‌ها وقت کافی در سفر نخواهید داشت، از همین رو ما در این مقاله تصمیم دارید نگاهی به اصلی‌ترین تفریحات آن داشته و با اطلاعات کامل شما را آماده سفری عالی و به یادماندنی به این شهر زیبا و توریستی کنیم.

 

تفریحات هیجان‌انگیز دبی

دبی بیش از هر چیز دیگری با تفریحات هیجان‌انگیز خود شناخته می‌شود. به طوری که به مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به آدرنالین و هیجان تبدیل شده است. اگر شما نیز اهل هیجان هستید و حسی به نام ترس ندارید! حتما این تفریح‌ها را در تور دبی تجربه کنید:

شنا با کوسه‌ها در آکواریوم دبی

آکواریوم دبی که در مرکز خرید بزرگ دبی قرار دارد، یک مخزن آب ۱۰ میلیون لیتری است که بیش از ۳۳۰۰۰ جانور آبزی متنوع را از جمله یکی از غول پیکرترین کروکودیل‌های جهان در خود جای داده است. همچنین موجودات دریایی در هر اندازه و نوعی را می‌توانید از سطح زیرین تونلی به طول ۴۸ متر ببینید. اما اگر به اندازه کافی شجاع هستید، می‌توانید در این مکان به شنا با کوسه‌ها رفته و تجربه غواصی را به دست آورید. این قطعا یکی از فراموش نشدنی‌ترین خاطرات زندگی شما خواهد بود.

عکس:alnahditravels.com

 

بالن‌سواری بر فراز آسمان دبی

از دیگر تفریح های دبی که قطعا مورد توجه علاقه‌مندان به هیجان خواهد بود، بالن‌سواری است. با این بالن‌ها شما می‌توانید به ارتفاع تقریبا ۱۵۰۰ متری رفته و از آنجا به تماشای چشم‌اندازی زیبا از آسمان‌خراش‌های دبی و بیابان‌های دبی بپردازید.

 

گشت و گذار در محله الفهیدی دبی

عکس: tripadvisor.co.uk

 

پرواز با هلیکوپتر‌ بر فراز شهر دبی

بدون اغراق می‌توان ادعا کرد نفس‌گیرترین خط افق جهان اکنون متعلق به دبی است. بنابراین از جمله تفریح‌هایی که در سفر با تور دبی در انتظار شما خواهد بود، پرواز با هلیکوپتر و تماشای مناظری از جزایر نخل جمیرا، هتل برج العرب و تالاب‌های راس الخور و ... است.

عکس: alnahditravels.com

 

زیپ لاین بر فراز مارینا دبی

یکی از چشمگیرترین و هیجان‌انگیزترین زیپ لاین‌های شهری جهان Xline نام داشته و در شهر دبی قرار دارد. این طولانی‌ترین زیپ‌لاین شهری جهان است که برای تجربه آن باید از روی سکوی پرتاب ۱۷۰ متری در یکی از برج‌های سمت مارینا دبی آغاز شده و در مرکز خرید دبی مارینا به پایان می‌رسد. طول این زیپ لاین یک کیلومتر بوده و سرعت هیجان انگیز ۸۰ کیلومتر در ساعت را با آن تجربه خواهید کرد.

 

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی برای عروسی در دبی

عکس: xdubai.com

 

چتربازی بر فراز جمیرا پالم دبی

وقتی صحبت از تفریح های دبی برای بالا بردن آدرنالین خون می‌شود، چتربازی به عنوان اولین گزینه به ذهن می‌رسد. چرا که در در این تفریح بی‌نظیر شما را با هواپیما به ارتفاع ۱۳۰۰۰ پا بالاتر از دریا برده و سپس با چتر بازی بر فراز جزیره جمیرا پالم به سمت پایین فرود خواهید آمد. مطمئناً این یکی از گران‌ترین فعالیت‌های ماجراجویی دبی است که اگر بودجه و البته جرات کافی برای این کار دارید، حتما باید امتحان کنید.

عکس: rendezvous-dubai.com

 

تفریح در پارک‌های آبی دبی

اگر هم به دنبال هیجان و هم به دنبال تفریحات آبی به صورت یکجا هستید و قصد سفر خانوادگی به دبی را دارید، رفتن به پارک‌های آبی می‌توانند گزینه‌ای عالی برای سرگرم شدن شما در سفر به دبی باشند. پس نمی‌توان در مورد تفریح های دبی صحبت کرد اما نامی از پارک‌های آبی آن نیاورد. از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های آبی دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما می‌توانید در این پارک‌های آبی کودکان خود را در استخرهای مخصوص کودکان قرار داده و خود با خیال راحت به تفریح و سرگرم شدن بپردازید.

عکس: holidify.com

 

تفریحات آبی دبی

با توجه به اینکه دبی شهری ساحلی به شمار می‌آید، از جمله پرطرفدارترین تفریحات آن مربوطه به تفریحات آبی خواهد بود. این تفریحات از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید بسته به شرایط گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و لحظاتی شاد و به یادماندنی برای خود خلق کنید. از جمله دوست داشتنی‌ترین این موارد عبارتند از:

  • جت اسکی سواری
  • کایت سواری
  • فلای بورد سواری
  • قایق‌سواری
  • غواصی
  • سوار شدن به کشتی آبی Sea Breacherو شنا همچون دلفین‌ها در دریا

البته که این‌ها تنها بخش کوچکی از سرگرمی‌های آبی بوده و از دیگر تفریح های دبی در این دسته می‌توان به پاراسلینگ، شنا، حمام آفتاب و ... نیز اشاره کرد.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: pursueit.ae

 

موزه‌گردی در دبی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند دبی شهری بدون موزه بوده و از جذابیت‌هایی در این دسته بی‌دریغ است. اگر شما نیز بر این باور هستید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید و دبی هر آنچه را که از یک شهر توریستی انتظار دارید را به صورت تمام و کمال در اختیار شما قرار می‌دهد. پس اگر در بین تفریح های دبی به دنبال بازدید از موز‌ه‌های جذاب آن هستید، پیشنهاد می‌دهیم حتما سری به دو مکان زیر بزنید:

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی یک مکان دیدنی در دبی است که نگاهی جذاب به تاریخ تأسیس و فرهنگ امارات داشته و از همین رو مقصدی عالی برای آشنایی با تاریخ دبی و همسایگان آن است. این موزه دارای بخش‌های مختلفی است که رویدادهای مهم تاریخ را که منجر به شکل‌گیری اتحاد امارات ‌شده‌اند را به تصویر می‌کشد.

عکس: archdaily.com

 

موزه آینده دبی

وقتی صحبت از موزه‌گردی می‌شود همه افراد انتظار مکانی با اشیا قدیمی و تاریخی را دارند.اما دبی مثل هر چیز دیگری در این مورد نیز منحصر به فرد بوده و با تاسیس موزه‌ای به نام موزه آینده دبی نگاهی علمی و جامع به آینده دبی و پیشرفت‌های احتمالی آن دارد. پس اگر قصد سفری کوتاه در زمان را به آینده دارید، بازدید از این موزه را در دبی هرگز از دست ندهید.

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

عکس: en.wikipedia.org

 

خرید کردن در دبی

با اختلاف یکی از محبوب‌ترین تفریح های دبی در بین گردشگران این شهر توریستی خرید کردن و گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید لوکس و مدرن آن هستند. به طوری که امکان ندارد اهل خرید کردن باشید اما به مراکز خرید آن سر نزنید. مراکز خرید دبی به شکلی کاملا جذاب طراحی شده و معروف‌ترین برندهای بین‌المللی لاکچری و گران قیمت را در خود جای داده‌اند. علاوه بر آن این مکان‌ها برای تفریح، رستوران گردی، رفتن به سینما، نشستن در کافه‌های دبی و همچنین لذت خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های زنجیره‌ای بسیار مناسب هستند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید دبی به قرار زیر هستند:

  • دبی مال (Dubai Mall)
  • وافی مال (WAFI Mall)
  • نخیل مال (Nakheel Mall)
  • سیتی سنتر دیره (City Centre Deire)
  • مرکز خرید سیتی واک (City Walk)
  • مارینا مال دبی (Dubai Marina Mall)
  • دبی هیلز مال (Dubai Hills Mall)
  • و ...

علاوه بر موارد فوق توصیه می‌کنیم هرگز فرصت رفتن به بازارهای سنتی دبی را نظیر بازار طلا، بازار ادویه دبی، بازار عطر و همچنین سوک مدینات که بازاری معاصر با موسیقی زنده و فضایی پرهیاهو است را از دست ندهید.

عکس: thetasklab.com

 

تفریح در سواحل دبی

البته که نمی‌توان در مورد تفریح های دبی صحبت کرد اما اشاره‌ای به سواحل زیبا و بی‌نظیر آن نکرد. چرا که دبی دارای موقعیت ساحلی بوده و یکی از اصلی‌ترین تفریحات آن که دلیلی برای انتخاب تور دبی توسط گردشگران است، سواحل زیبای آن هستند. مهم نیست به دنبال مکانی برای شنا، حمام آفتاب یا تفریحات پرجنب و جوش همچون قایق‌سواری، جت اسکی و ... هستید؛ در هر صورت سواحل دبی می‌توانند برای شما مکانی ایده‌آل و سرگرم‌کننده به شمار آیند. از جمله توریستی‌ترین سواحل دبی که توسط خانواده‌ها، زوج‌ها و حتی مسافران مجرد ترجیح داده می‌شوند، عبارتند از:

  • پارک ساحلی الممزار (Al Mamzar Beach Park)
  • ساحل سفید (White Beach)
  • ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)
  • ساحل سانسِت (Sunset Beach)
  • ساحل جی بی آر (JBR Beach)

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در دبی

عکس: bayut.com

 

تجربه سافاری و شترسواری در بیابان‌های دبی

اگر به دنبال تفریحی ماجراجویانه و البته سرگرم کننده هستید که در کمتر جایی فرصت تجربه آن را خواهید داشت ما به شما سافاری و شترسواری در بیابان‌های دبی را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که دبی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای بیابان‌های کویری فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیری است که با در اختیار قرار دادن یک ماشین جیپ و یا شتر می‌توانید به گشت و گذار در آن‌ بپردازید و البته عکس‌های بسیار زیبایی را از خود به یادگار بگذارید. سافاری در دبی معمولا با فعالیت‌های سنتی بادیه نشینان مانند رقص شکم، رقص آتش و غیره به اتمام رسیده و شما را شیفته خود خواهد کرد.

عکس: dubaievasion.com

 

تفریح در تم پارک IMG Worlds of Adventure دبی

IMG Worlds of Adventures اولین و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی سرپوشیده در جهان است که وسیله‌های تفریحی و سواری‌های هیجان‌انگیز بسیاری را در خود جای داده است. به طوری که گفته می‌شود روزانه بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از اینجا بازدید می‌کنند. این مگا پارک دارای چهار بخش مجزا با تم‌های متفاوت است که هر کدام از آن‌ها از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بوده و شما را شیفته خود خواهند کرد. این مجموعه جذاب و سرگرم‌کننده هم برای تفریح بزرگسالان و هم کودکان مناسب بوده و شما با هر رده سنی می‌توانید تفریح مناسب خود را پیدا کرده و از آن لذت ببرید.

عکس: klook.com

 

بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی

البته که در میان تفریح های دبی یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بخش اصلی زمان خود را به آن اختصاص دهید، بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. جاهای دیدنی دبی بسیار متفاوت بوده و اغلب مکان‌هایی مدرن و منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال از تماشای برج‌های بلند این شهر نظیر العرب و برج خلیفه گرفته تا خوردن وعده غذایی هیجان‌انگیر در Dinner In The Sky در ارتفاع ۵۰ متری به حالت معلق در هوا همگی می‌توانند از تفریحات خاصی باشند که در کمتر جایی فرصت تجربه آن‌ها را خواهید داشت. از دیگر موارد می‌توان به تفریح زمستانه اسکی در گرمای دبی! و همچنین بازدید از باغ گل‌های دبی (Dubai Miracle Garden) با بیش از ۵۰ میلیوم گل اشاره کرد. البته که این تمام ماجرا نبوده و شما می‌توانید کودکان خود را به لگولند دبی برده و حتی در خیابان‌های سطح شهر به گشت و گذار بپردازید.

عکس: housing.com

 

چنانچه تفریح های دبی برای شما جذاب و سرگرم‌کننده بودند، همین حالا می‌توانید برای رزرو تور دبی در تاریخ دلخواه خود اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تورها و قیمت آن‌ها از طریق یکی از پل‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

منبع

 

۱۴ آبان ۱۴۰۲

نظرات کاربران