معرفی برترین گالری‌های هنری در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی برترین گالری‌های هنری در دبی

بی جهت نیست که دبی، به پایتخت هنری خاورمیانه شهرت دارد. این شهر، صدها گالری را در خود جای داده که عمدتا به معرفی شاهکارهایی از هنرمندان این کشور و نیز هنرمندان بین‌المللی می‌پردازند. واقعیت این است که گالری‌های هنری دبی می‌کوشند ضمن حفظ فرهنگ محلی و ارائه آن، مخاطبان را در معرض کارهای مهیج معاصر قرار دهند. این گالری‌ها، همواره از جالب‌ترین مجموعه‌های هنرهای زیبا در زمینه‌های مجسمه سازی، فیلم، عکس و سایر رسانه‌های خاورمیانه استقبال و تجلیل کرده و به اهمیت تاریخی‌شان واقف هستند. چه خوب است که با هم به گشت و گذار در میان برترین گالری‌های هنری این کشور برای گردشگران تور دبی بپردازیم.

 

Lawrie Shabibi

این گالری، که جزو گالری های برتر دبی نیز هست، همیشه میزبان نمایشگاه‌های خلاقانه است و تیمی عالی مسئول برگزاری یک تور سریع و ارائه اطلاعات کافی به بازدیدکنندگان هستند. بعلاوه، در این مکان به طور مداوم جلسات بحث و گفتگو برگزار می‌شود. از جمله هنرمندان صاحب نامی که در این گالری به ارائه آثارش پرداخته شده است، می‌توان به اسد فاولول اشاره کرد.

 

 گردشی فراموش نشدنی در باغ گل دبی

آدرس: Al Quoz 1, Al Serkal Avenue - Dubai - United Arab Emirates

The Empty Quarter

این مکان، تنها گالری در دبی است که به طور خاص به ارائه آثار عکاسی از سراسر جهان اختصاص دارد و البته علاقه خاصی به خاورمیانه دارد. هدف این گالری، گسترش درک و قدردانی از عکاسی به عنوان یک رسانه هنری است. از مشهورترین هنرمندان داخلی و بین المللی که این گالری به ارائه آثارشان پرداخته می توان به استیو مک کوری، برونو باربی و مارک ریبو اشاره کرد.

آدرس: Gate Village 02 Sheikh Zayed Road, DIFC, Trade Centre Dubai, Dubai, United Arab Emirates

Jameel Arts Centre

کانون هنر جمیل، سازمانی مستقل است که از هنر و میراث خاورمیانه پشتیبانی می‌کند. این گالری که در داخل یک ساختمان سفید و روشن متشکل از سازه‌های مکعبی با پنجره‌های بزرگ مشرف به آب‌های نهر دبی واقع شده، میزبان نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی هنرمندانی مانند چیهارو شیوتا بوده است. این مرکز همچنین دارای چندین باغ، یک کتابخانه مملو از کتاب، پایان نامه‌ها و پرونده‌های آثار هنرمندان به دو زبان انگلیسی و عربی و یک آمفی تئاتر در فضای باز گسترده است که میزبان کنسرت‌ها و نمایش فیلم هاست. در نهایت، شما می‌توانید با رفتن به کافه این مرکز و برخورداری از خوراکی‌های خوشمزه و سالم بازدید خود را کامل کنید.

 

جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

آدرس: Jaddaf Waterfront, Bur Dubai Dubai, Dubai, United Arab Emirates

Custot Gallery Dubai

این گالری که در سال ۲۰۱۶ توسط استفان کوستو تاسیس شد، به ترویج هنر مدرن و معاصر در خیابان السرکال می‌پردازد و آثار هنرمندانی نظیر ژان دوبوفه، نیکولاس د استائل، پابلو رینوزو و برنارد ونت را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان همچنین، می‌توانند آثار هنرمند فرانسوی فابین وردیر و همچنین عکس‌های کمیاب عکاس بریتانیایی نیک برانت را ببینند. این آثار دنیای طبیعی آفریقای شرقی را به تصویر می‌کشد که به دلیل آثار مخرب بشر در حال نابودی است.

آدرس: Al Quoz Dubai, Dubai, United Arab Emirates

Carbon 12

این گالری که توسط یک زن و شوهر به نام‌های کوروش نوری و نادین ناتزر در سال ۲۰۰۸ برپا شده است، به ارائه صحنه هنر معاصر در دبی می‌پردازد. کربن ۱۲ علاوه بر هشت نمایشگاه سالانه خود، به طور مرتب در نمایشگاه‌های هنری بین‌المللی نظیر Art Cologne، abc ، Viennafair و Art Dubai نیز شرکت می‌کند و به طور فعال با نهادهای عمومی و آموزشی برای ایجاد نشریات و مصاحبه‌های هنری همکاری می‌نماید.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

 

آدرس: Unit 37, Alserkal Avenue, Street 8 - Dubai - United Arab Emirates

Fann A Porter

این مرکز که در داخل یک ویلا در منطقه جمیرا واقع شده، فضایی چند منظوره به شمار می‌آید و شامل یک گالری، یک فروشگاه عتیقه فروشی، یک کافه و یک استودیوی طراحی داخلی است. در این گالری، نمونه‌هایی از زیباترین آثار هنری هنرمندان محلی و منطقه‌ای در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرند.

آدرس: Villa 45, St. 23b - Dubai - United Arab Emirates

Andakulova

این گالری که توسط ناتالیا آنداکولووا تاسیس شده، در زمینه ارائه آثار هنرمندان آسیای میانه و ایجاد رابطه بین این هنرمندان خلاق و خاورمیانه تلاش می‌کند. از مهم‌ترین کارهای نمایش داده شده می‌توان به عکس‌های الکساندر باروفسکی و همچنین نقاشی‌های سورئال و خارق‌العاده و مفهومی تیمور ارنست احمدوف از ازبکستان اشاره کرد.

 

معرفی مرکز خرید دبی مارینا مال

آدرس: Unit 18, P4 Level, Damac Park Towers - Dubai - United Arab Emirates

The Third Line

این گالری جالب توجه نیز در سال ۲۰۰۵ در خیابان السرکال، در یک فضای وسیع صنعتی به مساحت ۷۷۱ متر مربع ایجاد شد. بازدیدکنندگان این شانس را دارند در اینجا به تماشای آثار حسن حجاج، هنرمند مراکشی مستقر در لندن بپردازند که ترکیبی از فرهنگ عامه پسند و هنر متعالی را ارائه می‌دهند. عباس اخوان، فرهاد مشیری و فواد الکوری از دیگر هنرمندان شناخته شده در این گالری هستند. علاوه بر نمایشگاه‌ها، این مکان میزبان برنامه‌های آموزشی، کلوپ ماهانه کتاب، نمایش فیلم و فروشگاه‌های متعدد است.

 

آدرس: Unit H80, Alserkal Avenue - Dubai - United Arab Emirates

در این مقاله با برترین گالری‌های هنری دبی آشنا شدیم. واقعیت این است که به دلیل ذهنیت خلاق منطقه‌ای و محلی در این کشور، روز به روز آثار هنری و هنرمندان بیشتری به شکوفایی می‌رسند و این خطه به کعبه آمال دوستداران هنر بدل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در سفر با تور دبی، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله برترین گالری‌های هنر معاصر شهر دبی را نیز مطالعه کنید.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران