معرفی مرکز خرید دبی مال

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی مرکز خرید دبی مال

دبی مال بزرگ‌ترین مقصد خرید در دنیا به حساب می‌آید. مجموعه‌ای بسیار بزرگ که درست در کنار بلند‌ترین برج جهان قرار گرفته و مجموعا بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه، مراکز تفریحی متعدد و رستوران‌های متنوعی را در خود دارد. با ما همراه باشید تا از این مرکز خرید جذاب، بیشتر برایتان بگوییم.

 

دبی مال، باشکوه‌ترین مرکز خرید جهان

دبی مال از نظر مساحت، دومین مرکز خرید دنیاست که در ۴ طبقه احداث شده و هر ساله بیش از ۵۴ میلیون بازدیدکننده را به خود می‌بیند. این مجموعه بسیار بزرگ شامل فروشگاه‌های متعدد و بخشی اختصاصی برای لباس و مد داشته و از طرفی، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان، مجهز‌ترین پارک واقعیت مجازی در دنیا و چندین و چند بخش دیگر را در خود میزبانی می‌کند که در ادامه‌ همه‌ی آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. ناگفته پیداست که دبی مال، در میان مراکز خرید دبی پربازدیدترین و محبوب‌ترین مرکز خرید در این شهر به حساب آمده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی‌ست که در تور دبی باید به دیدنش بروید.

عکس: timeoutdubai.com

 

خرید در دبی مال

کم‌تر برند مهم و معروفی است که در دبی مال فروشگاهی نداشته باشد. فضایی که این مجموعه در اختیار فروشگاه‌های تجاری گذاشته، تقریبا با ۲۰۰ زمین فوتبال برابری می‌کند. اما یکی از بخش‌های جذاب این مجموعه برای خریداران لباس، "خیابان مد" در دبی مال است که ۷۰ مورد از مهم‌ترین نام‌های جهان را یک جا جمع کرده است. البته در میان دیگر فروشگاه‌های این مجموعه، تعداد بسیار زیادی فروشگاه لباس دیگر را نیز پیدا خواهید کرد.

در دسته‌های دیگر نیز اکثر نام‌های آشنا در این مکان هستد. مثلا وقتی به بخش الکترونیک و موبایل بروید، اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، کنون و خیلی‌های دیگر را خواهید دید. البته این را هم در نظر بگیرید که گشتن میان تمامی فروشگاه‌های این مکان در یک روز اصلا ممکن نیست و ساعت‌ها زمان لازم است تا حتی از ویترین هر کدام از این مکان‌ها دیدن نمایید.

 

بهترین هتل‌های اطراف دبی مال

عکس: blogspot.com

 

تفریح در دبی مال

برای خیلی‌ها، بیشتر از خرید کردن، رفتن به مراکز تفریحی دبی مال است که باعث می‌شود، با این مجموعه‌ی بزرگ بگذارند. در واقع دبی مال را یک مرکز تجاری تفریحی باید به شمار آورد که برای همه‌ی سنین و سلیقه‌ها، چیزی برای عرضه دارد پس کارهایی که باید در دبی مال انجام دهید شامل:

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی

بزرگ‌ترین آکواریوم جهان که بیش از ۱۰ میلیون لیتر گنجانیش داشته و آبزیانی از سراسر دنیا را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چند نوع کوسه مختلف اشاره کرد. در بخش اصلی دبی مال، یک آکواریوم بسیار بزرگ وجود دارد که شما بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید اما برای دیدن تونل شیشه‌ای و دیگر بخش‌های این قسمت از دبی مال، باید ورودی پرداخت نمایید.

پارک واقعیت مجازی PlayDXB

این مکان قبلا با نام VR Park شناخته می‌شد اما حالا اسمش را به PlayDXB عوض کرده‌اند. مجهز‌ترین پارک واقعیت مجازی دنیا که دارای تجهیزاتی اختصاصی و به روز است که در هیچ کجای دنیا مثال آن را پیدا نمی‌کنید. در این محل امکان انجام بازی‌های گروهی واقعیت مجازی نیز وجود دارد و بازی‌هایی مخصوص کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته شده که در بخشی مجزا از فضای بزرگسالان قرار دارد.

عکس: headout.com

 

مجموعه سینمایی Reel

اگر قصد دارید به روزترین فیلم‌ها و انیمیشن‌های جهان را با زبان اصلی در مجهز‌ترین و بهترین سینماهای دبی تماشا کنید، می‌توانید مستقیما به مجموعه Reel رفته و یکی از ۲۶ سالن این مجموعه را برای تماشا انتخاب نمایید. تمامی سالن‌های این مجموعه دارای بالاترین استانداردها بوده و در میان آن‌ها می‌توانید، سالن‌های پخش سه بعدی، سالن‌های VIP با پذیرایی و سالن مخصوص کودکان را انتخاب کنید.

پیست یخ دبی مال

و اگر فکر می‌کنید وجود یک آکواریوم بزرگ در مرکز خرید عجیب است، این را هم در نظر بگیرید که دبی مال دارای یک پیست یخ در استانداردهای المپیک بوده که همه می‌توانند به روی آن بروند. همچنین تجهیزات لازم در همان‌جا برای اجاره موجود بوده و امکاناتی هم هست تا آن‌ها که تا حالا این فعالیت را تجربه نکرده‌اند، بتوانند روی یخ مانده و اسکیت روی یخ را یاد بگیرند.

 

تجربه‌های گردشگران در اولین بازدید از دبی مال

عکس: iventurecard.com

 

خانه وحشت هیستریا

اولین خانه وحشت بزرگ در کل دبی، ابتدا در دبی مال افتتاح شده و هنوز هم یکی از بخش‌های تفریحی پر طرفدار در این مرکز خرید به حساب می‌آید.

کیدزانیا

کیدزانیا نام یک پارک زنجیره‌ای است که در آن، بچه‌ها در یک شهر کودکانه به انجام شغل‌های مختلف می‌پردازند و مربیان مجرب هم آن‌ها را یاری می‌کنند. یکی از بهترین شعبه‌های کیدزانیا در دبی واقع شده و حضور در آن‌جا، تجربه‌ای بی‌نظیر برای بچه‌هایتان به حساب خواهد آمد.

البته اگر فکر می‌کنید مراکز تفریحی دبی مال به همین‌ها محدود می‌شود، در اشتباهید. دبی مال دارای یک پارک بازی مخصوص نونهالان و کودکان، یک سالن اپرای باشکوه، نمایشگاه مدرن آثار هنری Infinity des Lumières، پارک ترامپولین، شبیه ساز هواپیما و چندین بخش دیگر هست و خود به تنهایی می‌تواند، تمام روزهای سفر شما به دبی را اشغال کند.  

عکس5: timeoutabudhabi.com

 

صرف غذا و نوشیدنی در دبی مال

در زمینه کافه و رستوران نیز، دبی مال یک سر و گردن از دیگر مراکز خرید دبی و حتی بسیاری از مراکز تجاری دنیا بالاتر قرار می‌گیرد. در این مکان، با بیش از ۲۰۰ رستوران و کافه مواجه هستید که بعضی از آن‌ها برندهای زنجیره‌ای بین‌المللی هستند و بعضی رستوران‌های محلی که در فضایی شیک، یک تجربه عالی از سفارش غذا در سفر به دبی را برایتان به ارمغان می‌آورند. حتی به تازگی بخشی جدید به دبی مال اضافه شده به نام "محله چینی‌ها" که رستوران‌های چینی زیادی در آن‌جا افتتاح شده و حتی طعم جذاب غذاهای خیابانی چینی را هم می‌توانید در آ‌جا بچشید. در این زمینه در مقاله کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید دبی مال اطلاعات بیشتری می‌توانید به دست بیاورید.

 

معرفی تفریح های دبی

عکس: behance.net

 

چطور به دبی مال برویم؟

دبی مال در محله داون تاون و درست در مرکز شهر قرار گرفته است و برای رفتن به آن‌جا هیچ مشکلی نخواهید داشت. با توجه به این که اکثر هتل‌های معروف شهر در همان نزدیکی‌ها هستند، پیدا کردن مسیر منتهی به آن‌جا ساده خواهد بود. با این حال، غیر از تاکسی، دو راه ارزان برای رسیدن به دبی مال دارید. اول این که می‌توانید از مترو استفاده کرده و در مسیر قرمز در ایستگاه دبی مال پیاده شوید که یک پل ارتباطی از مترو شما را مستقیما به مرکز خرید می‌برد. اگر هم از اتوبوس استفاده می‌کنید، از مسیرهای ۲۷ تا ۳۰ و  ۵۰ و ۸۱ می‌توانید در ایستگاه دبی مال پیاده شوید.

عکس: pinterest.com

 

نکات پایانی درباره دبی مال

دبی مال در تمامی روزهای هفته باز بوده اما ساعات فعالیت بخش‌های مختلف آن متفاوت است که در زیر آن‌ها را به ترتیب ذکر می‌کنیم:

  • ورودی مرکز خرید: شنبه تا دوشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب و در دیگر روزها ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • رستوران‌ها و کافه‌ها: شنبه تا دوشنبه ۱۰ صبح تا ۱ شب و در دیگر روزها ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (بعضی کافه‌ها در روزهای آخر هفته از ساعت ۹ صبح شروع به کار می‌کنند)
  • ایستگاه مترو منتهی به مرکز خرید: تمامی روزها از صاعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

با این حال پیشنهاد می‌کنیم، اگر قصد خرید دارید، اول صبح به دبی مال بروید. مخصوصا اگر در روزها اوج سفر به دبی، در این شهر باشید، جمعیت زیادی را خواهید دید که در دبی مال حضور پیدا می‌کنند و حتی در بعضی موارد، حتی امکان خرید بلیط برای مراکز تفریحی را هم نخواهید داشت. در نهایت اگر در تور دبی، ماشین اجاره کرده باشید، می‌توانید از پارکینگ مجموعه که گنجایش بیش از ۱۴ هزار ماشین را دارد، استفاده نمایید.

 

 

۳۰ آبان ۱۴۰۲

نظرات کاربران