معرفی مرکز خرید Cityland دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی مرکز خرید Cityland دبی

همه می‌دانیم که دبی از نظر تعداد حتی کیفیت مرکز خرید در دنیا یکتاست و هیچ شهری در دنیا به پای این شهر ساحلی نمی‌رسد. در تور دبی شما می‌توانید به چندین و چند مرکز خرید مدرن و بسیار بزرگ بروید و بدانید که چندین و چند مرکز خرید دیگر نیز هستند که وقت نکرده‌اید به آن‌ها برسید.

با این وجود سالانه مراکز خرید بیشتری نیز در این شهر افتتاح می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. مثل مرکز خرید Cityland که در حال حاضر تنها فاز‌های ابتدایی آن افتتاح شده و قرار است یکی از بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین مراکز خرید در دنیا شود.

 

مرکز خرید Cityland چه طور جایی است

قبل از هر چیز، سازندگان Cityland بر روی این جمله که مرکز خریدشان الهام گرفته شده از طبیعت است، اصرار دارند. پروژه‌ای که با مساحت بیش از ۳۶۵ هزار متر مربع، به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در دنیا تبدیل می‌شود و در مرکز آن یک پارک و باغ بزرگ است که در واقع مرکز خرید و بخش‌های تفریحی به صورت دایره‌ای دور تا دور آن ساخته شده‌اند.

اگر چه مرکز خرید Cityland همین حالا هم فعال است، اما بخش‌های زیادی از آن افتتاح نشده و پروژه به طور کامل تمام نشده است. پروژه‌ای که در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین پروژه‌ی تجاری در دنیای عرب شناخته شده بود و هزینه‌ای گزاف برای اجرایش پرداخت شده است.

 

جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

فروشگاه‌ها در مرکز خرید Cityland

قبل از هر چیز، یک مرکز خرید خوب باید فروشگاه‌های زیاد و قابل قبولی داشته باشد. از نظر تعداد، Cityland  بیش از ۳۵۰ فروشگاه مختلف را میزبانی می‌کند که همگی به صورت دایره‌ای شکل و در یک طبقه احداث شده‌اند. به این ترتیب سعی شده تا اولویتی برای فروشگاه‌ها قائل نشده و جهت یابی نیز برای کسانی که برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند، راحت باشد.

طراحی داخلی Cityland به شکلی زیبا و چشم نواز بوده و هر بخشی از آن تم متفاوتی دارد. برای مثال شما تم جنگلی با درهای بزرگ، تم عربی، تم چینی و ... را در بخش‌های مختلف مشاهده خواهید کرد که باعث ایجاد تنوع شده و البته نمایی زیبا با سقفی شیشه‌ای را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. در حال حاضر تنها بخش‌هایی از این محل بازگشایی شده و فروشگاه‌های زیادی در حال فعالیت نیستند، اما قرار بر این است که بعد از گشایش تمامی بخش‌ها، برندهای مطرحی در آن شعبه داشته باشند.

 

معرفی ۸ اسپای برتر لاکچری در دبی

همچنین یک هایپرمارکت بزرگ نیز برای Cityland در نظر گرفته شده بود که چندی پیش افتتاح شد و مراجعان به این مکان می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

رستوران‌ها و کافه‌ها

در Cityland سعی شده تا تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به دیگر مراکز خرید در زمینه‌ی غذا و نوشیدنی فراهم شود. رستوران‌ها هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند و در بعضی از آن‌ها، انگار در یک باغ گیاه‌شناسی نشسته و در حال خوردن شام هستید. برندهای متفاوت از سراسر دنیا قرار است در این مکان دور هم جمع شوند تا امکان سفارش غذا از شرق دور تا کشورهای آمریکای جنوبی برایتان فراهم شود. در نهایت در Cityland می‌توانید تجربه‌ی غذا خوردن در فضای روباز و باغی زیبا را آن هم در یک مرکز خرید تجربه نمایید.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

بخش‌های تفریحی

اولین و جذاب‌ترین بخش در این زمینه، سینمای بسیار بزرگ با بیش از ۱۲ سالن است که سعی دارد تا شکل‌های مختلف پخش فیلم اعم از پخش سه بعدی و دو بعدی، سالن‌های VIP، سالن مخصوص کودکان و ... را زیر یک سقف گردآوری کند. در بخش‌های دیگر، پارک بازی مخصوص کودکان و نوجوانان و یک تم پارک نیز تهیه دیده شده و گفته می‌شود، یک پارک بازی دیجیتال نیز در آینده برای Cityland ساخته خواهد شد.

پارک و باغ مرکزی

در فضای داخلی مرکز خرید، شما گیاهان و درختان زیادی را خواهید دید، اما شاید مهم‌ترین وجه تمایز Cityland نسبت به دیگر مراکز خرید دبی، وجود یک باغ و پارک مرکزی به وسعت ۶۱ هزار متر است که کاملا در فضایی باز شکل گرفته و دکورهای جذاب بخش‌های مختلف مرکز خرید آن را احاطه کرده‌اند.

این پارک مرکزی شامل باغی مملو از گل‌های زیبا، باغ ژاپنی، آمفی تئاتر کودکان، بخش اجرای برنامه‌های هنری، بخش استراحت، درختان زیبا، استخرهای بزرگ و ... می‌شود و بالکن‌هایی نیز در نظر گرفته شده که شما می‌توانید از آن بالا این مکان را به تماشا بنشینید.

 

غواصی در بهترین مکان‌های دبی

Cityland در کجا قرار گرفته و چه زمانی اجرای کامل آن به اتمام می‌رسد؟

این مرکز خرید در دهکده جهانی واقع شده و همانطور که گفتیم طی ماه‌های گذشته بخش‌هایی از آن برای بازدید عموم باز شده است. اتمام این پروژه احتمالا به یکسال دیگر زمان نیاز دارد، اما با توجه به مشکلات ناشی از ویروس کرونا، ممکن است تاخیرهایی در این زمینه صورت گیرد. البته بخش‌های داخلی مرکز خرید تقریبا به اتمام رسیده و احتمالا ماه‌های آینده تمامی فروشگاه‌ها شروع به فعالیت کنند.

۰۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران