بهترین رستوران‌های گیاهی استانبول در سال 2020

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های گیاهی استانبول در سال 2020

گیاه‌خواری در همه جای دنیا مرسوم است و سبک خاصی از غذا خوردن را ارائه می‌دهد که با توجه به فرهنگ و ذائقه مردم تقریبا یکسان دنبال می‌شود. همه گیاه‌خواران از غذاهای گیاهی تهیه شده از سبزیجات، میوه‌ها و دانه‌های روغنی تغذیه می‌کنند. اما مساله اصلی پیدا کردن رستوران‌هایی است که این غذاها را سرو کنند. چه گیاه‌خوارباشید چه وگان و یا فقط در جستجوی گزینه‌های ناهارخوری گیاهی، پیدا کردن بهترین رستوران‌ها کار راحتی نیست. ما در اینجا بهترین رستوران‌های گیاهی استانبول را فهرست کرده‌ایم.

 

Muhtelif Mekan

این رستوران از قبل فعالیت می‌کرده اما از سال ۲۰۱۷ تبدیل به یک غذاخوری گیاهی شده است. در حالی که منو به صورت روزانه است اما گزینه‌های رایجی همچون دسرهای وگان، سالادها، سوپ‌های وگان، توپ‌های وگان (مانند فلافل) در اینجا به راحتی پیدا می‌شود. به علاوه بخش کوچکی از این رستوران شامل فروش هدیه و کتاب هم می‌شود. این رستوران که در مرکز محله کادیکوی واقع شده با خط متروی کادیکوی و با کشتی از بشیکتاش-امینونو-کاراکوی (و غیره) به اسکله کادیکوی در دسترس قرار دارد. نه تنها شما از رفتن به اینجا لذت خواهید برد بلکه حیوانات خانگی هم اجازه ورود دارند.

 

بهترین کافه‌های کادیکوی، محله‌ی دیدنی‌های آسیایی استانبول

Muhtelif Mekan 

آدرس: Rasimpaşa, Beydağı Sk No:18/A, 34716 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Mahatma Café

کافه زیبا و رنگی ماهاتما در سال ۲۰۱۴ در کادیکوی افتتاح شد. در اینجا شما می‌توانید غذاهایی مثل غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای/ خاورمیانه مانند پلو، لوبیا پخته شده، فلافل، خوراک بلغور، سیب زمینی پوره شده، دلمه، سوپ عدس، خورش بادمجان را پیدا کنید. در اینجا برای تهیه غذاها از روغن زیتون و محصولات فصلی سالم استفاده می‌شود. در اینجا گزینه‌ها از کورس‌های اصلی غذاهای ترکی، اسپانیایی، پیتزا، غذاهای بین‌المللی، ایتالیایی، غربی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای انتخاب شده است.

Mahatma Café

آدرس: Rasimpaşa, Beydağı Sk No:18/A, 34716 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

YUZU

اگر عاشق غذاهای شرقی و وگان هستید و می‌خواهید در غربی‌ترین شهر آسیا غذاهای شرق دور را بخورید این رستوران جای شماست. منوی اینجا شامل انواع گزینه‌ها همچون سوشی، سوشی سرخ شده، غذاهای گرم مانند نودل، پد تایلندی، توفوی لعاب‌دار و کاری نارگیل تایلندی می‌شود. به اینجا بروید و از خوردن غذاهای سالم و تازه لذت ببرید.

 

بهترین رستوران‌های غذای چینی در استانبول

YUZU 

آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No:17, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Felafel Koy

این رستوران همانطور که از نامش پیداست بیشتر بر غذاهای عربی و خاورمیانه‌ای تمرکز دارد. شما در اینجا می‌توانید از خوردن فلافل و هوموس لذت ببرید و از نوشیدنی‌های سنتی مثل دوغ سفارش دهید. به علاوه غذاهای بین‌المللی، مدیترانه‌ای نیز موجود است. حتی اگر خواستید در خانه بمانید آن‌ها سرویس تحویل هم دارند. یا می‌توانید غذا را به صورت بیرون‌بر دریافت کنید و هر کجا خواستید ببرید به هر حال حق انتخاب با شماست. فلافل‌کوی در محله بی‌اوغلو قرار دارد که از محلات توریستی محبوب استانبول است بنابراین به راحتی به آن بروید و چیزی بخورید.

 

۵ رستوران مقرون به صرفه و خوشمزه‌ در بی‌اوغلو

Felafel Koy

آدرس: Şahkulu, Kumbaracı Ykş. No:69, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Falafel Zone

فلافل زون نیز غذاهای خوشمزه مثل فلافل، ساندویچ و بشقاب‌هایی با سالاد و هوموس فلافل را در دسترس قرار می‌دهد. از نظر موقعیت قرارگیری عالی است و دسترسی به آن واقعا راحت. شما می‌توانید فلافل زون را در خیابان استقلال می‌توانید پیدا کنید که با انواع وگان، فست فود، خاورمیانه، ترکی منتظر استقبال از شماست.

 

۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

Falafel Zone

آدرس: Şehit Muhtar Mahallesi Öğüt Sokak, İstiklal Cd. No:4, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Community Kitchen

در ژانویه ۲۰۱۵ از توپخانه به مکان فعلی نقل مکان کرد. شما می‌توانید غذاهای خوشمزه وگان را با سس لیمو، برگر وگان، لازانیا وگان و باقلوا وگان، منوی فصلی با برنج ترکی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان، بشقاب سرد روغن زیتون، به همراه اسموتی را در اینجا پیدا کنید. در کنار تمام این‌ها می‌توانید از پیتزاهای وگان هم نوش جان کنید.

Community Kitchen

آدرس:  Şahkulu, Kumbaracı Ykş. 35A, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

VegaNarsist

این رستوران در نیشانتاشی نه تنها غذاهای وگان فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد بلکه خدمات تحویل رایگان هم دارد. در اینجا می‌توانید گزینه‌هایی مثل ساندویچ‌های وگان، پنیر، خامه بادام زمینی و سس مایونز آووکادو را پیدا کنید.

 

راهنمای گردش در محله نیشان تاشی استانبول

VegaNarsist

آدرس: Halaskargazi Mahallesi, Nişantaşı, Kuyumcu İrfan Sk. No:19/A, 34760 Şişli, Turkey

 

Rulo Ezberbozan Lezzetler

اینجا شما می‌توانید از غذاهایی مثل ساندویچ و پیراشکی با بوفه‌ای که غذاهای ترکی و سالادهای تهیه شده از سبزیجات و حبوبات لذت ببرید. فقط کافی است هر چیزی که دوست دارید از جمله نخود فرنگی، بادمجان، لوبیا، گندم و سالاد عدس، کوفته، سیب زمینی پخته شده، چیپس، هویج و سالاد کلم قرمز با هوموس را انتخاب کنید و طبق سلیقه خودتان ساندویچ کنید. به طور کلی غذاها از گزینه‌های مختلفی مثل سالادها، فست فودها، غذاهای ترکی و غربی، بیرون‌بر و خاورمیانه‌ای تشکیل شده است.

Rulo Ezberbozan Lezzetler 

آدرس: Caferağa, Nail Bey Sk. No:15, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

۲۵ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران