زیباترین جاذبه‌های گردشگری سیقناقی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
زیباترین جاذبه‌های گردشگری سیقناقی گرجستان

سیقناقی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان است که در سال‌های اخیر توانسته گردشگران زیادی را به خودش جذب کند. شهری که در ۸۰ کیلومتری تفلیس قرار دارد و با قطار، تاکسی و ون به راحتی می‌توانید خودتان را از تفلیس به آن برسانید. شهری که در خیابان‌هایش می‌توانید ساعت‌ها قدم بزنید و زیباترین مناظر طبیعی از رشته‌ کوه‌های قفقاز را مشاهده کنید. شهری که مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و در کافه‌هایش ساعت‌ها می‌توانید بدون حرف زدن با آنها همدلی کنید. در سفرتان با تور تفلیس اگر می‌خواهید از این شهر دیدن کنید همراه ما باشید تا جاذبه‌های گردشگری این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- صومعه بودبه (Bodbe Monastery)

در دو کیلومتری خارج از شهر سیقناقی، صومعه‌ای قرار دارد که یکی از مهمترین عبادتگاه‌های این شهر در گذشته و امروزه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی گرجستان به شمار می‌آید. صومعه‌ای که مربوط به قرن نهم میلادی است و در کنار خود از آثار مربوط به سنت نینو نیز نگهداری می‌کند. نینو نخستین فردی بوده است که گرجستانیان را به به کیش مسیحیت دعوت کرده و در بافت فرهنگی و تاریخی مردمان این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. با رفتن‌تان به بودبه می‌توانید کلیسایی را ببینید که در طول قرن‌های مختلف بارها خراب شده و مورد بازسازی قرار گرفته است. این صومعه در نزدیکی خود چشمه‌های آب گرم دارد و این چشمه‌ها به باور بسیاری از گرجستانی‌ها قدرت شفا بخشیدن دارند. بنابراین در بازدیدتان از این صومعه می‌توانید از این چشمه‌ها نیز دیدن کنید. از این صومعه در دوره‌ی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان بیمارستان استفاده می‌شده است و امروزه مورد بازسازی قرار گرفته و راهب‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند. راهب‌هایی که برخی‌هاشان با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند عکس‌هایی زیبا با آنها بیندازید.

 

تجربه سفر تنهایی بانوان به گرجستان

Bodbe Monastery

۲- موزه باستان‌شاسی

به هریک از شهرهای جهان اگر تشریف ببرید، یکی از بهترین بازدیدهایی که طی آن می‌توانید به تاریخ و فرهنگ آن منطقه پی ببرید، بازدید از موزه‌هاست. موزه‌هایی که با اشیا تاریخ و مردمان یک منطقه را برای شما روایت می‌کنند. در سفرتان به سیغنانی نیز اگر می‌خواهید گذشته‌ی آن را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید به موزه‌ی باستان شناسی آن تشریف ببرید. موزه‌ای که در آن جدای از اشیای مربوط به باستان شناسی، آثار نقاش معروف گرجستانی معروف به پیر عثمانی که یک جهانگرد بوده است نیز نگهداری می‌شود. بازدید از این موزه می‌تواند به شما در مورد قوم‌شناسی نیز کمک کند. بنابراین از این موزه بازدید کنید حتی اگر به صورت خانوادگی به سیقناقی تشریف برده‌اید. چرا که بازدید از این موزه برای یک گردش خانوادگی نیز مناسب است.

 

معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری سیغناغی

۳- بازدید از دیوار قدیمی شهر

این دیوار مربوط به قرون وسطی و قرن سیزدهم گرجستان است. دیواری که بخش کوچکی برای راه رفتن بر روی آن باز است و چشم‌انداز زیبایی از دره‌ی آلازانی به شما می‌بخشد. دیواری که پای شما را به ساختمان‌های قدیمی سیقناقی باز می‌کند و شما را می‌برد به گذشته‌ی این نقطه از گرجستان. گذشته‌ای که گاه همراه با شجاعت‌ها و رشادت‌ها بوده و گاه همراه با ترس‌ها و رنج‌ها. در سفرتان با تور گرجستان به سیقناقی بدون شک باید از این دیوار بازدید کنید.

۴- کلیساهای سنت جورج و سنت استفان

خانه‌ی دو کشیش ارتدوکس گرجستانی امروزه تبدیل به کلیسا شده است تا یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در سیقناقی باشند. کلیساهایی که نماد معماری مذهبی در گرجستان هستند و جزئیات زیبایی در خود دارند. کلیساهایی که در فاصله‌ی بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و بازدید از آنها می‌تواند برای آنهایی که عاشق سازه‌های معماری هستند و نیز به تاریخ ادیان علاقه‌ دارند جذاب باشد. درهای این دو کلیسا از صبح تا عصر به روی بازدیدکنندگان‌شان باز است.

 

واردزیا شهر پنهان گرجی‌ها در دل کوه ملکه

جاذبه‌های گردشگری سیغناغی

۵- پس کوچه‌های سیقناقی

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تمام کوچه‌ها و پس کوچه‌های سیقناقی سنگ فرش شده‌اند تا یک مکان عالی برای پیاده‌روی و گردشگری باشند. این کوچه‌ها که در دل خود خانه‌های سنتی را جای داده‌اند در روزها و شب‌ها میزبان گردشگرانی هستند که در آنها پرسه می‌زنند و از خودشان در پیش زمینه‌ی آنها عکس‌های زیبا می‌اندازند. همچنین این کوچه‌ها دارای مغازه‌هایی هستند که با ورود به آنها می‌توانید سوغاتی‌های مختلف از صنایع دستی خریداری کنید. تعداد زیادی از مردمان این شهر کارشان کشاورزی، دامپروری و تولید وسایل هنری و صنایع دستی است.

جاذبه‌های گردشگری سیغناغی

بنابراین قدم زدن در کوچه‌های این شهر کوچک که در حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد یکی از تفریحات مثال زدنی و فراموش نشدنی به شمار می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم انجام این تفریح را حتما در برنامه‌های خود بگنجانید. مخصوصا اگر تنها برای یک نیمروز یا یک روز به بازدید از این شهر می‌روید.

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 آذر 1399)

نظرات کاربران