شهر هنری کامپهائنگ در نزدیکی چیانگ می

جاذبه‌های گردشگری تایلند
شهر هنری کامپهائنگ در نزدیکی چیانگ می

آیا می‌دانستید که چیانگ می یک دهکده هنری در نزدیکی خود دارد؟ این دهکده‌ی بسیار جذاب تنها ۳۰ دقیقه دورتر از مرکز شهر چیانگ می است و به راحتی می‌توانید به آن‌جا دسترسی پیدا کنید. این دهکده که آن را با نام سان کامپهائنگ می‌شناسند جایی برای خرید صنایع دستی، دیدن مراحل تولید پارچه ابریشمی محلی و زیورآلات تایلندی و بازدید از موزه‌‌ها و گالری‌های هنری است. البته نباید فراموش کرد که کامپائنگ، چندین مکان طبیعی جذاب نیز دارد که در گردش یک روزه‌ی خود به این محل، می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید.

 

بازدید از مرکز تولید چترهای کاغذی محلی و دست ساز

چیزی که همیشه در تور تایلند نصیبتان می‌شود، بازدید از جاهای رنگارنگ و شاد است. کامپهائنگ نیز از این امر مستثنی نیست، مخصوصا اگر سری به این کارگاه بزرگ تولید چتر دستی بزنید و از چترهای کاغذی خاص آن دیدن کنید. در گذشته این چترها تنها در فصل برداشت درست می‌شد، اما در این دهکده هنری، تمام طول سال، در اندازه و رنگ‌های مختلف ساخته و به فروش می‌رسد. همچنین جاهای مختلفی با چتر تزیین شده و شما می‌توانید برای گرفتن عکس‌های زیبا، از آن‌ها بهره برید.

 

بهترین مکان‌های انجام یوگا در چیانگ مای تایلند

کامپهائنگ

بازار ChamCha برای خرید صنایع دستی

اولین چیزی که خیلی‌ها در هنگام سفر به دنبالش می‌روند، خرید است. اما خرید سوغاتی که معنا و مفهومی از مقصد سفر شما داشته باشد، کاری بسیار ارزشمند است. بازار ChamCha یک بازار رنگارنگ، فوق‌العاده عالی و جذاب از صنایع دستی است. یک بازار کم‌نظیر و ارزشمند که شما می‌توانید هنرمندان تایلندی را ببینید که همانجا در حال ایجاد طرح و نقش بر روی پارچه هستند، کیف می‌دوزند و یا خیلی کارهای دیگر. قیمت اجناس نیز بسیار خوب است و مطمئنا از بودن در آن جا لذت خواهید برد.

 

مجموعه گراند پالاس یا کاخ بزرگ در تایلند

ChamCha

Baan Celadon و کارگاه ساخت سرامیک

هزاران سال قبل، ساخت سرامیک در چین راه اندازی شد و و قرن‌ها در این کشور رواج داشت تا این که تجارت آن‌ها با تایلند شکل گرفت و این صنعت-هنر، به این کشور نیز رسید. تایلندی‌ها در این خطه از قرن ۱۸ به تولید سرامیک می‌پرداختند و شما می‌توانید در این کارگاه، هم مسیر تولید و طراحی هنرمندانه‌ی آن‌ها را ببینید و هم این که چیزی برای خود خریده، به خانه سوغات ببرید. کیفیت بعضی‌ از اجناس گران‌تر Baan Celadon فوق‌العاده عالی‌ست و قابل مقایسه با کارهای معمولی مغازه‌ها نمی‌باشد.

Baan Celadon

موزه هنر معاصر MAIIAM

چیزی که واقعا در مورد سان کامپهائنگ عالی است، همین هنری است که در همه جا حتی هوای آن جریان دارد. در واقع شما با دهکده‌ی تجاری صرفی مواجه نیستید که تنها اسم هنر را به دوش می‌کشد، بلکه همه چیز در آن جا هنرمندان ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود این موزه هنرهای معاصر بسیار عالی، یکی از همین وجوهات است. MAIIAM مجموعه‌ای خصوصی متعلق به یک مجموعه‌دار ۳۰ ساله را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌ای فوق‌العاده عالی که هم آثار بسیار زیبایی از هنرمندان تایلندی و هم هنرمندان کشورهای همسایه در آن‌ به نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید در محیط این موزه عکس بگیرید، پس خود را برای گرفتن عکس‌های بسیار از آثاری عالی آماده کنید.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند

MAIIAM

Thai Silk Village

پارچه‌های ابریشمی ریشه‌ای چینی و هندی دارند. اما پارچه‌ی ابریشمی تایلندی که چند دهه پیش تولیدش آغاز شده، از کرم‌های ابریشمی تایلندی و با طرح‌های خاص این کشور تولید می‌شود. در این مکان می‌توانید طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی از انواع ابریشم را پیدا کرده و برای خود بخرید. حتی می‌توانید یاد بگیرید که چطور پارچه‌های ابریشمی در کارگاه‌ها تولید می‌شوند.

Thai Silk Village

تندیس‌ها و کنده‌کاری‌های چوبی در Baan Jang Nak 

کلا وقتی به تور تایلند می‌روید، در بازارها کارهای چوبی مخصوصا کنده‌کاری، زیاد مشاهده می‌کنید. این از آن دست هنرهایی است که از دیرباز به این مردم ارث رسیده و حالا پیر و جوان سعی می‌کنند تا از آن پول در بیاورند. با این حال چیزی که در Baan Jang Nak می‌بینید، کاملا متفاوت است. آثار این محل، بزرگ و دیدنی هستند و با جزییات بالا کار شده‌اند. شما می‌توانید از کارهای چوبی ریز تا درشت را در این محل خریداری کنید و حتی در کافه‌ای که تمام تزیینات و وسایلش چوبی است، یک نوشیدنی و دسر خوشمزه سفارش دهید.

 

سامویی، تائو و فنگان کدام برای سفر مناسب‌تر است؟

Baan Jang Nak 

زیور آلات Gems Gallery مخصوص خانم‌ها

تایلند یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای خرید و فروش سنگ‌های قیمتی است و اگر به دهکده هنر کامپهائنگ رفتید، می‌توانید زیورآلات بسیار زیبایی را در Gems Gallery بخرید. کارهایی که در این مکان به فروش می‌رسند، زیبا و در کلاس جهانی است و از سنگ‌ها و فلزات مختلفی هستند که بسته به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید. البته این فرصت نیز برایتان فراهم است، تا روند تولید این جواهرات را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

Gems Gallery 

پارچه‌های زیبای سنتی در Huanfai Daingam

پارچه‌های کتان در کنار پارچه‌های ابریشمی، از جمله پارچه‌های سنتی مهمی هستند که در تایلند تولید می‌شوند. Huanfai Daingam نیز کاملا به این نوع پارچه اختصاص داشته و شما می‌توانید بهترین پارچه‌های کتانی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از آن جا خریداری کنید. همچون دیگر کارگاه‌های دهکده هنری، در این محل نیز می‌توانید روند تولید پارچه‌ها را مشاهده کنید.

 

انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

Huanfai Daingam 

چشمه آب گرم San Kamphaeng

اما بعد از گشت و گذار در خود دهکده، نوبت به مراکز طبیعی این منطقه است و اولین ایستگاه شما باید چشمه‌ی آب گرم San Kamphaeng باشد. شما می‌توانید پایتان را در آب داغ چشمه بگذارید، در بخش‌هایی از آن آبتننی کنید و همچنین تخم مرغ خریده و در آب داغ چشمه آن را بپزید! البته برای ورود به این مکان باید ۱۰۰ بات بپردازید که مبلغ زیادی نخواهد بود و چیزی حدود ۳ دلار می‌شود.

 San Kamphaeng

Muang On Caves

برای دیدن یک مظره‌ی زیبا و دیدنی حتما سری به این منطقه بزنید. هوای خنک این محل، حال شما را بهتر کرده و خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. فضای سبز، یک عبادتگاه کوچک و البته غارهای دیدنی این منطقه، چیزی نیست که به راحتی در سفر به چیانگ می، بخواهید آن را از دست بدهید.

 

بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

Muang On Caves

Dutch Farm

در نهایت سری هم به این مزرعه جذاب بزنید واز اسب‌های مینیاتوری و دیگر حیواناتی که این جا زندگی می‌کنند دیدن نمایید. این مکان چند آبگیر مصنوعی زیبا، جاهای مختلفی برای گرفتن عکس و همچنین رستوران و کافه نیز دارد.

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران