قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول

اگر محله سلطان احمد بخش تاریخی استانبول به حساب بیاید، شمال پل گالاتا را باید به نوعی، بخشی مدرن به حساب آورد. بوتیک‌ها و برندهای مطرح جهانی زیبایی خود را به رخ می‌کشند و المان‌های تاریخی شهر در این قسمت استانبول، آنتیک به حساب می‌آید. مسیری که امروز به شما معرفی می‌کنیم، جایی خواهد بود که شما از برج گالاتا، کاخ دولما باغچه، جاذبه‌های خیابان استقلال و خیلی چیزهای دیگر دیدن خواهید کرد.

 

پل گالاتا

پل گالاتا ورودی "شاخ طلایی" استانبول و جایی است که شمال و جلوب بخش اروپایی شهر را به هم متصل می‌کند. برای این که بتوانید همه‌ی جاهایی که در نوشته امروز به شما معرفی می‌کنیم را ببینید، بهتر است صبح زود ۸ تا ۹ مسیر خود را از این جا آغاز نمایید و ابتدای امر، از این پل دیدن کنید. وقتی پا به این پل می‌گذارید، اول صبح غیر از نمای زیبای تنگه، ماهیگیران زیادی را می‌بینید که مشغول صید هستند.

 

گردش در گالاتای استانبول؛ محله‌ای با کافه‌‌ها و مغازه‌های جذاب

پل گالاتا

 

برج گالاتا

۱۵ دقیقه پیاده، دورتر از پل گالاتا، این برج زیبا در انتهای یک کوچه باریک واقع شده است. خیابان‌هایی که به این برج ختم می‌شوند، شامل مغازه‌های بسیار و متنوعی هستند که نظر شما را در طول مسیر به خود جلب خواهند کرد. برج در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و برای قرن‌ها، بلند‌ترین سازه در تمام شهر بوده است. شما می‌توانید به داخل برج رفته، نمایی باز از شهر را ببینید و همچنین در کافه و رستوران آن چیزی برای خود سفارش دهید. ورودی این برج ۲۵ لیر است، اما ارزش نمایی زیبا که در نهایت مشاهده خواهید کرد را دارد.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

برج گالاتا

 

خیابان استقلال

خیابان استقلال را تنها برای مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هایش به شما معرفی نمی‌کنیم، بلکه این خیابان نمایی زیبا از معماری جذابی است که در این بخش استانبول می‌توانید آن را مشاهده کنید. جنب و جوش و شلوغی این خیابن سنگ فرش و زیبا و تراموای معروف و نمادین آن را نیز نباید در سفر به استابول از دست داد. این مکان قلب بی‌اغلو بوده و جایی است که مدرنیته و تاریخ شهر به هم پیوند می‌خورند. برای مثال شما فروشگاه‌های معتبری همچون زارا را می‌بینید که در ساختمان‌هایی متعلق به قرن ۱۹ بنا شده‌اند و جذابیتی دوچندان نسبت به فروشگاه‌های خود در مراکز خرید دارند.

 

۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال

 

نهار را کجا بخوریم؟

در خیابان استقلال رستوران‌ها و غذاهاخوری‌های بسیار زیادی می‌بینید، اما پیشنهاد ما Dürümzade است که کمی از میدان فاصله دارد و حتی در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی معروف آنتونی بوردین نیز نمایش داده شده است. تخصص این رستوران در ارائه دوروم است که نوعی ساندویچ ترکی و بسیار خوشمزه است. این غذا کیفیت و طعمی عالی دارد و با قیمت پایین، هزینه‌ی زیادی نیز روی دستتان نخواهد گذاشت.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

استانبول

 

کاخ دولما باغچه

از همان بیرون کاخ دولما باغچه که برج ساعت زیبایش را می‌بینید، متوجه می‌شوید که با یک مکان معمولی مواجه نیستید. خوشبختانه کاخ از شما دور نیست و با دو سه دقیقه پیاده‌روی به آن‌جا خواهید رسید و بعد از گذشتن از برج ساعت به ووردی باشکوه کاخ می‌رسید. دروازه سلطان به دو بخش تقسیم شده و شما برای دیدن یک بخش باید ۶۰ لیر و بخشی دیگر ۴۰ لیر هزینه پرداخت کنید و اگر می‌خواهید هر دو را ببینید، ۹۰ لیر برای ورودی کافی است.

 

از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

کاخ دولما باغچه

 

فضای حیط این کاخ بسیار زیباست. باغی سرسبز در مجاورت تنگه، طراحی‌های دیدنی فضای بیرونی بنا و بسیاری چیزها که با جزییات فوق‌العاده شما را مجذوب خود خواهند کرد. اما بعد از گرفتن عکس به داخل بروید تا زیبایی اصلی را مشاهده کنید. زیبایی حیرت‌انگیز سقف‌ها، کنده‌کاری‌ها، چهل‌چراغ‌ها و همه چیز حیرت‌انگیز است و احتمالا بهترین بخش گردش آن روز شما خواهد بود.

 

شام کجا بخوریم؟

Ismail Usta Kebap ve Pide Salonu انتخاب ما برای شماست. جایی که می‌توانید در آن چند غذای ترکی عالی سفارش دهید که کیفیتی بسیار خوب دارند و البته قیمت مناسب هم خواهند داشت تا در کنار هزینه‌های گردش امروز، یک روز نه چندان گران را برایتان در سفر به استانبول بسازد.

 

بهترین دونر کباب های استانبول را در این رستوران‌ها میل کنید

استانبول

 

آخر شب نیز برای این که شب خود را به بهترین شکل به پایان برسانید، برای تفریحات شبانه و استراحت، به سراغ Kizilkayalar بروید تا در نهایت برای استراحت و شروع یک روز عالی دیگر در استانبول، آماده شوید.

۱۳ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران