۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

استانبول شهر اتفاقات و رویدادهای جذاب ترکیه است که روشنفکران زیادی دارد. شهری که در فضاهای عمومی و خصوصی آن می‌توانید تفریحات متنوع انجام بدهید و با تماشای جای‌جای آن به بازدید از تاریخ بروید. شهری که بناهای تاریخی مهمی در خود جای داده است و به واسطه‌ی تنگه‌ی آبی‌اش یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. شهری که سفر به آن هم به صورت مجردی خوش می‌گذرد و هم به صورت خانوادگی. در سفرتان با تور استانبول به این شهر اگر می‌خواهید با تفریحات بیرونی و خیابانی آن بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۶ تفریح خیابانی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- نوش جان کردن غذاهای خیابانی

در خیابان‌های استانبول و در اغذیه فروشی‌هایش می‌توانید بهترین غذاها را تهیه کنید و درحالیکه شهر را می‌گردید و در آن قدم می‌زنید آنها را نوش جان کنید. غذاهای خیابانی استانبول بیشتر از گوشت تهیه شده‌اند و اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از نان‌های معروفی به نان سیمیت استفاده کنید. نان‌هایی که تعداد زیادی از بومیان این شهر آن را به عنوان صبحانه نوش جان می‌کنند. جدای از غذاها، در خیابان‌های این شهر می‌توانید دسرهای خوشمزه نیز تهیه و نوش جان کنید. دسرهایی که برای شما گران تمام نمی‌شوند.

 

بهترین غذاهایی که باید در بازار بزرگ استانبول میل کنید


۲- از نقاشی‌های خیابانی دیدن کنید

یکی از زیباترین تصاویری که در استانبول می‌توانید به تماشای آنها بروید، نقاشی‌های خیابانی هستند. در این شهر شما می‌توانید در خیابان استقلال گردش کنید و در این گردش تصاویری زیبایی از هنرهای خیابانی ببینید. تصاویری که غالبا هنر جوانان این شهر است. نقاشی‌های خیابانی خیابان استقلال استانبول پر از رنگ هستند و همین تنوع رنگی سبب می‌شود نظرهای زیادی را به خودشان جلب کنند. در سفرتان به استانبول مطمئن باشید می‌توانید منحصر به فردترین عکس‌هایتان را در خیابان استقلال این شهر بیندازید. عکس‌هایی که بدون شک در شبکه‌های اجتماعی‌تان با بازخوردهای مثبت فراوانی روبه‌رو خواهند شد.

 


۳- بهترین قهوه‌ها را در بهترین کافه‌ها نوش جان کنید

یکی از عالی‌ترین تفریحات استانبول رفتن به کافه‌های بی‌نظیر و درجه یک این کشور است. کافه‌هایی که در آنها می‌توانید نوشیدنی‌های سرد و گرم فوق‌العاده‌ای را سفارش بدهید. کافه‌هایی که برخی‌هاشان در فضای بیرونی از مهمانان‌شان پذیرایی می‌کنند. بنابراین به این کافه‌ها تشریف ببرید و بهترین قهوه‌های ترکی عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌هایی که قیمت نوشیدنی‌هایشان چندان گران نیست و شما هر روز هم اگر به آنها مراجعه کنید هزینه‌ی سفرتان زیاد نمی‌شود.

 

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع از سال است؟


۴- بهترین خریدها را انجام بدهید

بیشتر خیابان‌های استانبول باکلاس هستند و فضاهای شهری بی‌نظیری مقابل دیدگان شما قرار می‌دهند. خیابان‌هایی که در آنها می‌توانید قدم برنید و مردمان این شهر را از نزدیک ملاقات کنید. خیابان‌هایی که در شب نورپردازی‌های ویژه‌ای دارند و همین باعث می‌شود بعد از غروب آفتاب پر از گردشگران شوند. در این خیابان‌ها می‌توانید فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی بیابید که بهترین برندهای ترکی را در زمینه‌های گوناگون عرضه می‌کنند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خریدهای لوکس و درجه یک از استانبول هستید به فروشگاه‌های واقع شده در خیابان‌های معروف این شهر بروید و بهترین‌ها را خریداری نمایید.

 

 با کلاس‌ترین خیابان‌های استانبول کجا هستند؟


۵- ترامو سواری

خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که برای نفوذ به روح آن به شما پیشنهاد می‌کنیم ترامو سوار شوید. در این خیابان شما می‌توانید تراموهای قرمز رنگ را ببینید و برای اینکه بتوانید با مردم بیشتر معاشرت کنید، رفت و آمد روزمره‌ی آنها را ببینید و متوجه رفتارهای روزانه‌ی آنها شوید، مسافتی را با آنها هم مسیر شوید. سوار شدن بر ترامو هزینه‌ی چندانی ندارد و جزو تفریحات ارزان به شمار می‌آید. البته اگر بشود نام تفریح را روی آن گذاشت.

 

معروف‌ترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول


۶- به بهترین رستوران‌ها بروید

استانبول پر از رستوران‌های تراز اول است. رستوران‌هایی که بهترین غذاهای ترکی را طبخ می‌کنند تا در برترین فضاها آنها را سرو کنند. رستوران‌هایی که هم غذاهای گوشتی فوق‌العاده‌ای دارند و هم غذاهای گیاهی. رستوران‌هایی که رفتن به برخی‌هاشان هزینه‌بردار و گرانقیمت و رفتن به برخی‌هاشان ارزان و کم هزینه است. رستوران‌هایی که غالبا تمامی وعده‌های غذایی را سرو می‌کنند. در سفرتان به استانبول و بازدیدتان از خیابان‌های این شهر به شما توصیه می‌کنیم چه در بخش آسیایی استانبول و چه در بخش اروپایی استانبول، به رستوران‌هایش تشریف ببرید و حداقل یک وعده‌ی غذایی خود در طول روز را در این رستوران‌ها نوش جان کنید. رستوران‌هایی که هرکدامشان جزو جاذبه‌های شهری و گردشگری به شمار می‌آیند و سرآشپزان نمونه‌ای در سطح کشور ترکیه دارند.

 

 تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

۰۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران