معرفی مینی سیام در پاتایا تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معرفی مینی سیام در پاتایا تایلند

امکان ندارد این روزها نام تور تایلند و سفر به شهرهای آن به گوشتان نخورده باشد. این کشور با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بی‌نظیری که دارد هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا یک بار هم که شده از آن دیدن کند. امروزه با توریستی شدن این کشور مکان‌های گردشگری و تفریحی زیادی نیز برای سرگرمی بیشتر افراد فراهم شده است. از جمله این مکان‌ها مینی سیام در پاتایا تایلند می‌باشد که با رفتن به آن می‌توانید به دور دنیا نه در۸۰ روز بلکه در ۸۰ دقیقه سفر کنید. معرفی مینی سیام در پاتایا تایلند را به عنوان موضوع این مقاله انتخاب کرده‌ایم.

 

مینی سیام(Mini Siam)

مینی سیام مکانی بی‌نظیر در مرکز شهر ساحلی پاتایا می‌باشد که در آن ده‌ها ماکت مینیاتوری (نزدیک به ۱۰۰ عدد) از معروف‌ترین بناهای دنیا از جمله تاج محل، برج پیزا، برج ایفل، مجسمه آزادی و ... جمع‌آوری شده است. به عبارتی دیگر با وارد شدن به این مکان گویا وارد یک دنیای کوچکتری از کره زمین شده‌اید. این بنا اولین بار ۴۰ سال پیش افتتاح شد و از آن تاریخ به بعد همواره مورد توجه همگان بوده است. آنچه باعث لذت‌بخش بودن بیشتر این مکان شده است فضای باز و مفرح آن است. 

 

گشت و گذاری خاطره‌انگیز در پارک یخ سیام پاتایا

 Mini Siam

 

بخش‌های مینی سیام

مینی سیام از دو بخش اصلی تشکیل شده است. دو بخش مینی سیام توسط یک رودخانه زیبا از هم جدا شده‌اند. این دو بخش عبارتند از:

 

  • ساختمان‌های تایلندی

بخش ساختمان‌های تایلندی شامل ماکت‌هایی از معروف‌ترین بناهای تایلندی می‌باشد که به شکل مینیاتوری در مینی سیام کنار هم قرار داده شده‌اند.

  • ساختمان‌های اروپایی و آمریکایی

در این بخش از مینی سیام گردشگران می‌توانند شاهد ساختمان‌های مشهوری از قاره آمریکا و اروپا و حتی آسیا از جمله تخت جمشید نیز باشند که به صورت مینیاتوری ساخته شده‌اند.

 

راهنمای سفر تنهایی به پاتایا جزیره زیبایی‌های تایلند

 Mini Siam

 

برای اینکه بتوانید تمامی این بخش‌ها را بگردید باید نصف یک روز خود را به گردش در مینی سیام اختصاص دهید. همچنین از آنجایی که این مکان محیطی روباز است توصیه می‌کنیم حتما پوشش خود را متناسب با دمای بیرون تنظیم کنید. همچنین اگر در وسط روز به دیدن این مکان می‌روید از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مکان به صورتی ساخته شده است که گویا در یک جاده طولانی و یک طرفه پیاده‌روی می‌کنید. پس اگر در صورتی تصمیم به خروج از مینی سیام گرفتید باید مسیر را تا انتها بپیمایید.

 

جالب‌ترین بخش‌های مینی سیام

از آنجایی که مینی سیام نماد کوچکی از کل دنیا می‌باشد تمامی بخش‌های آن برای بازدیدکنندگان جذابیت‌هایی دارد. حال با توجه به سلیقه و علاقه گردشگران می‌توان بخش‌های متفاوت‌ آن را برای بازدید پیشنهاد کرد. ولی در حالت کلی توصیه می‌کنیم که مسیر مستقیم این مکان را در پیش بگیرید و از تمامی ساختمان‌های مینیاتوری دیدن کنید. مینی سیام در مقایسه با سایر پارک‌های مینیاتوری دنیا از لحاظ کامل بودن در رده سوم قرار دارد. پس یک برنامه‌ریزی خوب باتوجه به شرایط سفر خود در تور تایلند بکنید و حتما از مینی سیام دیدن کنید. با این کار می‌توانید در کنار سفر خود به تایلند سفری به کل دنیا داشته باشید و تمامی جاها و بناهای معروف دنیا را از برج ایفل و مجسمه آزادی گرفته تا تخت جمشید ایران عزیزمان از نزدیک ببینید.

 

معرفی ۷ ساحل معروف و زیبای پاتایا

  Mini Siam

 

طریقه رفتن به مینی سیام

 مینی سیام از سال ۱۹۸۰ میلادی که ساخته شد درهای آن به روی عموم مردم و علاقه‌مندان باز شد. امروزه نیز تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در سفر خود به تایلند و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پاتایا و به خصوص تاکسی‌ها از این مکان بی‌نظیر دیدن کنند. گردشگرانی که علاقه به دیدن این دهکده کوچک که تمثیلی از کل دنیا است بروند باید بین ساعت‌های ۷ تا ۲۲ در آن حضور داشته باشند. البته از آنجایی که این مکان دارای محوطه باز است بهتر است در ساعاتی که آفتاب در اوج خود است از رفتن به آن خودداری کنید تا گرما باعث اذیت شما نشود.

 

بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد پاتایا

Mini Siam

 

همچنین برای ورود به مینی سیام باید هزینه ورودی پرداخت شود. هزینه خرید بلیط ورودی به مینی سیام برای کودکان و بزرگ‌سالان متفاوت است. بزرگسالان باید مبلغ ۲۵۰ بات (واحد پول تایلند) و کودکان مبلغ ۱۲۰ بات را بپردازند. مینی سیام یکی از بهترین مکان ها برای گردش دسته جمعی به همراه خانواده است. چرا که این مکان هم مناسب کودکان و هم بزرگسالان است.

۲۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران