۹ سوال متداول هنگام سفر به قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۹ سوال متداول هنگام سفر به قبرس

کسانی که اولین بار است قصد سفر با تور قبرس را دارند، عموما سوال‌های زیادی پیرامون این کشور خواهند داشت. کشوری زیبا که عموما در خبرها نشانی از آن نیست اما به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌رود. سوال‌هایی از قبیل این که قبرس اساسا کجاست؟ پایتختش چیست یا این که چرا بیشتر جاذبه‌هایش در محیط باز قرار دارد.

 

  1. قبرس کجاست؟

کشور جزیره‌ای قبرس در شرق دریای مدیترانه و کمی دورتر از ساحل ترکیه، سوریه و لبنان قرار گرفته است. اگر به تصاویر ماهواره‌ای از این جزیره نگاه کنید، قبرس کوچک به نظر می‌رسد اما در هر حال بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه است. از نظر سیاسی اما مرزهای این کشور کمی عجیب است. در دهه‌ی ۷۰ میلادی به واسطه‌ی اتفاقات متعدد سیاسی، سازمان ملل خطی میان قبرس یونانی در جنوب و قبرس ترکی در شمال کشید، مسئله‌ای که باعث شده چندین پست کنترل در مرز این دو منطقه ایجاد شود.

 

  قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ 

 قبرس

 

  1. چند منطقه در قبرس وجود دارند؟

در مجموع قبرس شامل ۶ منطقه‌ی مختلف به نام‌های کیرنیا، فاماگوستا، نیکوزیا، پافوس و لیماسول و لاراناکا می‌شود که دو منطقه از این مجموعه در نوار مرزی سازمان ملل قرار گرفته‌اند. البته نه این که نتوان بین دو بخش تردد کرد، شما می‌توانید به راحتی با گذر از پست‌های کنترل به بخش‌های مختلف کشور سر بزنید.

 

 جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که بهتر است در سفر به نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام دهید 

 قبرس

 

  1. آیا قبرس کشوری امن است؟

این بازی‌های سیاسی را کاملا فراموش کنید، برنامه‌ی سفر خود را بریزید و از بودن در قبرس لذت ببرید، زیرا این کشور یکی از پایین‌ترین میانگین‌های جرم در دنیا را دارد و برای گردشگران فوق‌العاده عالی است.

 

 قبرس

 

  1. جمعیت قبرس چقدر است؟

جمعیت این کشور با توجه به آمار سال ۲۰۱۸ کمی بیشتر از یک میلیون نفر است. با توجه به نسبتی که بین وسعت و جمعیت این کشور وجود دارد، عموما تنها در جاهای بسیار گردشگرپذیر شلوغی را احساس خواهید کرد.

 

هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

 قبرس

 

  1. پایتخت قبرس کجاست؟

نیکوزیا پایتخت قبرس به شمار می‌رود و با توجه به این که در هر دو سمت مرز قرار دارد، برای هر دو بخش پایتخت به حساب می‌آید. اما با توجه به مشکلات به وجود آمده فرودگاه این شهر تعطیل شده است و بسته به جایی که به آن در قبرس سفر می‌کنید، به یکی از فرودگاه‌های شمالی یا جنوبی کشور سفر خواهید کرد که یکی در لاراناکا و یکی در پافوس است. البته هر دوی این فرودگاه عالی و با امکانات بسیار خوب هستند و با توجه به بعد مسافت، به هیچ وجه مشکلی برایتان به وجود نخواهند آورد.

 

 نیکوزیا

 

  1. چرا قبرس سرزمینی تا این حد متنوع است؟

قبرس را زادگاه آفرودیت (الهه‌ی عشق و زیبایی در یونان باستان) می‌دانند. این کشور با توجه به تاریخ خاصی که دارد، امپراطوری‌های بسیاری را در خاک خود دیده است و حالا هم شما می‌توانید تاثیرات فرهنگی یونان، آشوری‌ها، مصری‌ها، ایرانیان، رومی‌ها، عرب‌ها و حتی فرانسوی‌های، ایتالیایی‌ها، عثمانی‌ها و بریتانیایی‌ها را ببیند. حتی بسیاری از مردم این جزیره می‌تواند به راحتی یونانی، انگلیسی یا ترکی صحبت کنند. همین باعث شده تنوع فرهنگی برای بسیاری از خارجی‌ها شگفت‌انگیز باشد. اما از نظر مذهبی، تو مذهب عمده در این کشور وجود دارد که در اسلام و اورتودوکس است و به راحتی می‌توان آن را بر اساس نقشه شمال و جنوب جدا کرد.

 

 ۹ نقطه فوق‌العاده در لارناکا برای خرید بهترین سوغاتی‌های سفر به قبرس 

 قبرس

 

  1. آب و هوای قبرس چگونه است؟

آب و هوای خشک و گرم مدیترانه‌ای در کل قبرس وجود دارد که بعلت می‌شود شما تنها در زمستان بارندگی را مشاهده کنید. همین باعث می‌شود بسیاری از رودخانه‌ها در تابستن خشک باشند. آب و هوا در اوج زمستان نیز هنوز گرم است و شما می‌توانید گاها مردمی را ببینید که در هوای ۱۴ درجه سانتیگرادی به شنا در آب مشغولند.

 

  قبرس

 

  1. مهم‌ترین دیدنی جغرافیایی این کشور کجاست؟

بدون شک برای این سوال باید کوهستان ترودوس را به عنوان جواب انتخاب کرد. کوهستانی که قله‌های مهمی همچون المپیوس را در خود دارد و آبشار میلومریس در آن به زمین می‌ریزد.

 

 بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر 

  قبرس

 

  1. چرا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در محیط‌های روباز هستند؟

شما به یک جزیره‌ی گرم سفر خواهید کرد که تفریحاتش شامل غواصی، شنا در آب، اسب سواری، قایس سواری و انواع فعالیت‌های اینچنینی است. برای دیدن بخش‌های تاریخی شهر نیز باید به سراغ ویرانه‌های تمدنی باشکوه بروید که همین حالا هم جلالی خاص دارند. پس چیز زیادی برای ماندن زیر سقف نمی‌ماند!

۱۵ دی ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران