بهترین فعالیت‌هایی که در سفر به قبرس باید در شهر همیشه بیدار آیاناپا انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری اروپا
بهترین فعالیت‌هایی که در سفر به قبرس باید در شهر همیشه بیدار آیاناپا انجام دهید

تقریبا آیاناپا مشهورترین شهر قبرس است که به سواحل ماسه‌ای پودری، شب زنده‌داری‌ها و پایکوبی‌ها شهرت داشته و گروه‌های مختلف گردشی از جمله خانواده‌ها، دوستان و عاشقان جشن و شادی را به خودش جذب می‌کند. به جز تفریح و جشن، این شهر دارای آب‌های کریستالی خیره کننده، ماهی‌های تازه خوشمزه، تاریخ غنی و مناظر دیدنی زیبا است. بیایید نگاهی به بهترین تفریح‌هایی که می‌توانید در سفر با تور قبرس به این شهر داشته باشید بیاندازیم.

 

از غارهای دریایی دیدن کنید

غارهای دریایی منطقه کیپ گریکو بین مردم محلی و گردشگر به یک اندازه محبوبیت دارد. صخره‌های عجیبی که در طول قرن‌ها به واسطه موج‌ها شکل گرفته‌اند از زیبایی‌های طبیعی منطقه هستند. به گفته افسانه‌ها در زمان‌های قدیم دزدان دریایی از غارهای این قسمت به عنوان انبار ذخیره کالاهایشان استفاده می‌کردند. امروزه غواصی در عمق کم بهترین راه برای بازدید از این غارها است. چون ممکن است برخی از سنگ‌ها تیز باشند توصیه شده پاپوش‌های مناسب مثل دمپایی‌های دریا به پا کنید. شما می‌توانید شیرجه بزنید و در عمق ده متری به شنا و اکتشاف بپردازید. توجه داشته باشید که هیچ نجات غریقی آن اطراف نیست، پس جوانب احتیاط را رعایت کنید تا کسی از گروه‌تان دچار حادثه نشود. به علاوه چون هیچ سایه‌ای وجود ندارد بردن کلاه آفتابی ضروریست.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که بهتر است در سفر به نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام دهید

 

 

 غارهای دریایی

 

 

در معابد باستانی ساحلی کاوش کنید

آب‌های کریستالی آبی و شب زنده‌ داری‌های شبانه تنها چیزی نیست که آیاناپا به شما ارائه می‌دهد. به محل سکونت باستانی قبایل Makronissos بروید و از نقاط و ویژگی‌هتی تاریخی بازدید کنید. شما در این منطقه ۱۹ مقبره تاریخی متعلق به دوره هلنیستی و رومی کشف می‌کنید که رو به دریا قرار گرفته‌اند و از اهمیت بالای منطقه حکایت می‌کنند. تمامی مقبره‌ها فضایی یکسان با مسیر پیاده بینشان را دارند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و باستان شناسی هستید این مقبره‌ها مکانی بی‌نظیر برای بازدید هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

 

 معابد باستانی قبرس

 

 

در بزرگ‌ترین تم پارک آبی اروپا تفریح کنید

پارک آبی آیاناپا با تمی باستانی تا کنون جوایز اروپایی زیادی را از آن خودش کرده است. در این پارک بیش از ۳۰ بازی مختلف با الهام از داستان‌های اساطیری یونانی مثل هرکول تمام افراد خانواده را به هیجان می‌آورد. فقط بچه‌ها نیستند که در این پارک تفریح می‌کنند، بلکه بزرگ‌ترها نیز می‌توانند تفریح کنند، به شنا بپردازند و یا ماساژی آرامش‌بخش دریافت کنند. این پارک دارای بخش‌ها متعددی مثل استخرهای شنا، وسیله‌های سواری فرح بخش، سالن‌های غذا و مراکز خرید سوغاتی است.

 

۱۰ جاذبه‌ی بکر و کمتر شناخته شده‌ی غرب قبرس که باید آنها را کشف کرد

 

 

 تم پارک آبی قبرس

 

 

به سمت سواحل ماسه‌ای زیبا بروید

این شهر ساحلی دارای سواحل ماسه سفید پودری زیبایی است که موقعیت‌های گردشی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما بهترین آن‌ها ساحل ۵۰۰ متری نیسی است که سراسر طولش را قلعه‌های ماسه‌ای زیبا، تنیس بازان و مردمان آفتاب سوخته پوشانده‌اند. همچنین یکی از سواحل بسیار زیبا و جذاب این شهر Konnos است که توسط گیاهان و صخره‌ها احاطه شده و منظره‌ای به غایت زیبا را پدید آورده‌اند. برای رسیدن به ساحل اول باید یک ماشین سواری کوتاه را تحمل کنید. سپس می‌توانید از کافه‌های ساحلی نوشیدنی‌های خنک تهیهکنید و به ورزش‌های آبی و تفریحات ساحلی مشغول شوید.

 

 ۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن 

 

 

 سواحل ماسه‌ای نیس

 

 

از پارک مجسمه سازی دیدن کنید

در حومه آیاناپا و یکی از پناهگاه‌های ساحلی محبوب به اسم پروتاراس، پارک مجسمه سازی آیاناپا قرار دارد که میزبان مجموعه‌ای از مجسمه‌های عظیم است. عاشقان هنر در مسیر زیبای ساحلی قدم می‌زنند و از محیط و نمای پانورامای آن دیدن می‌کنند تا به مجسمه‌های عظیمی که روی صخره‌ها قرار گرفته‌اند دیدن کنند. حدود ۵۰ هنرمند بین‌المللی در سالن سمپوزیوم این شهر در سال ۲۰۱۵ گرده هم آمدند و طی ۳ هفته به خلق مجسمه‌ها پرداختند. این پروژه همچنان در حال بسط و گسترس است. در آخر پارک مجسمه سازی به پارک گیاهان مدیترانه‌ها و کاکتوس‌ها که به دلیل آب و هوای گرم و خشک قبرس روییده‌اند متصل می‌شود. شما می‌توانید آزادانه در بین مجسمه‌ها قدم بزنید، از مناطق مختلف منطقه دیدن کنید و در صورت خستگی روی نیمکت‌ها بنشینید و استراحت کنید.

 

 

 پارک مجسمه سازی قبرس

 

پارک جنگلی ملی کیپ گرکو را کاوش کنید

راه‌تان را از پارک مجسمه سازی ادامه دهید و به سمت پارک جنگلی کیپ گرکو بروید که در امتداد ساحل گسترده شده و چشم‌اندازهای زیبایی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از مسیرهای پوشیده از گیاهان مختلف پارک دیدن کنید و از هوای دل‌انگیز این مسیرها لذت ببرید. در این پارک ۱۶ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و ۴ کیلومتر مسیر پیاده‌روی برای تفریح و کاوش در کنار محیط دریایی آرام دسترش شما قرار گرفته است. این پارک دارای چندین جاذبه زیبا از قبیل غارهای دریایی، پل عشق و کلیسای جذاب Ayioi Anargyroi است که در آن بسیاری از زوج‌ها مراسم عروسی‌شان را برگزار می‌کنند. به علاوه شما در این پارک می‌توانید بسیاری از حیوانات مانند خرگوش، جوجه تیغی و پرندگان مهاجر را مشاهده کنید.

 

 

 پارک جنگلی ملی کیپ گرکو

۰۹ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران